Arvid heeft zijn sleutelbeen gebroken. Die rijdt dan BdP niet. Heel misschien dat hij SP weer rijdt, maar dan vind ook ik Dainese wel een leuke gok. Qua kwaliteiten natuurlijk wel heel ander niveau dan De Schuyteneer.
Zeg dit nou niet, nou moet ik nog weer gaan nadenken om Meeus erin te puzzelen.... En uiteraard kan dat dan geen 1 op 1 wissel zijn, omdat ik erder niemand van 1,5 miljoen heb. Dank dank dank.
En ik moet ook nog bezig met het F1 Scorito spel, maar gelukkig begint dat pas volgende week. En dan ook nog carnaval dit weekend, het leven van een Scorito-speler is zwaar deze dagen 😂
Meeus en Lazkano zijn een beetje koning voorbereidingskoersen. Gasten met een heel goed basisniveau die er minder aan te pas komen als de res van het peloton echt gaat pieken.
Lazkano vorig jaar heel goed in februari en daarna niks meer. Toen heel goed in mei, maar in de Tour en Vuelta was het weer niks. Meeus toch een beetje hetzelfde. Altijd goed in februari en spetember/oktober, maar daar tussenin is het toch een stuk wisselvalliger.
Lazkano is vooral een beetje net als Healy. Die maken van elke koers een soort Normalized Power Competitie. Gaan op vreemde (vaak veel te vroege) momenten aan, geven altijd alles op kop in een groepje van 3/4 en zitten geen moment in het wiel.
Op een gegeven moment gaat iemand die jongens meegeven dat ze verstandiger moeten koersen, en dan zit er wel veel klasse hoor. Vergeet niet dat Lazkano in E3/RvV al best lang meedeed vorig jaar en dat hij in het openinngsweekend ook bij de sterkste zat.
Mocht het een massasprint worden zondag dan denk ik dat Meeus top 7 rijdt en Merlier top3
Met Phi en milan erbij in je team is het verlies in punten minimaal lijkt me. Je zou dan met het verschil in euro's Welsford kunnen nemen voor BdP en SP. Dan hou je nog 1.5 over voor evt Hirschi in de SB of een Pithie.
voordeel is dat je dan veel breder team hebt op meerdere fronten. Meeus die ook nog voor een sprintje om p7 meesprint in een GW of DDV. Een cap mogelijkheid met Hirschi in de strade of een bredere tussenblok met Pithie.
jmho
Qua kopmannen dit weekend..hoe zien jullie die UAE mannen? Ik dacht eerst die cap ik blind in OHN, maar ben nu ineens bevreesd voor het ploegenspel.
Wat doet een Narvaez/Wellens als Morgado meezit en zij niet? Dan heb je met een de Lie, WvA of Pidcock toch meer zekerheid. Hoe zien jullie dat?
Respect voor alle forumleden die met een groot aantal 500kers zitten. Ik heb al moeite met de 3e. Ik heb fretin en Blackmore er met vertrouwen ingezet. Met alle andere opties is wel wat. Vooral omdat mijn team eigenlijk gewoon nog een kasseienvreters nodig heeft, de rest is al in orde.
Alle 500 k kasseienvreters hebben wel wat. Geblesseerd, op gepensioneerde leeftijd of ander euvel.
What to do? Bejaarde ineoser, laffe quicksteper voor team punten, of een longshot medium talent?
Ergens klopt het wel, maar dan moet je ook het verschil tussen welsford en Merlier in de twee sprintklassiekers meenenemen. Ik denk zeker dat je Merlier niet hoeft te hebben voor GW en KBK, maar voor BDP (vaak waaiers, dus dan zou Meeus er nog bijzitten, welsford is daar niet goed in. Maar dan heb je meeus niet als captain) en SP zie ik gewoon niemand anders dan Philipsen en Merlier. Dan heb ik wel een gerust hart en durf ik makkelijk met SP om fretin als 3e te nemen en dan te hopen dat er nog eentje bij komt.
Geldt dat niet nog meer voor Visma? Die hebben in het verleden al vaker aangetoond dat het ze vrijwel niks uitmaakt wie er wint zolang er maar gewonnen wordt? Met een Jorgenson en Benoot aan de start naast van Aert heb je hier dan toch precies hetzelfde dilemma, vooral gezien Jorgenson nog wel eens de betere van de 3 kan zijn dit weekend en Heijboer in de podcast Jorgenson aanwees als favoriet voor OHN.
Maar antwoord op je vraag, ik cap toch van Aert en 1 van UAE. De Lie en Pidcock gaan niet mee.
Update op mijn "de ploeg is klaar": wakker geworden met grote FOMO-stress voor Milan. Ook gedroomd dat Merlier onderuit gaat in de Scheldeprijs, Welsford meeneemt en Meeus dan maar wint.
Elk jaar Merlier thuisgelaten en elke jaar veel spijt van. Vorig jaar gezegd die neem ik altijd mee voglende keer... mja... Die Milan he :D
God wat is die laatste dag voor de klassiekers een stress :D
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.