Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 76 ... 94 95
ProScoritoManager
Nijmos
Het alternatief is uiteraard van aert en niet een lazkano. En mijn punt is dat ik aardig twijfel of...

Dat is waar. Ik sloeg in eerste instantie ook vooral aan op jouw opmerking over Merlier z'n quote bij de bookies. Maar als Wout in de tweede groep leadout speelt voor Kooij en als 16e binnenrolt terwijl Merlier de sprint om de vierde plek wint, dan ben je wel mooi gezien. Giro vorig jaar heb ik al gewed op een slecht (heuvel) klimmende Merlier, maar die weddenschap heb ik glansrijk verloren, dus of hij echt niet bij een tweede groep van 40 man groot gaat zitten vraag ik me stevig af. 
(Grappige van dit alles is dat we overigens allebei niet voor Merlier kopman gaan, aangezien ik hem pas inwissel voor Pidcock na MSR. Speel wel met de gedachte om ipv Wout Meeus te cappen)

TimTornTeut

Gaan jullie heel geforceerd nog een extra B-sprinter inpassen of gok je voor BDP op de grote drie?

Pom titcock
TimTornTeut
Gaan jullie heel geforceerd nog een extra B-sprinter inpassen of gok je voor BDP op de grote drie?

Tuurlijk, jouw naam is een mooie

Pom titcock

Asgreen voegt ook nog even wat koersen toe aan zijn programma, de beste man is pas 30, nieuw team. Kan dat nog wat worden of is de koek op daar?

Frits

In de Scorito podcast hadden ze het over het hebben van Van der Poel óf Pedersen. Niemand had beiden (volgens mij). Hoe zit dat bij jullie? Zijn er mensen met beide, of kies je dan voor een van de twee met De Lie?

TimTornTeut
Pom titcock
Tuurlijk, jouw naam is een mooie

Ja die is interessant maar in BDP normaliter alleen voor de teampunten en in Schelde heeft ie concurrentie van Theuns toch?

Nijmos
TimTornTeut

De 500k parel is al vaak genoemd. Meer lijkt me niet nodig. Verder start er vanzelf wel iets vermoed ik. De Lie als je die hebt bijvoorbeeld is al een mooie backup.

Nijmos
Frits
In de Scorito podcast hadden ze het over het hebben van Van der Poel óf Pedersen. Niemand had beiden...

Ik snap de redenering. Maar als je ze niet allebei hebt, wie is dan je vierde renner in de ronde en roubaix?

Dimitrofiets

mohoric staat er nu dan ook bij SB op pcs.

KV
Harderijder
Het voordeel van de Pidcock-Merlier wissel is dat je het geld optimaal benut, maar je zal in de heuv...

Ik wil ook een wissel inplannen, gewoon omdat dit denk ik nodig is voor een échte topscore. Stijn Kling ging Pidcock vervangen door een "man om zijn kasseiploeg te versterken". Dit kan bv een Benoot zijn, maar je wilt toch wisselen met capwaardig materiaal en dit zie ik zelfs in de Ardennen niet echt bij Benoot. Veel andere goede kandidaten zie ik niet behalve Pedersen maar die wil je (zoals reeds meermaals gezegd) ook in MSR (en je "verliest" 500k budget met die wissel). 
Ik verwacht (door oa de weersvoorspelling) persoonlijk meer van Merlier in KBK (die ik zou cappen) dan van Pidcock in MSR (reed nog geen top 10 daar en zou ik ook niet direct cappen) en het lijkt mij dan ook logischer om de Pid-VDP wissel toe te passen na SB. Het voelt gewoon als "te snel wisselen" aan. Wat zijn jullie meningen?

Laatst gewijzigd
bdebouwer

Een goede optie vind ik om pidcock te wisselen met Laporte mocht die in vorm raken. 

Nijmos
KV
Ik wil ook een wissel inplannen, gewoon omdat dit denk ik nodig is voor een échte topscore. Stijn Kl...

Ik vind het probleem met benoot voor pidcock vooral dat je een vol miljoen in de rest van je ploeg verliest ten opzichte van merlier voor pidcock.

TourDeFranceUnchained
KV
Ik wil ook een wissel inplannen, gewoon omdat dit denk ik nodig is voor een échte topscore. Stijn Kl...

Denk dat de grote vraag hier is waarom je verwacht dat je een wissel als pidcock/merlier oid nodig denkt te hebben om een topscore te kunnen neerzetten? 

KV
bdebouwer
Een goede optie vind ik om pidcock te wisselen met Laporte mocht die in vorm raken. 

Daar reken ik niet meer op. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 

KV
TourDeFranceUnchained
Denk dat de grote vraag hier is waarom je verwacht dat je een wissel als pidcock/merlier oid nodig d...

De boutade "geld moet rollen/rijden" vond ik wel een hele goede en klopt ook wel volgens mij. 
4m gewoon laten staan gedurende de helft van alle koersen kan toch geen optimaal budgetbeheer zijn? Zeker omdat je geen EF meer hebt én je al Pog hebt als 1ste cap in Ardennen (en vermoedelijk nog wel minstens één 3decapwaardige persoon voor de heuvels al meehebt), heb je geen 3 wissels nodig na Roubaix. 
En ik weiger pech of ziekte mee te rekenen aan het begin vh spel. 

En ja, het kan zijn dat Pidcock nog Vlaamse koersen toevoegt, maar daar wil ook niet van uitgaan. 

Laatst gewijzigd
Keunn
hetismewat
De laatste jaren is de tactiek van Visma toch wel om de koers gewoon zo snel mogelijk compleet op te...

Op basis van deze analyse: zou het dan slim/verstandig zijn om niet met Merlier te beginnen, maar met bijvoorbeeld Mohoric en dan Merlier in te brengen na MSR voor diezelfde Mohoric? Houd je wel geld op de bank, maar dat is niet zo'n probleem vind ik. Ik noem Mohoric, maar kan ook Wellens, Narvaez of zelfs Teuns zijn? Merlier haalt in de eerste 4 races maximaal in 1 race punten en dat is KBK en met de onzekerheid of het een sprint gaat worden is 1e cap ook niet realistisch. Mocht er dan nog wat gebeuren met Merlier in de tussentijd dat hij niet fit is voor BDB dan is dat ook afgedekt (zoals iemand opperde als scenario, wellicht ook om eigen keuzes te verdedigen haha), maar dat is wel erg theoretisch. Al typende klinkt dat helemaal niet als een gek idee. 

Het enige vervelende in bovenstaand scenario is als Merlier KBK wint.

Frits
Nijmos
Ik snap de redenering. Maar als je ze niet allebei hebt, wie is dan je vierde renner in de ronde en...

Eens, 4e man. De Lie maak ik nog captain in OHN, Pedersen cap je waarschijnlijk in GW maar nergens anders nodig. Is denk ik ook om het even. 

floda

Ik merk dat ik door volle programma van pog er van uit ga dat er veel meer klassiekers zullen zijn eindigen met mannen met veel meer klimmers benen dan normaal. Ook bij MSR denk ik dat. Dus dat narvaez nu de poggio eerste stuk moet opknallen nadat de cipressa is gedaan door Wellens  ea. hierdoor minder geloof in de sprinters die bij veel andere wedstrijden normaal top scoren (zoals Gent Wevelgem). 

John Bon
KV
De boutade "geld moet rollen/rijden" vond ik wel een hele goede en klopt ook wel volgens mij. 4m gew...

Dit volg ik wel + wat hierin niet meegenomen wordt is wanneer die renner uitvalt.
Stel dat Wout uitvalt in de e3 en je die wisselt. Wissel je die dan voor bv. Pedersen dan heb je Pedersen voor rvv & roubaix. 
Wissel je Pidcock na of tijdens Milaansanremo voor Pedersen dan heb je Pedersen voor alle wedstrijden en Wout tot hij uitvalt. 

Enige twijfel voor mij in de wisselstrategie is als Pidcock plots nog 3 vlaamse koersen erbij neemt (al heb ik dan nog steeds liever Pedersen) 

John Bon
bdebouwer

Probleem is omdit optimaal te kunne nvan profiteren is dat je Laporte nodig hebt van zijn eerste wedstrijd terug en dat is wel een hele grote gok. 

KV
Keunn
Op basis van deze analyse: zou het dan slim/verstandig zijn om niet met Merlier te beginnen, maar me...

Al die personen die jij noemt kunnen nog veel punten binnenhalen na MSR dus zie niet echt in waarom je het zo zou doen. 

TourDeFranceUnchained
KV
De boutade "geld moet rollen/rijden" vond ik wel een hele goede en klopt ook wel volgens mij. 4m gew...

Dat ben ik helemaal met je eens dat je geld niet moet laten liggen. Maar er zijn ook andere manieren om dit op te lossen. Ik neem bijvoorbeeld een Pidcock gewoon niet mee (fiets ik waarschijnlijk erin na Roubaix) maar Merlier wel direct. Dan moet je je team zo opstellen dat je Pidcock kunt vervangen die eerste 3 koersen die die rijdt. Vorig jaar hing hij er de laatste 50km ofzo in OHN alleen maar wat aan te hangen in die kopgroep en werd die meerdere keren even gelost, dus zo een zekere captain is het totaal niet. Bij San Remo heb je ook genoeg andere mogelijkheden die rond de 10-15e plek kunnen eindigen. Strade is wat lastiger maar als je in de breedte de ploeg daar misschien wat verstrekt kun je dit ook wel dekken. Al met al, genoeg mogelijkheden lijkt me om zozoende geen budget te laten liggen en ook niet al direct te hoeven wisselen. 

Kan helaas niet te specifiek erop in gaan of namen noemen, anders verklap ik mijn team ;)

Nijmos
John Bon
Dit volg ik wel + wat hierin niet meegenomen wordt is wanneer die renner uitvalt.Stel dat Wout uitva...

In dat laatste geval heb je nog een wissel minder nodig in de ardennen, want dan hou je pidcock gewoon en wissel je de uitgevallen jongen

Nijmos
TourDeFranceUnchained
Dat ben ik helemaal met je eens dat je geld niet moet laten liggen. Maar er zijn ook andere manieren...

Dit berust op een verschil van inzicht over Pidcock. Niet over tactiek. Ik verwacht hem 5e, 2e en 1e in die drie koersen. Jij 12e, 3e en 11e ofzo. Dat maakt nogal verschil ja.

Nijmos
John Bon
Probleem is omdit optimaal te kunne nvan profiteren is dat je Laporte nodig hebt van zijn eerste wed...

Mwa, als Laporte 15e wordt in san remo mis je hem niet echt maar durf ik het best aan vanaf e3

1 2 ... 76 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.