Niet echt een koersverloop voor Mohoric.. dus lekker wat trainen onderweg en aftaaien voor de sprint, om straks top te zijn in de wedstrijden die hem echt liggen? Ik zou me er niet te druk om maken.
Ik heb inderdaad gezegd dat t maar zeer de vraag was of Merlier erbij zou zijn. Maar dat hij slecht sprint heeft wel te maken met positioneren. net als op zaterdag met van aert. En dat komt weer doordat hij de hele dag (eigen woorden) niet in koers zit. En dat komt weer doordat het gewoon een renner is die het snel zwaar heeft en wiens sprint relatief veel afbot in een zware koers in vergelijking met andere jongens. Het is een krachtpatser die veel moet geven om erbij te zitten.
Vandaag is hem dat dan wel gelukt (en in zoverrehad je gelijk), maar dit afdoen als tombola miskent m.i. de zwakke plek van Merlier. Ik had vanochtend oprecht liever Meeus dan Merlier als captain.
En ook dat is iets wat ik had benoemd en had meegenomen in de kansen van Merlier. Ook nooit uitgesloten dat hij kón winnen, maar het was zeker niet evident dat er hier 100 man gingen sprinten en merlier dan podium zou rijden. Als ik eerlijk ben valt het verschil tussen meeus en merlier in punten me vandaag nog een beetje tegen.
Ik hoop trouwens dat van der poel start volgende week. Niet omdat ik iets van punten van m verwacht, maar omdat de halve wereld hem op x2.5 zet.
Leuk om de afgelopen dagen de de teams te lezen en om te kijken hoe iedereen zn best heeft gedaan om een onderscheidend/winnend team samen te stellen. Ik heb ook mn best gedaan en ben gekomen tot het volgende team:
De dure 5:
1 Pogacar
2 MVP
3 vAert
4 Philipsen
5 Pidcock
(Wordt waarschijnlijk voor Merlier gewisseld voor BDP)
Extra klepper:
6 Pedersen
Zie hem meer punten pakken in 6 races dan alle andere 3.5 mil of 3 mil renners (inclusief kopman punten). De Lie geeft naar mijn mening een schijnzekerheid als kopman, had minstens zoveel vertrouwen in Narvaez of Magnier in de omloop. Uiteindelijk Magnier derde cap gemaakt en dat heeft uitstekend uitgepakt.
7 Milan, geen uitleg nodig denk ik.
Mannen voor team punten en eigen punten:
8 Narvaez
9 F. Vermeersch
10 Groves
11 Benoot (zie van Aert wel 1-2 races winnen en paar keer podium rijden, al dan niet de Brabantse Pijl. En Benoot pakt genoeg eigen punten). Ik denk dat Visma er vanaf de Vlaamse Wielerweek echt gaat staan en verwacht heel veel van ze.
Mannen om het verschil te maken:
12 Abrahamsen
13 Nys
Dit zijn verrassende namen waar ik heel veel vertrouwen in heb en die ik dacht dat wat minder vaak gekozen zouden worden.
Veel genoemde overige namen:
14 Blackmore
15 Fretin
16 Bilbao
17 Gregoire
18 Meeus
19 Magnier
En als laatste darkhorse voor de Schelde Prijs:
20 Kristoff, zie hem wel top5 rijden in de scheldeprijs. Alles meer is mooi meegenomen 😁
Namen waar ik fomo voor heb:
Vacek
van Eetveld
Hij zal ook zeer waarschijnlijk meerijden in mijn team, maar nog even niet zaterdag. Na de 93% vorig jaar, wil ik nu wel voor een bekertje. Even een jaartje geen juichrenners.
In het ergste* geval scheelt het zaterdag 2.5 * 90 = 225 punten. Dat is nmm geen 4 miljoen of een wissel waard. Mijn jongens in de Faun-Drome vielen echter ook wat tegen.
*Met de aanname dat Pogi gewoon 1e keus is en wint.
Hier dus ook voor de Pidcock-Merlier wissel gegaan(na PN keuze maken) Gister wva geen cap gemaakt, Milan, Phillipsen en Fretin(Jammer van Groves want toen zat ik boven de 90%)Voor SB en MSR genoeg opties dat komt omdat ik eerst een aantal B sprinters had voor BDP en SP maar bij velen daarvan meerdere sprinters in koers dus niet de zekerheid wie gaat het doen. Maar een mooie pick als je bijv. Kubis ik had dan eerder Kanter gekozen, had wel Marit er een tijdje in staan maar met Thijssen in die koersen weet je het ook niet.
Ik kan zeggen dat de carnaval positiever was dan de uitslagen van het openingsweekend. Ik had Pidcock en van Aert afgelopen zaterdag echt verwacht. Zondag met Milan, Merlier en Philipsen als volgorde Caps ook niet denderend gescoord. Voorlopig op 69% doordat Groves werd teruggezet.
Maar het blijft een fantastisch spelletje dat Scorito. Mooi om te zien dat we er allemaal zo lekker mee bezig zijn en de koers toch weer net iets anders verloopt als van te voren bedacht. Op naar SB, MvdP mag hem van mij er bij nemen, die staat er al in en als hij meedoet na hoogte verwacht je hem toch ook wel voorin de uitslag??
Zal mooi zijn als die aan de start staat. Maar zie dat zelf dan meer als bonus. Afgelopen jaren was die tijdens zijn eerste koersdag nog niet top, maar Matthieu mag altijd verrassen natuurlijk!
Ok, hier had ik het dus niet bij het juiste eind. Ik voorspelde dat Van Aert zou winnen, en dat het geen massasprint zou worden.
Wellens en Van Aert probeerden het nog wel, maar kregen te weinig steun en hadden kennelijk ook niet de kracht om de vlucht naar voren te maken. Op dit moment lijkt er niet een ploeg te zijn die dominant kan en wil zijn. Trendbreuk in vergelijking met voorgaande jaren? Of is dat nog te vroeg om te stellen?
wel heel slecht idd, een Lampaert en van Gestel mag je wel eigenlijk wel verwachten bij de 1e 57 in KBK.
Eigenlijk alleen Philipsen dit weekend echt op de afspraak. Magnier natuurlijk en Trentin zoals verwacht 12e.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.