Ik denk niet dat dat gaat lukken met Roglic, Ayuso, A. Yates, Del Toro, Carapaz, Tiberi, Bernal, Landa en Ciccone aan de start.
En onze Yates heeft weinig tot geen ondersteuning bij zich. Alleen Kelderman (die altijd net niet is en bij de laatste 15 er nooit bij zit) en Kruijswijk (die wel klaar is inmiddels).
Beter gaan ze proberen om een rit of 4-5 te winnen
Dat is toch gewoon 't doel om een aantal ritten te winnen en met Kelderman heeft Simon een betrouwbare en goede luitenant; dus een klassement is echt wel aan de orde.
Kooij komt terug van een blessure en 't is niet evident, dat hij er meteen staat.
Kelderman een betrouwbare luitenant ? of betrouwbaarder dan Kruijswijk ? Het is alweer even geleden dat Kelderman gevallen is, dus dan kan het zomaar weer gebeuren in een grote hectische ronde (hopelijk niet). Kruijswijk kan/kon vaak langer mee in zware bergetappes, met Lemmen is het afwachten net als met WVA. Als WVA voor etappe-succes gaat en daar heel veel energie in zal steken, dan zal zijn eventuele hulp aan Yates vroeg opgebrand kunnen zijn.
Ja vorig jaar in de TdF heeft hij ondanks zijn valdicipline meer dan goed geacteerd. En ja Steven Kruijswijk doet 't nog steeds redelijk goed.
Bovendien lees je dat hij op hoogte heeeft getraind. Dus 't team heeft nog steeds vertrouwen in die jongens.
Lemmen en Kruijswijk zijn degelijke middenvelders, kunnen in de vlakke ritten controleren voor Kooij, in de heuvels voor Van Aert en in bergritten Yates bijstaan tot er geschift wordt door een ploeg. Ik zou daar niet meer van verwachten.
Hooguit hopen dat Lemmen met zijn eerste hoogtestage een flinke stap vooruit zet in vergelijking met de Tour of dat Kruijswijk per ongeluk in de slotweek in een matige kopgroep beland die voor de rit mag rijden. Dat hij dan als de Hondo van dienst een talentvolle debuterende Alexander mag lossen (om alsnog te verliezen van één of andere Fransman). Passend Giro afscheid.
Ik hoop dat Kruijswijk nog een jaar eraan vastkoppelt, want 't is niet verkeerd om zo'n rol als Vermote te hebben bij de klimmers, want 't gebeurt te vaak, dat een klimmer afhaakt. Ik volg de Romandie niet alleen om een sprinter te bewonderen.
Trouwens is 't al een feit, dat Kooij gaat starten in de Giro, want PCS geeft 'm nog steeds als geblesseerd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.