Kooij kan als sprinter ook heus wel Jonas helpen in het positioneren in de Tour. Enige nadeel is dat in sprint etappes Jonas echt twee bodyguards verdiend, waardoor er maar 1 of geen piloot meer overblijft om Kooij goed as te zetten. En dat is wel belangrijk in de Tour.
Wat zou kunnen helpen is als de trend doorzet om tijd al vanaf 5km te pakken in vlakke etappes, dan heeft Jonas minder klassieke manschappen nodig in de ritten waar Kooij ze ook nodig heeft.
Qua verlenging, ik zou pas gaan praten met van Baarle en Benoot wanneer Brennan, Kooij en Tullett verlengd hebben. Dan weet je of je nog ruimte over hebt voor de duurdere knechten, waarbij ik denk dat van Baarle en ook Kruijswijk niet te behouden zijn voor hun bescheiden rol, vergeleken met wat ze elders kunnen verdienen. (Puur speculatie)
Brennan de kans geven om te zien waar hij staat betekent dat ze hem dezelfde vrije rol zullen geven als hij in Roubaix had. Dat betekent binnen het Vlaamse blok dezelfde soort rol als Benoot, vlak achter de kopman.
Brennan kan dus per direct Benoot evenaren. Jij bent een wijze man.
VLB staat toch voor het brengen van jong talent op een voorzichtige wijze. Want direct is Behrens de betere van de twee.
Ik zie heel veel in Brennan, maar geef die jongen even de tijd om zich te ontwikkelen.
Dat eerste is niet wat ik zeg. Dat tweede kun je ook doen door hem in alle vrijheid zijn grenzen te laten ontdekken in koersen van het niveau Omloop en Roubaix. Dat laatste is dus ook gewoon aan de orde, wanneer ze hem volgende voorjaar in laten gaan zoals hij dit jaar Roubaix in ging.
Ze staan met dit budget nog gewoon vierde op verschillende rankings en derde wanneer je kijkt naar het aantal overwinningen. Ondanks de veelvuldige afwezigheid van de kopman van de ploeg. Ik kan daar zelf moeilijk een probleem in zien, ook niet in het feit dat ze minder bijzonder Nederlands talent een kans geven.
En tevens, ik heb een mening en dat mag iedereen hebben. Ik ben altijd supporter gebleven. Jij moet begrijpend lezen. Net zoals ik het zonde vindt om een vrouwenteam te hebben. Sinds Roglic weg is gegaan, wat ik echt heel erg klote vond... en uae zo vreselijk dominant is geworden vindt ik het echt even minder leuk. Neemt niet weg dat ik 100% visma man ben en ik heb gewoon een hotelletje in Lille geboekt...
Nu Benoot weg is lijkt me dat Vacek een heel groot doelwit moet zijn toch. Heeft al laten zien dat hij het een en ander kan bergop (Valencia dit jaar, leadouts voor Nys vorig jaar) en is daarnaast ook heel sterk op het vlakke/de kasseien. Misschien nog een jaartje ndig in 2025, maar ik verwacht dat hij daarna niet heel ver meer van Benoot afzit, maar een heel vergelijkbaar pakket aan kwaliteiten.
Verder vraag ik me af waarom hier zoveel oude gasten als Stuyven worden geopperd als versterkingen. Het kunnen best nu goede renners zijn, maar Visma heeft maar twee renners onder contract staan voor volgend jaar die dan tussen de 25 en de 28 jaar oud zijn. Dat is gewoon funest als ploeg voor de langere termijn en het lijkt me dus dat vooral in die leeftijdscategorie nieuwe aankopen moeten worden gedaan.
Maakt het uit hoe oud een renner is die je haalt om nu nog twee jaar finales te rijden in het Vlaamse voorjaar? Of denk jij dat Kooij, Brennen, Hagenes en Behrens daar allemaal pas vanaf hun 25ste gaan presenteren en ze met oog op de toekomst al die jaren iemand anders nodig hebben?
Dat ze in de balans in de selectie stevig hebben doorgeselecteerd naar de jeugd is duidelijk. Dat dat gevolgen heeft voor prestaties in de breedte ook. Dat je daarom geen versterkingen buiten die marges moet halen lijkt mij echter onzin. Stuyven zou een uitstekende versterking zijn.
Ik denk dat het voor Stuyven met al deze mannen in de gelederen ook niet heel erg interessant is om te komen toch? Bij Lidl is hij na Mads in de voorjaarsklassiekers toch ook wel echt de 2e man.
Ook moeten we denk ik niet vergeten dat Laporte dit voorjaar natuurlijk niet gereden heeft. Dus ik zie de noodzaak voor een Stuyven niet zo.
Ja, Stuyven is ook een maatje van Van Aert en Jorgenson zie ik meer als ronderenner, die net als Pogacar zo'n E3/RVV zal rijden. Nu is hij zich ook al aan 't voorbereiden. Zoals 't er nu uitziet zijn de Vlaamse klassiekers een stuk minder bezet met het wegvallen van Benoot, want ook met Laporte wordt nog bezien hoe 't verder met gaat. Met Behrens moet je zien hoe die zich ontwikkelt. Dat betekent domweg dat Van Aert 't met Hagenes moet gaan oplossen in 2026, want Brennan is goed, maar kan hij meerdere wedstrijden achter elkaar aan.
Goed punt inderdaad met betrekking tot Stuyven zelf.
Ik zou zelf ook eerder de voorkeur geven aan Kooij verlengen en hem een volledig Vlaams voorjaar laten rijden, dan aan het halen van een directe vervanging van Benoot.
Haha als je heel erg je best doet, dan kun je het inderdaad voor elkaar krijgen om Hagenes als enige naast Van Aert over te houden. Kunnen ze beter een man of vijf extra halen voor het Vlaamse voorjaar.
Nou noem het maar nuttig. Ik zag toch echt 2 renners in een chasse patat die bezig waren met iets wat gedoemt was te mislukken. TVL had tenminste iemand in de kopgroep zitten en winnen zat er vandaag sowieso niet in ook.
Misschien dat Benoot of Tullet die nog in de grote achtervolgende groep zitten nog naar een top 10 kan sprinten.
Dan bestaat zo'n aanval niet meer, want dan wordt hij door UAE geneutraliseerd. De enige manier om te bestaan, is door kansloos te zijn.
Tulett bij de eerste negen boven op de Redoute is veelbelovend voor komende jaren. Zou met een gerichte aanloop naar een piek in deze week best mee moeten kunnen doen met de beste stervelingen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.