Nee het is geen veilige cap daar, vandaar ook de term 'backup'. Het alternatief is een wel 'veilige' backup meenemen, maar dan zit je met een renner die qua kwaliteiten niet echt veilig is én waarschijnlijk buiten die wedstrijd ook niet scoort. Meeus heb je gratis omdat je die vooral voor andere wedstrijden mee hebt (KBK, GW, Roubaix).
Verder mag ik toch aannemen dat het je niet ontgaan is dat iig Benoot en/of Wout BP rijden (of op zn minst een flinke kans). Powless heeft ook heel specifiek het 'vierluik' benoemd ipv het 'drieluik'. Met twee wissels en eventueel een Groves maak ik me niet zoveel zorgen om BP. Zeker niet omdat het een dusdanige 'loterij'-koers is dat het heel moeilijk is om uberhaupt al je 3 caps hoog in de punten te krijgen. Daar durf ik op C3 dus ook wel een iets mindere naam te zetten. Het belangrijkste daar is die stevige cap op C1.
Soms moet je ergens een beetje geven om ergens anders meer te nemen :)
PS: Teuns heeft in een interview aangegeven dat hij met die veranderde datum van BP waarschijnlijk moest gaan kiezen tussen AGR en BP. Dus ook hij is niet persé zekerder dan bovenstaande namen.
Volgens jouw redenatie in de laatste alinea heb ik (en vele anderen met mij) met alleen al MvdP en Pogi 13 miljoen op de bank zitten waar ik de eerste 2 wedstrijden al geen gebruik van maak... Je ziet in dat je nooit al je budget voor iedere koers kan inzetten toch? En of het restant zich nou op je bankrekening bevindt met als specifiek doel het financieren van een bepaalde wissel of in je selectie die op dat moment niet rijdt maakt echt geen enkel verschil.
Hebben jullie Van den Berg overwogen? Reed al een goed voorjaar en naast dat ie aardig klimt drukt hij steeds vaker zijn neus aan het venster. Vind at hij met 5% echt weinig is gekozen.
Enige bezwaar dat ik initieel had is dat EF natuurlijk Madis en Albanese heeft, waarbij Albanese wel serieus langzamer dan Marijn is, maar Madis MI weer sneller. Albanese natuurlijk de helft goedkoper.. en ook al een Top10 binnen
Tarling is stiekem ook mijn backup captain in Roubaix. Het is misschien nog een beetje de vraag of hij dat predikaat waard is, maar mijn vertrouwen heeft hij. Voor mij viel hij echt in de categorie magnier: supertalent en het kán te vroeg komen, maar als hij in roubaix met wva en mvdp naar de streep gaat sta ik nergens van te kijken.
Na de vele soorten tactieken en teams te lezen, ben ik erg nieuwsgierig naar het punten aantal na San Remo.
Zelf heb ik er vrij laat voor gekozen om Pidcock en Powless thuis te laten en in te wisselen voor Benoot en Mohoric. Dit betekent dus dat ik niet voor een vroege wissel ga en in principe 2 of 3 wissels inzet na Parijs Roubaix, afhankelijk van eventuele ziekte/blessure gevallen of mannen die wel/niet in vorm zijn. Als ik het goed beredeneer zou ik hierdoor dus ten opzichte van de mensen die de pidcock/merlier of Pidcock/VDP wissel doorvoeren, minder punten moeten hebben na San Remo omdat zijn meer ruimte hebben in deze eerste 4 ritten. Ook heb ik de zekere captain Pidcock niet in Strade en is dit dan ook net de koers waar ik het gokje moet wagen om met minder zekere captains, toch het puntenverschil beperkt te houden. De keuze voor Mohoric (+ de nodige heuvelmannen) lijkt na het openingsweekend misschien niet de juiste keuze maar dat zullen we zaterdag zien.
Graag zou ik het puntenaantal en de teams vergelijken na San Remo met degene die dus of de Pidcock/Merlier wissel doet of Pidcock/VdP. Of misschien nog een andere die ik gemist heb.
Mijn team ziet er nu als volgt uit (punten op dit moment: 938):
- Pogacar
- Van Aert
- Van der Poel
- Philipsen
- Merlier
- Pedersen
- Benoot
- Mohoric
- Milan
- Morgado (gokje, hoop zelf dat hij nog BP toevoegt)
- Teuns
- Vacek
- Eetvelt
- Vauqeulin
- Magnier
- Vermeesch
- Blackmore
- Bilbao
- Fretin
- Bomboi
Na Parijs Roubaix zullen het dan Evenepoel/Gils/Pidcock worden of 1 van die namen niet als er door calamiteiten gewisseld moet worden. In het beste geval zou dit betekenen dat ik in het laatste 4 luik dus punten moet kunnen pakken t.o.v. de personen die al een wissel gebruikt hebben van te voren en vice versa denene die bijvoorbeeld de pidcock/merlier wissel doen, zouden in de eerste 4 koersen sterker moeten zijn.
Dát, óf hij heeft zn keuze gewoon nog niet definitief gemaakt. We weten allemaal dat programma's aan verandering overhevig zijn. Zowel op het gebied van koersen die toegevoegd worden als koersen die er wel op staan maar toch veranderen. Voorlopig gaat bijvoorbeeld ook nog steeds het gerucht dat Pogi wat vlaams werk gaat laten schieten voor PR. Novak staat er op voor PN, maar is nu ook bevestigd in de Strade. Ben jij echt verbaast als hij straks plots in de Tirreno start?
Zelf voor Mihkels gekozen ipv vd Berg. Was een keuze tussen die 2. Maar Mikhels had aangegeven na het openingsweekend een ander programma dan vd Berg te rijden. Dus ben bang dat vd Berg in principe pas weer brabantse pijl en AGR doet. Daarom toch helaas Mihkels gekozen.
Ik ben wel benieuwd wie je gaat cappen in strade. Dat lijkt me nog wel een interessant dilemma. Durf je de bookies in de wind te slaan of ga je voor Vacek? Eetvelt en vauquelin? Bilbao en eetvelt? Vacek en Vauquelin?
Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik Pidcock heb. Maar als je goed kiest, sta je er idd goed voor
Nog even over de tarling discussie. Ik vraag me af of dit niet ook geldt voor heuvelmannen. De subtoppers waar we het over hebben vallen jaar na jaar tegen. Ook daar heb je bewezen toppers in beeld met pogacar, evenepoel, van gils en toch ook wel pidcock. In bp en amstel doet dan ook nog wout van aert mee. Dan heb je jongens die eigenlijk altijd wel top 10's rijden als benoot en teuns. En dan een hele zwik jongens die ergens tussen 4 en 25 kunnen rijden: skjelmose, cosnefroy, lapeira, vauquelin, bagioli, nys, van eetvelt, gregoire, narvaez, ayuso, mas, landa, schachmann, mauri, fisher-black, zana, madouas, tulett, zingle, martin, hirschi, en misschien good old alaphilipe. En dan probeer ik echt niet uitputtend te zijn (bilbao buitrago bedenk ik nu en ik vergeet sowieso elke uae renner die rijdt nog). Ook daar zie ik dus heel veel potentie van een jongen als vauquelin, maar hij kan ook prima met dezelfde benen 3x 21e worden. Of helemaal niet rijden door ziekte of valpartijen in baskenland of tirreno of waar hij rijdt.
Ik zie het verschil met een talentvolle kasseiman waarvan je wel iets verwacht niet helemaal.
Ik snap nog steeds de noodzaak van die geplande wissels niet. Je hebt toch voldoende budget om 3 goede caps te kopen voor alle wedstrijden tot de heuvelklassiekers?
en dan bewaar je 3 wissels om vlak van tevoren 3 man waarvan je zeker bent dat ze in vorm zijn en gaan rijden, te kopen als caps voor de heuvelklassiekers
Ik heb nu o.a. pogi,v aert, mvdp, Pedersen, pidcock, merlier, Milan en philipsen. Voor Strade nog v eetvelt of bilbao, voor sp fretin of mikhels. Nog een zwik ua knechten.
Waar zou je dan nog geld aan uit willen geven?
Het idee is het behalen van je maximale puntenaantal. Als je al Pogi hebt in 3 van je 4 heuvelritten. En Pidcock zelfs in 4 van de 4.
Dan kan je 3 wissels doen en je heuvelteam uitbreiden. Of je kunt Pidcock inwisselen voor iemand anders in het kasseideel en daar extra punten scoren om vervolgens alsnog 2 heuvelrenners erin te klikken.
Ik denk dat die wissel je meer oplevert.
Met de geplande wisselstrategie houd je 2 wissels over voor de heuvels ipv 3. Aangezien iedereen Pogi heeft, heb je ook maar 2 wissels nodig voor kopmannen. Jij bewaart een derde wissel om in de laatste 3-4 koersen zwaarder geschut in te zetten. Met de wisselstrategie zet je die wissel in om in de voorgaande 11 koersen je team te stofferen met meer budget.
Het plan was natuurlijk om Mohoric 2e captain te maken (vorig jaar 5e achter pidcock en het jaar ervoor 6e + 1e WK gravel) en Bilbao stond op plek 3 (liet een goede vorm zien in UAE Tour en ook hij liet steady top 10 noteringen zien in afgelopen edities). Daarnaast rijdt Mohoric altijd erg sterk in San Remo (6e, 8e en winst in de laatste 3 edities wat dus betere resultaten zijn dan Pidcock). Vandaar dat ik op die manier geprobeerd heb om Pidcock als het ware te vervangen en 1,5miljoen te besparen.
Mohoric liet een prima indruk achter in de Provence. Hopelijk wordt er nog wat meer duidelijk de komende dagen wat het slechte resultaat van Mohoric kon verklaren. Kan natuurlijk prima een griepje of iets dergelijks zijn geweest. Wat de pijn misschien nog enigszins verzacht is dat Pidcock ook onzichtbaar was in OHN. Heeft zich zelden vooraan vertoond en zag hem niet bij de eerste 10 mannen boven komen op de belangrijkste klimmetjes. Als dit de vorm is van Pidcock op zaterdag, zie ik hem echt niet even eentweedrie top 5 rijden (uiteraard wel als die in vorm is!)
Mocht Mohoric dus geen zekerheid zijn, neig ik waarschijnlijk naar 1. Pogi 2. Bilbao en 3. Vacek/Vauquelin (beide lieten een goede vorm zien afgelopen weken).
Dan heeft iedereen sws een probleem want iedereen heeft hem.
Daarnaast betekent juist die wissel strategie ook dat je al een paar Heuvelmannen meeneemt die eerst bedoeld zijn als je reserve cap. Maar mocht Pogi uitvallen zijn dat mooie kandidaten voor een 3e cap.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.