Zonder roglic durf ik momenteel nog niet. Net een interview gelezen met zijn coach en die geeft nog meer vraagtekens. Ook al zijn er maar een paar aankomsten bergop... Met zijn sprint zal hij wel zijn punten nemen.
Wout voor mij een te groot risico en lijkt me wel op te vangen met pidcock en een extra sprinter.
Je kan er nog zoveel over neuten, beide zijn gewoon een gok. Niemand zal hier de oplossing hebben. Bij Bora heb ik wel geen alternatief indien roglic faalt, en dat voelt wel lastig
Haha ja als mensen bij elke wissel die ze doorvoeren opnieuw hier het team droppen om bevestiging te zoeken gaat het hard.
Het grootste nadeel van Wout thuislaten vind ik dat ik me dan verplicht voel om Pidders wel te selecteren (waar ik me minder gelukkig bij voel als ik etappeopstellingen ga maken). Dan moet ik ook nog een tijdrijder compenseren, zoek ik eigenlijk nog een tjv-man en een nieuwe vaste opvuller voor de sprintetappes. Ik pak er niet echt voordeel mee en de rest van de puzzel komt dan net niet lekker uit voor mij.
Ja je moet wat proberen het blijft gissen natuurlijk ik vind vooral de Wout factor nu wel erg groot ik ben benieuwd hoe hard die me fomo gaat geven straks maar we gaan het mee maken aan het eind van de dag blijft het een spel en komen er nog 2 mooie rondes aan dit jaar. Anders is er volgend jaar weer altijd weer een nieuwe Giro.
Ik denk overigens wel dat de punten van Wout op te vangen zijn ook is maar de vraag in hoeverre hij nu natuurlijk nog die echt aanvallende rol gaat uitvoeren die vooraf wel werd verwacht door ons allen. Misschien heeft deze slechte voorbereiding het plan toch wel wat omgegooid en wordt het iets meer knechten voor andermans kansen dan eerst gewenst was wie zal het gaan zeggen.
Ondanks de voorgaande discussie is het opvangen van Roglic en/of Wout wel te rechtvaardigen. Toch verbaas ik me enorm over het aantal mensen wat Tiberi over Roglic kiest, terwijl Tiberi afgelooen maand nog 1 á 2 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen door ziekte.. ja er is een prijs verschil maar als Tiberi niet levert zijn het dure 3.5miljoen.
Het skippen van Wout is in mijn ogen meer te rechtvaardigen, maar puzzel technisch weet ik niet of dat het er makkelijker op maakt. Buiten Pedersen is er niemand vergelijkbaar met hem, wat je hele balans ook omver gooit.
Ben benieuwd naar de teams als de eerste etappe is gestart met een onderbouwing van de die hards hier. Zal aankomende week ook mijn team onderbouwen.
Veel puzzel plezier kameraden, vergeet niet van het zonnetje te genieten ;)
Het begint inderdaad een beetje te lijken op het topic van de Tour van vorig jaar daar zag je dat soort dingen ook steeds meer richting de start van de ronde. Tijdens het Klassiekerspel was dit dan ook zeker wel een stuk minder toch opvallend hoe dat dan gaat.
Tis wel een rare kwast he.. zoals dat hij eens random 2de was in de ronde van vlaanderen, die ploeg heeft niemand anders, en vaak zijn ze daar met 5 b sprinters.. ik zou hem niet pakken, maar het kan wel goed uitpakken
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.