Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 193 ... 198 199
Whyze Katje

Ik sluit me aan bij dit koor. Uiteraard is de crash belangrijk nieuws, maar maak er dan, zoals zoveel media doen, een blog van waar het laatste nieuws steeds aangevuld wordt, in plaats van continu maar weer nieuwe artikelen te plaatsen. 

Overigens mag die verschrikkelijk foto zo langzamerhand ook wel weg, dat voegt niet meer toe. En tot slot ook de zeer summiere en late updates over de andere slachtoffers van de crash is voor verbetering vatbaar. Dat had ook heel makkelijk in een blog gekunt.

Wheely
Poeksel
#4800
Dat verslag is te vinden door in het menu naar wedstrijdverslagen te gaan. Dan kom je uit op https:/...

Dank Poeksel!

Had het toch leuker gevonden om Cosnefroy nog even een dagje op de frontpage te zien shinen. 😉

Romāns Vainšteins

Inmiddels zitten we dus inderdaad op de 18 die ik vermoed had en zijn we er nog niet.

Deze vorm van discussiesite runnen is niet houdbaar, moet je nagaan wanneer tijdens de tour van Aert een scheet laat terwijl hij langs MvdP loopt: eerste 3 pagina's vol analyses, opinies, wat vrienden en familie er van vinden, hoe ze er over tweeten, of dat al eens eerder, met dit volume en deze geurintensie, vanuit een Belg met Nederlandse vader richting een Belg met Nederlands paspoort gedaan is.

Het is fout gegaan vanaf begin de gelukswens begin 2023 met 'vanaf nu gaan we nog meer..'.

kraamverlof
Romāns Vainšteins
#4803
Inmiddels zitten we dus inderdaad op de 18 die ik vermoed had en zijn we er nog niet. Deze vorm van...

Het is dan ook geen discussiesite, hoe graag we ook zouden willen. Het is een kapstok, WF is een verdienmodel, wat mij betreft niets mis mee. Ik zou het op zich liever anders zien, zo zou ik graag hebben dat er geen tokkies zouden zijn (ze zijn er weer!), dat sbs6 niet bestond, vi, alles op rechts, en oliebollen het hele jaar door te koop zouden zijn. 

Acceptatie, want de knakenmonitor loopt lekker door, en een groot gedeelte van het wf publikum vind al die kopjes wel lekker denk ik. Moderne tijd.

FDJ

Eens met het grote aantal overlappende en dubbele berichten. 

Neem bij enkele koersen het hebben van een liveblog en ernaast nog eens een bericht met 'wat is er allemaal gebeurd in'. Dat heeft ten opzichte van elkaar geen meerwaarde. Met 1 van de 2 berichten ben je er ook. 

Gisteren met de val Van Aert ook weer. Bericht dat hij valt, Bericht dat hij in tranen langs de kant zit en een bericht dat de wielerwereld geschokt is met wat tweetjes van oud renners en een redacteur (het gaat om een val. Heel vervelend, maar niet om einde carrière of erger...) Dit alles binnen een kwartier tijd. Verzorg dan het artikel van de val met updates en geef aan update bij de titel zodra het aangevuld is.

Vervolgens nog meerdere artikelen over de val en een analyse. Het wordt allemaal te. Het overzicht is weg. Je krijgt hetzelfde soort discussies op verschillende plekken. 

Avatar of
Maxim Horssels
admin

Ja, het zijn veel artikelen, maar dit is ook hét nieuws en thema van nu. 

Jean Dumas

Het is simpel: als je een artikel hebt gelezen klik je het doorgaans niet zomaar opnieuw aan. Als over hetzelfde onderwerp een nieuw stuk wordt geplaatst doe je dat wel.

Wheely

Klopt Jean maar als ik onder een artikel heb gereageerd klik het graag vaak wel nog een keer aan om de verdere reacties te lezen. Denk dat daar de frustratie bij de actief postende users zit. Je post ergens iets maar kunt het amper meer terugvinden. Misschien moet er een mogelijkheid komen in de toekomst om artikelen naar wens te kunnen pinnen of je te subscriben op een topic.

Romāns Vainšteins

'Ja, het zijn veel artikelen, maar dit is ook hét nieuws en thema van nu'

En dit is een hele beroerde manier van 'het nieuws van nu' op een normale manier onder de aandacht brengen.

Op alle echte nieuwssites zijn ze overgeschakeld op bundelblogs inclusief updates wat dit betreft, of hoogstens een nieuw artikel op dagelijkse basis. Dit werkt echt beter. Dan creer je ook meer ruimte voor andere zaken.

Laatst gewijzigd
Whyze Katje
Maxim Horssels
#4806
Ja, het zijn veel artikelen, maar dit is ook hét nieuws en thema van nu. 

Dat is waar, maar je kunt de oneindige stroom artikelen kanaliseren door ze bij elkaar in een blog te plaatsen. Dat maakt de home pagina een stuk beter leesbaar en zorgt er voor dat andere onderwerpen niet ondergesneeuwt raken. 

AWestie
Maxim Horssels
#4806
Ja, het zijn veel artikelen, maar dit is ook hét nieuws en thema van nu. 

Maar waarom dan niet een liveblog daarop aanpassen bijvoorbeeld? Of laat ik het anders vragen: zouden jullie achteraf nog steeds zoveel artikels maken hierover?

FDJ
Whyze Katje
#4810
Dat is waar, maar je kunt de oneindige stroom artikelen kanaliseren door ze bij elkaar in een blog t...

Precies mijn punt. Er is nu al een aantal koersen een liveblog en een artikel met wat is er allemaal gebeurd in. Het ene heeft ten opzichte van het andere geen enkele meerwaarde. 

Ook dat artikel dat de wielerwereld geschokt reageert op de val. Totaal nutteloos wat tweetjes bij elkaar te voegen in zo'n situatie. Dat doe je als er een een groot (oud) renner stopt of overlijdt bijvoorbeeld vorig jaar bij Mäder. Ik vind het bij een val redelijk ongepast.

Romāns Vainšteins

BLOG! BLOG! BLOG!

 

Marik

Romans, kun je ook eens normaal doen? Het is hier geen circus.

josemanuelfuente

WF is een doolhof geworden, zo jammer

Avatar of
Maxim Horssels
admin
AWestie
#4811
Maar waarom dan niet een liveblog daarop aanpassen bijvoorbeeld? Of laat ik het anders vragen: zoude...

We hebben het liveblog continu geupdate. Na de valpartij ging de mannenkoers gewoon verder, en daarna volgede de vrouwenkoers.

Tijdens zo'n gebeurtenis weet je niet hoe snel er nieuws komt. Gisteren was dat dus heel snel en vanuit allerlei hoeken. Sommige berichten hebben we bijgewerkt en van grote ontwikkelingen is een nieuwe bericht verschenen.

Achteraf buitelen jullie hier over elkaar heen dat het te veel is. Niet alleen hier, maar onder ieder artikel. Het feit dat wij naar jullie feedback willen luisteren, betekent niet dat we het er ook mee eens zijn. Onder ieder bericht gaan klagen helpt daarbij niet.

Avatar of
Maxim Horssels
admin
josemanuelfuente
#4815
WF is een doolhof geworden, zo jammer

Dit topic weet je nog steeds goed te vinden. 😉

AWestie

Natuurlijk, jullie maken de redactionele keuzes en het is inderdaad een hoop feedback. Onder de streep betekent dat alleen ook gewoon een hoop mensen die vallen over het gebrek aan gebruiksgemak. Welk signaal vang je daaruit op?

En dan nog steeds terug naar mijn niet beantwoorde vraag: hadden jullie het misschien anders aangepakt achteraf?

Romāns Vainšteins

'Niet alleen hier, maar onder ieder artikel'

En komt er dan op een gegeven moment iets van: 'hmmmmmmmmm' ?

'Onder ieder bericht gaan klagen helpt daarbij niet.'

Wat helpt wél? Dan gaan we dat doen!

Laatst gewijzigd
josemanuelfuente
Maxim Horssels
#4817
Dit topic weet je nog steeds goed te vinden. 😉

Is de enige die ik kan vinden 😉

Avatar of
Maxim Horssels
admin
AWestie
#4818
Natuurlijk, jullie maken de redactionele keuzes en het is inderdaad een hoop feedback. Onder de stre...

Als wij wisten dat er zó snel zoveel nieuws zou komen, hadden we kunnen wachten en sommige kunnen bundelen. Maar dat is met de kennis van nu. Achter de beslissingen die we gisteren in the heat of the moment hebben gemaakt sta ik nog steeds achter.

Jean Dumas
Wheely
#4808
Klopt Jean maar als ik onder een artikel heb gereageerd klik het graag vaak wel nog een keer aan om...

Ik heb er niet zo'n probleem mee, maar als je een artikel wilt terugzoeken is het dezelfde dag al naar pagina 2 verdwenen door de vele stukken.

Romāns Vainšteins

Heat of the moment? Je weet gewoon vanaf seconde 1 dat dit een grote zaak is en je meteen een OMG-topic policy inzetten kan. Het lijkt veel meer op beleid dat niet uitgaat van clusteren maar clusterbommen.

 

Avatar of
Maxim Horssels
admin
Romāns Vainšteins
#4823
Heat of the moment? Je weet gewoon vanaf seconde 1 dat dit een grote zaak is en je meteen een OMG-to...

Moet toch heerlijk zijn om zo alwetend te zijn. 😅

Ik reageer hier open en eerlijk op jullie kritiek, maar dat is bij types zoals als jij redelijk zinloos. Ik wilde je eigenlijk vragen of je überhaupt wel open staat voor een andere zienswijze, maar de vraag is stellen is 'm volgens mij al beantwoorden.

Il Leopardo della Primavera

Ik snap dat je niet meteen weet hoeveel info je in een korte tijd krijgt, maar na een uurtje of 2 heb je dat wel door en kan je volgens mij zoals RV zegt prima een liveblog nieuwsartikel maken, zoals ze op de NOS oa ook vaak doen (zie voorbeeld: https://nos.nl/liveblog/2514106-video-van-militairen-die-ongewapende-man-doodschieten-aanslag-op-westelijke-jordaanoever).

Maar als er zo veel grote namen bij een valpartij betrokken zijn en duidelijk geblesseerd zijn, kan je ook zelf bedenken dat dit misschien wel een moment is om zelf zo'n spoedliveblog in het leven te roepen, jullie creeren er immers zelf ook allerlei content omheen die helemaal door jullie zelf gemaakt is.


1 2 ... 193 ... 198 199

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.