Van Belle zat er richting de laatste tien kilometer toch nog bij? Moest er in de finale wel af, maar volgens mij waren Vermote en McLay de enige die er echt vroeg af moesten.
Brennan laat meteen zijn pure klasse weer zien en maakt duidelijk waarom hij hier een ploeg in zijn dienst mee kreeg.
Brennan weer top en vooral veel graat zien werken op kop. Brennan probeer heel snel vast te leggen tot 2030 oid als dat mogelijk is. Type m. matthews, met mogelijk nog hogere top? Tvl kennende zullen ze t wel niet doen (te jong en mgl voor vingegaard) maar zou wrs niet misstaan in vuelta.
Vermote heeft op kop gereden lees ik, maar hoe jammer dat mclay zo slecht over de bergen komt. In de keren dat ie sprint voorbereidde voor kooij deed die dat naar behoren, maar hier komt ie er niet eens aan toe. Nou doet Brennan t zelf weer voortreffelijk, maar denk zeker gezien deze ontwikkeling dat er voor volgend jaar een lead out op wensenlijst voor tvl mag staan die beter de bergen overkomt. Schelling is nl, einde contract, kan heuvel over, kan behoorlijk rap zijn, weet alleen niet wat zijn ambities zijn. Maar zit beetje in dip lijkt t, zal niet duur zijn.
Als kooij mocht vertrekken (wat ik vrees), de vraag of ze nog sprinter gaan halen of niet, wel de manier om overwinningen te halen. Zou alleen niet weten wie, de echte toppers op papier verwacht ik niet (en veel al ouder). Jonge sprinter met groeimogelijkheden?
Ik verwacht morgen een sterke kopgroep op de eerste klim en die ga je dan echt niet meer terugpakken, zeker als daar wat verschillende ploegen in vertegenwoordigd zijn. Niemand heeft namelijk baat bij een sprint (behalve Visma), zeker niet na vandaag.
Ik zou overigens Brennan dit jaar nog geen grote ronde laten rijden, hij is nog jong en zeker de Vuelta is een hele zware ronde. Dus beter dit jaar wat kansen geven in andere, 'kleinere', rondjes en dan volgend jaar Giro
Oh, ja Tiesj Benoot geeft inkijk. quote:"En waarom worden die koersen zwaarder? Door het hoge tempo dat gereden wordt in de voorjaarsklassiekers. 'Wij zijn toen met Jumbo-Visma in de Tour de France begonnen met de tactiek om zo hard mogelijk te rijden om Pogacar te doen breken. En dat is wat we nu ook terugzien in de klassiekers. UAE is zo sterk en rijdt zo hard de hele wedstrijd om de concurrenten van Pogacar uit te schakelen."
Interview met Matteo
What’s it like racing with Jonas Vingegaard?
A pleasure. The nice thing with him is that he’s super-good at positioning; you never have to second guess where he’ll be. In hectic moments Jonas is literally always where he needs to be in the leadout – often even ahead of you – and he never loses the wheel. He puts his head down, gives his absolute 100%. We’ll do whatever it takes to make him win the Tour this summer.
uit cyclist.co.uk
Ik weet niet echt welke gele "bij" de jonkies 't pak terug bracht bij Noah, maar dat was echt een sterke beurt. Ik meen Mattio, maar 't kan ook Rex zijn. In de sprint komt Jed Smithson wel te kort, maar hij brengt 't team thuis met uiteindelijk een 9e. stek.
Oh, ja ik zie die Noah Hobbs wel zitten als nieuwe sprinter, want in Bretange heeft hij 3x toegeslagen.
Decathlon is toch gewoon een mooie stap wanneer zij miljoenen in hem investeren en daarbij alle sportieve wensen in kunnen willigen? Meest waarschijnlijke uitkomst is dit (vertrek van Kooij) altijd geweest, doordat bij Visma met Vingegaard een Tour winnaar rijdt. Daarnaast zal het ook niet lang duren voor ze niet om Brennan heen kunnen voor de Tour de France, waardoor Kooij meer dan deelname in 2026 beloven moeilijk zal zijn.
Desondanks natuurlijk een aderlating qua overwinningen en potentie voor het voorjaar. Dat vraagt veel meer dan het vertrek van Benoot een idee over de vervanging daarvan.
Interessant was de uitleg van Tiesj Benoot over tegenvallend klassiekerseizoen. Belangrijkste oorzaak is het ontbreken van 2 belangrijke pionnen. Christophe Laporte werd erg gemist, maar ook Dylan van Baarle. De hardrijder was niet op niveau na diverse valpartijen, maar koerste ook met angst om te vallen.
Daarnaast was de UAE ploeg zo sterk, dat iedereen op een hoop reed. Zodat hun kopman Pogacar het makkelijk kon afmaken. Alleen van der Poel kon Pogacar uitstekend partij geven.
Levevre stak in een interview zijn teleurstelling over zijn voormalige ploeg, niet onder banken en stoelen. Het budget van UAE van boven de 50 miljoen, maakt concurreren voor andere ploegen bijna onmogelijk. Ook laat Patrick zijn frustratie over Denk van Redbull goed merken.
UAE heeft ook zijn vroegere scout van wielertalent Matzin ingelijfd. Zo zijn allerlei uitstekende junioren en talenten vroeg door UAE gecontacteerd.
Zelf denk ik dat bij Redbull veel geld zit, maar minder know how en structuur is. Als je ziet wat ze geinvesteerd hebben in de Klassieker kern en ook nog Pellizari aangetrokken, dan vallen de resultaten erg tegen. Maxim van Gils blijft een goede investering, maar had te kampen met pech en blessures. Daarnaast nare familie omstandigheden. De aankoop van Roglic was wel een schot in de roos, maar Roglic is ook een topper. Die rijd bij elke ploeg goed.
In vroegere tijden van Patrick Levevre had hij een extreem dominante wielerploeg voor de klassiekers. De ploeg was bijna onverslaanbaar. Maar van de Klassieker ploeg is weinig meer over.
Daarnaast had je Ineos, die jarenlang het wielrennen dicteerden. Bijna niet te kloppen in de grote rondes en ook in de klassiekers erg dominant. In de rondes reden ze zo een hoog tempo, dat concurrentie eraf werd gereden. Diezelfde taktiek hanteerde later met succes de dominante Jumbo/Visma ploeg. Ook in de Klassierkers waren ze erg dominant en hadden een ijzersterk team. Toch lukte het niet om Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix te winnen.
Maar de tijden zijn veranderd. Concurrentie is erg dominant en sterk geworden. Met name UAE en in iets mindere mate Lidl-Trek. Daarnaast de supersterke Matthieu van der Poel. Visma/Lab is helaas op achtervolgen in de klassiekers gedwongen. De grote rondes moeten nog gereden worden, maar ook daar lijkt Visma/Lab wat terrein verloren te hebben. Alle hoop op Jonas Vingegaard.
Als helaas Benoot en Kooij de ploeg verlaten, is het tijd voor de bouw van een nieuw team. Met behoud en langer vastleggen van de huidige toppers van Visma/Lab.
Niks interessants aan zijn uitleg, het bekende verhaal. Alleen Laporte heeft een excuus, hij heeft geen enkele koers kunnen rijden. Zijn gemis kan niet eens een excuus zijn voor het niet op niveau zijn van de rest van de oudere garde gedurende de voorjaarsklassiekers. Alleen in DDV en de Brabantse Pijl waren ze dicht bij een overwinning, maar Van Aert had zijn sprintersbenen verwaarloosd in zijn trainingsprogramma en ging op die manier gruwelijk de mist in DDV met ook nog eens 2 ploeggenoten met hem. Mooi die ereplaatsen van WVA als je alleen naar de uitslagen kijkt, maar dit was niet waarvoor hij andere voorjaarskoersen heeft laten lopen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.