Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee (als in meerdere jaren op rij), heb meestal niet iets toe te voegen aan de schitterende discussies en beschouwingen hier, maar heb nu iets raars in mijn scorito-app en ben benieuwd of iemand dit ook heeft en er meer van weet. Ik heb Laurens Rex in mijn selectie en in de scorito-app staat hij rood omrand met de woorden 'niet gefinisht' eronder. Ik schrok en dacht dat het grote valpartijen/blessureleed al op dag 1 mijn team was binnengeslopen. Ik probeerde te achterhalen wat er gebeurd was, maar vond niks. Op procyclingstats staat dat hij gewoon 30e is geworden. Weliswaar alsnog buiten de punten maar wel een uitslag die hoop geeft dat hij zijn programma nog gaat uitrijden en wellicht een keertje punten gaat pakken, in tegenstelling tot het alarmerende 'niet gefinisht'. Heeft scorito het vaker mis? Heeft iemand dit ook met 1 van zijn renners? Heeft nog iemand Rex en welke uitslag staat er in jullie app? Verder trouwens een droevig begin voor mij dit jaar.... (Philipsen om de een of andere domme brainwave niet gecapt en slechts 234 punten gepakt)
Vorig jaar ook mee, stond dit jaar opnieuw op de longlist (+- 50 renners), vooral door z'n goede seizoensstart in Besseges. Maar door toch net te weinig punten vorig jaar én in mijn ogen betere alternatieven (Vacek, Magnier) er niet ingezet.
Uiteindelijk voor een andere samenstelling zonder Waerenskjold, Magnier of MVDP gegaan, geen opstart dus maar gelukkig is Luik nog ver.
Voor wat betreft een massasprint hebben uae en bahrain geen sprinter mee inderdaad.
Van Aert zal het afleggen tegen een Merlier en heeft ook aangegeven nog wat huiverig te zijn om zich te mengen in massasprints.
Lidl zal een sprint niet erg vinden met een Milan in huis.
Philipsen tot gisteren ook altijd slecht in OHN.
maar serieus: KBK is al een makkelijkere koers dan OHN, de laatste hindernis ligt op 50km van de finish en de hoeveelheid van sprinters (UNO gaat denk ik ook wel helpen na gisteren). Verder kan je een aanval van Visma en UAE verwachten maar zo indrukwekkend waren ze ook niet. En dan ook nog eens geen wind. (Zonder wind tegen had kung meer kans gemaakt gisteren)
ik zie echt geen andere optie. Wel wordt Merlier pas mijn derde captain voor het geval dat..verder hoop ik dat natuurlijk gewoon omdat Merlier meteen mee is vanwege deze koers. :)
Afgelopen 5 jaar kwam het slechts één keer op een sprint aan, lijkt me wel dat er andere opties zijn.
Wat ik gisteren meende te zien was dat VLAB en UAE elkaar heel weinig gunnen. Samenwerking verliep niet goed en de race werd niet hard genoeg gemaakt.
Betekent niet dat ze het niet kunnen. Zeker UAE heeft de skills om een hard tempo op te leggen.
Dat zullen ze vandaag dan direct vanaf het begin moeten doen, aangezien de hellinkjes van Kuurne vooral in het eerste deel zitten. En dan in tweede deel om en om een mannetje laten demareren.
Of iemand proberen mee vooruit te sturen in de break. Genoeg opties lijkt me.
Denk dat Van Aert het meeste ervaring heeft met races als deze, en de meeste manieren in huis om te winnen. Denk niet dat het een massasprint wordt, maar wel dat hij wint.
Ben er eigenlijk alles behalve zeker van dat dit een massasprint gaat worden vandaag. De klimmetjes liggen misschien dan wel vroeger in de koers maar zijn wel langer en er zitten een paar zware tussen met stukken van 10%+. Gister zagen we al een Alpecin die niet bang waren en gewoon voor Philipsen reden. Daarnaast wil niemand met Merlier naar de finish. Zie het zomaar eens gebeuren dat een groep van 20 man zich los rijdt waar een sterke Vacek, Milan en Philipsen + namen als Aert Wellens Mohoric Jorgenson Benoot Tratnik Skuijns etc in zitten.
UAE en Visma hebben wat recht te zetten na gister lijkt me overigens. Vooral een Visma zal er op gebrand zijn de koers vroeg open te breken vandaag en zichzelf weer van voren te laten zien zoals ze dat normaliter doen en kunnen.
Succes vandaag!
Juist! Dat is ook mijn gedachte.. ik neem aan dat ik niet de enige ben die zich rotpiekert over de volgorde van de kopmannen deze koers. De dagwinnaar top 100 minimaal zal in het geval van een massasprint met alle toppers er bij de volgorde juist hebben. Het is volkomen logisch dat niemand, ook Milan en Phillipsen niet, met Merlier naar de finish wilt. Puntje bij paaltje op dit moment hét sprintkanon van het peloton. Alpecin toonde gisteren al macht en Trek is sowieso een beresterke ploeg. Die hebben mogelijk de power om het de minste klimmer van de minste ploeg (schat ik momenteel in) van het stel te lozen en dat zal ook meegenomen worden in de tactiek. Vooralsnog Merlier even op #3.
Meer inzichten? Ook wanneer het inderdaad aankomt op een clash tussen Milan en Phillipsen?
Op een sprint gokken is toch altijd de betere optie?
De kans dat het een sprint wordt is gewoon 90% gezien het feit dat er veel meer sprinters meedoen als anders en mocht er onoverhoopt een groep vooruit blijven sprinten ze waarschijnlijk nog steeds om plek 4 of 5.
De vraag is alleen verwacht je dat Merlier erbij blijft, want dan zet je die altijd op 1 of 2, maar gezien zijn giro en het feit die het in gw ook altijd redt lijkt ook daarop gokken mij niet heel handig.
Jaa dat is het ook. Punt waar ik mee zit en ik denk vele met mij, is dat ik Milan, Merlier, Philipsen en Van Aert heb. De vraag is dan vooral of je van Aert of Merlier capt. Ik ga voor alsnog gewoon voor van Aert. Mocht het toch tot een sprint uitdraaien en Merlier wint is het jammer van de captain punten die je mist maar aangezien slechts 46% Merlier heeft, heb je altijd alsnog 100 punten "gewonnen" tov die andere 54%.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.