Het is wat minimaal opgeschreven, maar je leest tussen de regels door dat met elke factor rekening wordt gehouden.
Ik zou ook niet 30 dagen zonder Ferrand-Prévot kunnen, mocht ik een relatie met haar hebben. Dus misschien heeft Dylan zelf wel aangegeven dat hij het wel best vind dit keer.
In begin juli, lekker samen trainen met je vrouwtje vs je leven wagen voor een ploeggenoot die toch niet de Tour wint.
Nou minimaal niet toch. Wordt toch goed aangegeven, dat ernaar meerdere aspecten wordt gekeken.
De 'witte trui-groep' van Visma | Lease a Bike: dit zijn het en hiertoe worden ze (op termijn) in staat geacht | Indeleiderstrui.nl. Naast de gele bijen wordt nu ook de witte trui-groep geprensenteerd.
Broederstrijd in de schaduw van Vingegaard en Pogacar: 'Ik wil er voor Jonas zijn zoals mijn broer er voor Tadej is' | Indeleiderstrui.nl. Simon Yates moet 't verschil maken om Pogacar van d troon te stoten.
Kunnen we nog tactische overwegingen aflezen aan de selectie voor de Tour de France?
Afgelopen jaren was het plan om Pogacar te slopen door hem drie weken lang langzaam uit te persen, door ritten vanuit de start zwaar te maken en een heel strak tempo te rijden. Daar was de geplande selectie natuurlijk ook deels op ingericht. Een renner als Van Baarle als tempobeul was bijvoorbeeld bij uitstek iemand die een plek had binnen dat plan. Kruijswijk, Tratnik en Van Hooydonck waren (in minder mate) ook renners voor zo´n plan. Nu kunnen de renners in de selectie voor dit jaar uiteraard ook uitstekend zo´n uitknijp-rit neerzetten. Wanneer het echter nog altijd de voornaamste aanpak had gebleven, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat ze Van Baarle niet mee zouden nemen.
Ik denk dat de toegevoegde waarde van Campenaerts, ten opzichte van een renner met wellicht een grotere motor voor langdurig sloopwerk, zit in zijn piekvermogen, zijn vermogen om hele sterke flitsen te hebben. Dat is althans het beeld dat ik van hem heb, dat hij momenten heeft waarop hij in staat is om als een van de laatste in het wiel van bijvoorbeeld Van der Poel te blijven hangen en dan op het vlakke ook nog enkele keren kan overnemen. Hij lijkt mij in die zin wat explosiever dan Van Baarle.
Het maakt de selectie iets flexibeler, en daarmee tactisch minder voorspelbaar dan wanneer ze vooral in zouden blijven zetten op het sloopwerk. Ik denk dat ze kijkend naar de afgelopen jaren nog meer voort willen borduren op ritten waarin ze op onverwachtere momenten de koers op zijn kop hebben gezet (oa Granon-rit met Laporte in de afdaling van de Telegraphe, het lanceren van Van Aert en toen net niet Vingegaard op weg naar Calais) en dat een explosievere selectie daar het meest geschikt voor is.
Mooie annalyse en ja Van Baarle had zeker gepast in 't rijtje, maar ook Kelderman ontbreekt in deze.
Ik denk, dat 't team denkt, dat de Nederlandse inbreng voor de komende Giro belangrijker is, want ook Lemmen en Kruijswijk gaan die kant op.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/laporte-mikt-op-monumentale-zege-benoot-ziet-dat-mits-fit-voorjaarsploeg-visma-sterker-is-dan-ooit. Benoot en LaPorte hebben snode plannen, zo te lezen.
Oh, ja Ik zie dat de gele bijen ook de Cadel Evans Great Ocean Race gaan doen. bron: PCS en de eigen site.
Ik wilde gisteren al reageren maar had even geen toegang tot het Forum. Gisterenochtend op Wielerflits elders mijn Tourploeg ingevuld met Van Baarle en Lemmen i.p.v. Benoot en Campenaerts. De fiets van Campenaerts blijkt een rol te spelen zie deze quote uit een artikel op In de leiderstrui: Toch ligt het dus niet per aan de kwaliteit (of het gebrek daaraan) van Van Baarle, dat hij er in juli niet bij is. 'Victor heeft dezelfde fietsmaat als Jonas. Door Jan Tratnik te selecteren, heeft dat afgelopen jaar in een gravelrit Jonas zijn Tour gered. Dat zijn ook dingen of factoren waar we naar moeten kijken als het tussen een Dylan en Victor gaat', laat Niermann weten. Er was ook een geslaagd trainigskamp met Victor en Jonas op een slaapkamer. Beiden net vader geworden hadden ze genoeg om over te praten.
Maar ik vind de analyse van Morgenstern over Campenaerts heel interessant. Kan een tactische factor die de ploeg nu niet deelt. Maar waarom Benoot? Natuurlijk kan de ploeg dat beter beoordelen, maar afgaande op de tv beelden toch liever Van Baarle of Lemmen.
Natuurlijk geen Kelderman kelderfan. Met Vingegaard, S. Yates, Jorgenson en Kuss zijn er voldoende klimmers. Bovendien rijdt Wilco liever de Giro, maar door valpartijen/blessures is dat er al twee jaar niet van gekomen.
Benoot vind ik zelf al jaren de meest rijpe in de Tour selectie om te vervangen, maar ook hij past goed bij een flexibele ploeg die op onverwachte momenten de koers in handen neemt. Ondanks dat ik hem niet explosief zou noemen, is hij in het voorjaar regelmatig een belangrijke laatste inleider van een versnelling van Van Aert geweest. Hij was dat bijvoorbeeld ook in die Calais etappe.
Wat ik wel interessant vind: benoot, campenaerts, yates en kuss zijn dus explosieve renners. Jorgenson wil kort blijven staan in het ak, dat betekent dus dat hij laat aan de bak moet komen. Wie gaat dan het lange, harde tempo onderhouden? Je zou dan zeggen dat jorgenson voor kuss en yates moet komen?
Ja ik UAE-zijnde. Die arme Jorgenson moet ie al vroeg aan de bak. Maar waar ik wel blij mee ben, is dat 't programma de kant van UAE opgaat.
Nu maar wachten op Zingle, die net als Uytdebroeks wel wat koersjes voor eigen rekening zal willen rijden.
campenaerts en benoot zijn echt wel duur-werkpaarden hoor, even oneerbiedig gezegd. Die kan je met een opdracht sturen.
Ik denk dat Campenaerts vs van Baarle om het even is. Beide kunnen bergop wel lang mee als ze zich daarop toe leggen, kunnen uren op kop beuken en kunnen positioneren om Vingegaard veilig te houden. Ik denk dat in dat positioneren Campenaerts weleens een klein streepje voor kan hebben. Heeft ook ervaring uit de trein van de Lie. Maargoed, lastig te zeggen hoe zwaar dat weegt, sowieso de 2e of 3e man voor die taak pas achter Laporte natuurlijk.
Misschien zwaarwegender, van Baarle heeft vorig jaar mentaal een heel zwaar jaar gehad met die val voor de tour en is heel veel ziek geweest. Het zou me niks verbazen als hij dit jaar een paar kg zwaarder gaat staan en zo kan shinen in de klassiekers ed. Nog een jaar uithongeren en een neurotische voorbereiding op de Tour lijkt me niet het beste plan.
Benoot vind ik een nobrainer, dat is zo'n onderschatte renner. Een duizenddingendoekje in je selectie en op z'n dag klimt hij heel erg goed. Ook een zeer betrouwbare bouwsteen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.