Als de Omloop al in een sprint eindigt, omdat ze het verschil niet kunnen maken op oa de Muur, leek mij de kans op Sprinten in KBK echt richting de 95% gaan. Maar mooi dat 60% WvA gecapt heeft gisteren, jammer dat het maar 24 schamele Merlier puntjes opleverde.
Haha precies dit was ook mijn gedachte. Door die redenatie Wout en Philipsen van kopmanplek 1 en 3 geswitched, dat scheelde toch maar mooi eventjes 100 punten. Helaas durfde ik het net niet aan om die derde kopmanplek aan Fretin te gunnen. Als ik Meeus had gehad dan had ik dat wel gedaan, maar Fretin was toch nog net ff teveel een wildcard voor me. Zonde want dat zou nog leuk sprokkelwerk hebben opgeleverd.
Daarbij moet je wel opmerken dat in de jaren dat het niet op een sprint aankwam, er alsnog werd gesprint door de sprinters voor (ongeveer) plek 5 en verder. Dus zélfs in een scenario waarin er een paar vooruit blijven, is sprinters cappen in KBK alsnog slim.
WvA is opvallend genoeg meer geselecteerd (93%) dan Pogacar :o. Maar 2% die zo laf zijn als ik om Novak te nemen.
Fretin bijna recht door het midden. Daarnaast Merlier, Meeus, De Lie, Florian Vermeersch ook in de 40-60 categorie. Dat geldt ook voor Milan die ik niet heb.
Vd Poel toch vaak gekozen (65%). Ik kan me voorstellen dat dat nog meer wordt na wat wissels.
Veel meer kan ik niet zien. Ik dacht dat je vorig jaar stiekem bij de gouden wissels kon spieken.
Interessante percentages als je naar Scori Pro versus Scorito kijkt:
Fretin 86% op Pro, en 51% op normaal
Bilbao 46% op Pro, 24% op normaal
Blackmore 53% op Pro, 29% op normaal
Vermeersch 77% op Pro, 43% op normaal
Magnier 50% op Pro, 34% op normaal
Vacek 54% op Pro, 33% op normaal
Aantal duurdere renners:
Pogi: 97% Pro, 92%(?!) normaal
Pidcock: 80% Pro, 69% normaal
Wout: 98% Pro, 93% normaal
Merlier: 67% Pro, 46% normaal
JP: 93% Pro, 86% normaal
Milan: 79% Pro, 53% normaal
Narvaez: 85% Pro, 53% normaal
Wellens: 57% Pro, 53% normaal
Benoot: 35% Pro, 36% normaal
de Lie: 57% Pro, 57% normaal
Mohoric: 33% Pro, 36% normaal
Küng: 4% Pro, 15% normaal
Nog geen volledige analyse gedaan (ook niet mogelijk, volgens mij). Maar de supercaps en logische pareltjes uiteraard vaker gekozen op Pro, en de dure opvullers als Mohoric, de Lie, Benoot, en Wellens juist vergelijkbare rates (Op Narvaez na, als 'ie in deze groep valt). Vooral de 1M+ mannen buiten deze groepen zullen veel vaker gekozen zijn op normaal Scorito (Küng, Asgreen, Kooij etc.).
Dan zit je met een team zonder poel en zie je dit op twitter voorbij komen...
Mathieu Van der Poel will start his season in #GPSamyn tomorrow and he might be at the start of #StradeBianche this saturday (Sporza)
Wie had gehoopt dat Van der Poel er nu ook de Strade Bianche nog bijneemt voor de Tirreno, komt evenwel bedrogen uit. Daar start de voormalige wereldkampioen met zekerheid niet. Na Tirreno-Adriatico staat Van der Poels eerste grote doel op het programma: Milaan-Sanremo.
Pffffffffffffff gelukkig 😱
https://www.ad.nl/wielrennen/een-vervroegde-rentree-mathieu-van-der-poel-start-morgen-verrassend-in-le-samyn~a129bbdd9/
Naar mijn idee opvallend lage scores voor:
Skujins (21%)
Morgado (17%)
Kooij (6%)
Powless (5%)
Tarling (5%)
Turner (3%)
Hagenes (2%)
Hofstetter (1%)
Kubis (1%)
Bittner (0%)
Soderqvist (0%)
Penhoet (0%)
Bennett (0%)
Opvallend hoog voor:
F Vermeersch (43%)
Teuns (38%)
Mohoric (36%)
Naesen (32%)
Groves (29%)
Rex (12%)
G Vermeersch (11%)
Ballerini (10%)
Asgreen (10%)
Skujins (21%) | over getwijfeld, maar wel veel concurrentie in eigen ploeg met sterk Vacek en Milan
Morgado (17%) | maar 4 koersen, Vermeersch lijkt logischer/
Kooij (6%) | ziek in UAE, duurder dan Milan
Powless (5%) | best laag, vanaf gebleven door slecht 2024
Tarling (5%) | Onzeker, Ganna/Kung light en geen sprint
Turner (3%) | Onzeker
Hagenes (2%) | 1,5m voor Visma knecht vrij veel
Hofstetter (1%) | Kan, best sterk
Kubis (1%) | Gemiste kans inderdaad, maar eigenlijk genoeg sprinters
Bittner (0%) | beter opties
Soderqvist (0%) | Ziek Skuijns, nog meer domestique dan Skuijins
Penhoet (0%) | Na gekeken, maar geen sprinter nodig
Bennett (0%) | Stelt bijna altijd teleur
Opvallend hoog voor:
F Vermeersch (43%) | Wellicht 100-120 TP
Teuns (38%) | best hoog voor iemand zonder sprint
Mohoric (36%) | Idd best hoog
Naesen (32%) | sprint altijd, helemaal nu Gautherat nog niet meedoet
Groves (29%) | Had al 84 punten moeten hebben, 29% eerder veel te laag
Rex (12%) | Sterke renner, 12% vind ik niet hoog
G Vermeersch (11%) | TP en SB?
Ballerini (10%) | Stelt vaak teleur
Asgreen (10%) | Gegaan voor renners met sprint (Marijn 100+ en Madis (ziek))
Niet helemaal eens met jouw lijstje, vind Groves zeker niet opvallend hoog.. Marijn van den Berg (5%) vind ik echt laag, voor iemand in vorm en een sprint, die best veel gaat rijden (hoop ik)
Hagenes was 750k. Best interessant voor een knecht, maar misschien nog wel meer. Staat er ook redelijk bij in de odds voor het Vlaamse werk.
Powless volgens de geruchten een mooi programma, maar weining echte bevestiging. Misschien dat de PCS-scouts hem mooit overwogen.
Teunissen had ik wel wat hoger verwacht. Met de nieuwe fietsen en een ruim programma valt er toch wel wat te sprokkelen voor die paar munten.
Alledrie zelf niet gekozen bij gebrek aan plekjes overigens.
Een vervroegde rentree: Mathieu van der Poel start morgen verrassend in Le Samyn
Mathieu van der Poel maakt vroeger dan verwacht z'n (r)entree in competitie. 30-jarige voormalig wereldkampioen van Alpecin-Deceuninck start morgen in Le Samyn, zo heeft zijn ploeg bevestigd.
Een leuke verrassing voor de wielerfanaten. Mathieu van der Poel zou normaal gesproken pas een rugnummer opspelden in Tirreno-Adriatico, maar hij kan blijkbaar niet wachten om te koersen. Hij werd afgelopen weekend in alle stilte op de reservelijst voor Le Samyn gezet en zal morgen ook aan de start staan van de Waalse kasseikoers. ,,Als het te erg kriebelt, moet je gewoon koersen”, legde Van der Poel echter uit op Instagram.
Wie had gehoopt dat Van der Poel er nu ook de Strade Bianche nog bijneemt voor de Tirreno, komt evenwel bedrogen uit. Daar start de voormalige wereldkampioen met zekerheid niet. Na Tirreno-Adriatico staat Van der Poels eerste grote doel op het programma: Milaan-Sanremo.
Staat niet zoveel schokkends in.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.