Pidcock pakt wel punten tot MSR, zijn Ardennen zijn nog niet 100% zeker. Ik twijfel tussen Bennoot en Narvaez. Heb nu Narvaez en daaeop dacht ik na MSR pidcock eruit en neem Benoot, die rijdt zeker de Ardennen.
Merlier staat er al in.
Iemand die voor me de knoop tussen Benoot en Narveaz voor de start kan doorhakken?
Pidock wisselen voor Pedersen lijkt ook een optie.
Oké eens benieuwd hoe jullie tegen het volgende aankijken.
Normaal gesproken ben ik absoluut niet voor geplande wissels aangezien er altijd van alles gebeurd met ziektes, valpartijen etc. Nu heb ik mezelf toch overtuigd om de Pidcock - Merlier wissel toe te passen, zonder dat die per se terug hoeft. 1 wissel dus.
Mijn beredenering is alsvolgt.
Ik wil sowieso starten met Pidcock voor OHN, SB en MSR en Merlier is voor mij een musthave vanaf BDP. Ze staan al sinds de opening van het spel beide standaard in mijn team maar ik wil bij alle koersen 3 zekere kopmannen. Ik merk dat ik als 3e kopman voor SB niet vertrouw op het rijtje Eetvelt, Zana, Bilbao, Gregoire etc. Dus het plan opgevat om Merlier eruit te halen voor MVG en 1M heuvelman. Hierdoor mis ik Merlier als evt kopman in KBK dit worden nu waarschijnlijk WVA, Milan, Philipsen. Hierdoor start ik met MVG, Pogi en Pidcock in SB. Voor mij voelt het veel zwaarder om MVG als cap te missen in SB dan om Merlier als cap te missen in KBK. Nadeel is dus wel dat ik een geplande wissel moet inzetten en het zit mij ergens niet lekker dat ik 3M aan Van Gils uitgeef die vanaf SB (evt MSR) tot AGR niet rijdt.
Jullie meningen en gedachtes hierover?
Ik heb mezelf inmiddels wel overtuigd van de Pidcock - Merlier - Pidcock wissel. Vind het eigenlijk een vrij briljante tactiek en op zich valt het qua flexibiliteit ook nog best wel mee, aangezien je er al naar gelang omstandigheden natuurlijk altijd voor kan kiezen om iemand anders dan Pidcock terug te wisselen. Zeker als je al best een redelijke basis hebt voor de heuvelklassiekers.
Maar je kopman hoeft toch ook niet te winnen? Liefst wel natuurlijk, maar voorspel m maar eens in een scenario dat er 2-3 man voorop rijden en daarachter gesprint wordt. Als je dan de nummers 4, 5 & 6 gecapt hebt omdat je de 3 beste sprinters mee hebt levert dat gewoon een solide score op. Gokken dat een Wellens en Lazkano (voor het gemak even scenario vorig jaar gepakt als voorbeeld) bij de voorste 3 mannen zit is wat mij betreft een hele grote gok, als ze er niet bij zitten pakken ze rustig 0 punten als er achter de kopgroep een groep van 40 man binnenkomt. Normaal gesproken is Wout een ideale renner om beide scenario's af te vangen, maar nu met Kooij erbij kan dat ook nog wel eens tegenvallen.
Op zich eens, maar voor plek 4-10 hoef je natuurlijk niet per se Merlier te hebben. Als je naast Van Aert Philipsen en Milan kopman maakt heb je dezelfde hedge, met dien verstande dat die twee beduidend beter uit de verf komen bij een zwaarder koersverloop.
Net nog even LBL/SB van vorig jaar terug gekeken.
Conclusie 1 is dat het echt dodelijk zonde is dat Bernal Strade mist. Was met MvG en Bardet (en natuurlijk na Pog) in LBL de sterkste in koers en als ik 'm in Jaen tekeer zag gaan dan was dat echt nog een mooie dark horse geweest voor SB.
Conclusie 2: de groep daarachter zit echt wel heel dicht bij elkaar qua niveau. Gregoire, Healy, godbetert Lutsenko, Carapaz, Madouas, Bennoot, Bilbao, Cosnefroy, van Sevenant..in SB zijn de namen iets anders, maar geldt hetzelfde.
Conclusie 3: Ook interessant is om die uitslag van LBL nog eens te bekijken met het koersverloop in je hoofd. Bernal en Gregoire eindigen rond plek 20, maar hebben wel de hele dag de koers gemaakt. Pidcock was volledig onzichtbaar en die eindigt top 10. MvG heeft dan weer best of both worlds. Gozer sprint op een haar na nog iemand volledig de hekken in voor z'n 4e plek. Ethisch behoorlijk onverantwoord, maar Scorito technisch natuurlijk wel erg fijn. Al gaat die gozer echt nog een keer een zware val maken of een DSQ scoren vermoed ik.
Conclusie 4: Mannen die zich op het vroege voorjaar focussen als Mohoric/Laporte/Skujins, kunnen mooie SB opvullers zijn. Die zie je daar nog wel jaarlijks steady top 10 rijden. In LBL zou ik er niet te veel meer van verwachten. Voor een man als Dylan Theuns is dat andersom. Het hele voorjaar alle eendagskoersen top, dat is maar voor 1 man weggelegd...
Dit zet me wel voor een dilemma wat betreft MvG. Ik vind 3mn. wel erg veel om vanaf MSR op de bank te hebben staan, maar anderzijds vind ik MvG wel echt best of the rest in SB/LBL/AGR, en in die koersen is het veld daarachter toch wel 1 grote loterij van plek 4 t/m 20...
Ik snap de interesse in de Pidcock wissel voor Merlier/Pedersen, maar zijn jullie niet bang voor wijzigingen in zijn programma? Onzekerheid rondom de Giro & sowieso is hij in mijn optiek een mannetje die zijn programma weleens omgooit. Vorig jaar stond hij ineens onverwacht in Roubaix. Om over die enorm fragiele maag van hem nog maar eens te zwijgen. Het kan allemaal goed uitpakken, maar als ik bij iemand onzekerheid zie voor een 'geplande' wissel is het hem wel.
Daarom is de wissel juist ideaal. Je gebruikt Pidcock voor Omloop, Strade en MSR nu hij fit is en in vorm. Dan wissel je hem in voor Merlier en tegen de tijd dat de heuvelklassiekers zich aandienen is er al lang veel meer bekend over de vorm en het programma van Pidcock (overigens zie ik niet in waarom hij niet gewoon het heuveldrieluik zou rijden). En mocht het dan niks zijn, dan kan je altijd Van Gils, Evenepoel of wie dan ook pakken in plaats van Pidcock.
Hou normaal niet van ze welbekende ''of'' vragen, maar weet het laatste puzzelstukje zelf niet te leggen, en hoop dat iemand me kan voorzien van argumenten om de knoop door te hakken.
Wellens en Meeus
of
Pedersen en Groves
Wellens cap ik nergens, en Pedersen voelt als een goede cap in een tweetal koersen, waarbij ik hem met zekerheid in 1 koers cap.
Het voordeel van de Pidcock-Merlier wissel is dat je het geld optimaal benut, maar je zal in de heuvels consessies moeten doen omdat je niet Evenepoel, Van Gils en Pidcock kan krijgen.
Alternatief is Pidcock-Pedersen, maar beiden wil je eigenlijk in MSR.
En Pidcock en Merlier allebei meenemen moet je Pedersen laten vallen en heb je heel lang 4 miljoen die je niet inzet.
Ik ben er echt nog niet uit, maar denk dat de eerste optie toch het meest optimaal is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.