ja dit interview veranderd toch niet heel veel aan zijn pick het lijkt me dat je hier als je hem neemt wel al een beetje vanuit gaat hetzelfde geldt voor het selecteren van Carapaz lijkt me. En dat terzijde een aanvallende Ciccone zien we graag!
Hangt ervan af. Als je op Ciccone rekent om 1 van je 6-7 klassementsrenners te zijn dan kan ik me voorstellen dat je toch nog eens herdenkt en eerder Carapaz of wat in je ploeg rommelt en Arensman meeneemt
Gaat er meer om of je hem in de AK ritten zou blijven opstellen en dat verandert dan niet veel denk ik. En zal heus wel niet persé tijd verliezen. Rit 7 ook goed voor hem moest het toch een AK dag worden.
https://onedrive.live.com/:x:/g/personal/D4AFA372344A056C/EV5YytEiGelEvt5EaXX7PdoBbJuYYCVKS7Iw9lxXj1rU2Q?resid=D4AFA372344A056C!sd1ca585e192244e9bede446975fb3dda&ithint=file%2Cxlsx&e=GOegYd&migratedtospo=true&redeem=aHR0cHM6Ly8xZHJ2Lm1zL3gvYy9kNGFmYTM3MjM0NGEwNTZjL0VWNVl5dEVpR2VsRXZ0NUVhWFg3UGRvQmJKdVlZQ1ZLUzdJdzlseFhqMXJVMlE_ZT1HT2VnWWQ
Ik ben in excel bezig om een team te maken. En toen dacht ik ineens.. misschien hebben jullie ook wat aan zo'n excel bestand. Hoe je gewoon voor iedereen een individuele kopie maakt snap ik echter niet, dus lijkt een gedeeld bestand te zijn. Maar volgens mij als je deze opent en dan bij file zelf een kopie maakt kan je daarna voor jezelf er mee aan de slag. Wellicht helpt dat iemand.
Laatste pagina opeens weer wat nieuwswaardigheidjes en bekende 'gezichten' die een nuttige duit in het zakje doen, top! De 5 pagina's daarvoor herinnerden me eraan waarom ik altijd een stuk minder mee lees naarmate we richting de deadline gaan, mijn god zeg. Zou bijna een petitie op willen zetten om accounts jonger dan een week niet in Scorito topics te mogen laten posten.
Ik moet bekennen dat ik hem ook overwoog. Er zijn weinig goedkope opties die je in de sprints op kan stellen. Ja, de 750k jongens die de heuvels overkomen maar daar is het of maar de vraag of ze ook echt op het vlakke gaan sprinten of ze komen op het vlakke stiekem toch niet echt vooruit. Lonardi eindigt in Turkije wel echt achter aardig wat matige namen.
Net voor de grap nog even de sprints van Mozzato bekeken in Kuurne, Bredene en Brugge-de Panne aangezien hij daar nog relatief kort kwam. Valt mij vooral op dat hij in geen van die sprints uberhaupt uit het zadel komt. Drie keer blijft hij in het zadel en komt hij op hangen en wurgen nog wel een eind maar hij lijkt niet die punch te hebben om in een echte sprint nog hoog te eindigen.
Zul je net zien dat hij hier nog even aan gewerkt heeft dus kijk vooral wat je zelf wilt maar ik zoek toch nog even verder. Helaaszie ik niet echt andere bruikbare alternatieven als je Lonardi niet ook voor de wat zwaardere ritten kan gebruiken.
Zeker waar, inhoudelijke discussies en met name standpunten of uiteenzetting zijn altijd mooi, maar zorgen vervolgens ook weer voor verwarring in het kiezen van je team. Ik ben wel benieuwd: in hoeverre heb je (of anderen) rekening gehouden met de rol van kopman bij dit spel? Factor is natuurlijk wel kleiner dan bij klassiekerspel, maar toch dubbele punten... Dan worden "zekere" kopmannen per dag toch een stuk interessanter. En in het kader van de Wout-discussie blijft het natuurlijk bij veel etappes een potentiële kopman.
Daarnaast ben ik wel benieuwd, aangezien ik niet echt een ruim verleden heb met Scorito-wielerrondes: hoeveel renners per dag heb je ongeveer nodig? De volle 9 of kun je met 7/8 ook toe, los van eventuele truipunten. Vooral in de eerste 6 of misschien wel meer etappes is het erg lastig in te schatten wie in het roze/paars/blauw/wit rijdt.
Dit is precies ook mijn probleem.
Al bijna voor de balans moet Wout er bij mij inblijven. Verder werd hier al gezegd (of ergens anders...ik weet het allemaal niet meer), dat ondanks dat hij niet fit is etappe 1 nu ook weer niet extreem zwaar is. Een bennet maakt oprecht kans om eraan te blijven hangen, dan 90% Wout ook. Wel geloof ik best dat hij niet top is en dus waarschijnlijk na etappe 2 niet in het roze staat. Pedersen, McNulty en Tarling lijken me goede kandidaten hiervoor. Pedersen ook mijn captain voor rit 1.
Zelf voor de dure mannen gegaan en dus nu 4x750.00 en 2x500.000 renners (of nog precies andersom en dan een ciccione/yates upgraden naar arensman,...dat zijn de laatste puntjes op de i.
Denk dat gemiddeld men 6 sprinters heeft, wout erbij voor teampunten/leadout (dus zonder wout 7 sprinters)..dan heb je nog twee man nodig. Aangezien etappe 3 waarschijnlijk naar de vluchters gaat, is het meest interessant om na etappe 4 te beredeneren wie er aan de leiding van het puntenklassement staat. Er zijn dan 50 punten te verdienen. Mijn aanname (en ik denk die van velen) is dat Pedersen op dat moment zeker wel in de puntentrui staat (mogelijk ook al na etappe 1), dus daarom hebben velen ook een Hoole of ciccione in hun team omdat dat een makkelijke keuze is. Net als een ploegmaat van Groves (de andere topkandidaat) en optie is. Ook is de kans groot dat Ayuso of een Tiberi in de top van het jongenklassement staat, dus je geen nul punter hoeft te hebben,,,,
Precies hetzelfde spel als hoe AD (en alles wat daarbij hoort) zijn spel vorm heeft gegeven dit jaar, inclusief prijzen. WvA wordt zo'n sowieso tranen deze Giro, of die nou goed presteert (dan voor degene die hem niet hebben) of slecht presteert (wie hem wel hebben). Met het klassiekerspel had hij ondanks alle kritiek en mindere voorjaar toch nog veel puntjes. Ik heb hem er nog steeds in, dus ik hoop maar dat hij me niet zo teleurstelt als dat die andere Belg (lees De Stier) dat deed tijdens het Klassiekerspel...
Edit: toch niet helemaal hetzelfde spel. Bij Sporza moet je 16 man kiezen voor hetzelfde budget en houd je dagelijks wat renners in de bus. Bij AD heb je dan weer 7 wissels en bij Sporza 4 (wat overigens wel een gigantische impact heeft op je beginselectie). Het lijkt er in ieder geval wel redelijk op.
Goed punt omtrent Wout. Ik zie een hele hoop mensen hem direct uit het team gooien vanwege de onzekerheid over z'n huidige vorm. Dit gaat mij toch iets te snel, zelfs voor een prijs van 4,5 mio.
In het openingsweekend zou Wout ook in mindere vorm in de punten moeten kunnen rijden. Hij maakt ondanks de onzekerheid over z'n vorm nogsteeds aanspraak op een sloot aan punten in de vele etappes die hem liggen. Daarnaast pakt hij mogelijk nog Kooij punten mee
Hij geeft zelf aan vertrouwen te hebben om verder te verbeteren in de giro mocht inderdaad blijken dat hij in de eerste dagen tekort komt.
ik zie ook mensen opeens switchen naar Tiberi, ook geen zekerheidje. Kijkend naar het parcours en teamgenoot Kooij zou een mindere WvA nog wel eens veel meer kunnen opleveren dan de alternatieven
De discussie over Roglic en WvA gaat bij mij gelukkig niet op. Het is namelijk heel simpel bij mij. Neem ik ze niet mee pakt WvA de eerste etappe en Roglic de tweede. Neem ik ze wel mee, geeft WvA op vanwege een terugkerende infectie en rijdt Roglic door een slechte verkenning de verkeerde kant op. Ik kijk dus gewoon naar de 18 andere renners en dan zie ik wel hoeveel geld er nog overblijft.
Ik zit alleen nog een beetje naar de juiste aanvallers te kijken. Maar eigenlijk geldt daar het zelfde als met WvA en Roglic.
In het kort; ik klik gewoon tot mijn budget op is.
Die Tiberi hypetrain gaat nog eens vies tegenvallen. Die krijgt zo een oplawaai a la Pogacar in 2023 en krijgt dan 6 minuut aan zijn broek in etappe 19/20. Als die 8e wordt in het eindklassement mag je blij zijn.
Daar houd je zeker rekening mee. Een voorbeeld: als je wout van aert niet meer aandurft zoek je een andere captain voor de tijdritten en voor de aanvallersritten met max 3000 hoogtemeters. Vraag is dan of je roglic bijvoorbeeld zeker genoeg vindt als kopman in de tijdritten, of dat je liever investeert in Tarling, omdat je die zekerder in de top 3 verwacht. De aanvallersritten probeer je misschien opt e vangen met pidcock (bijv etappe 9) en pedersen (bijvoorbeeld etappe 8). Maar er zijn ook ritten waarin dat minder evident is, omdat het parcours minder bij pidcock past en mads misschien door groves geschaduwd wordt en daarom de vlucht mist.
Zo vraag je je ook bij de vlakke sprints af of dat kooij noodzakelijk maakt als op het oog beste vlakke sprinter met beste leadout. Of dat je hem durft te passeren voor een minder snelle jongen die beter een heuvel verteert (groves). Dat vraagt om een inschatting hoe veel punten je verliest door kooij niet te kunnen cappen.
Echt? zou kunnen als ze op die tweede categorie hard gaan rijden..we gaan het zien. Dat hem natuurlijk voor die 5 vlakke sprints. Daar gaat ie het wel goed doen. Vorig jaar ook 5x top 20 in de tour (en dat was toch wel een sterker veld)...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.