Hij miste wel nog de sprint met 114 man in etappe 8. Maar in deze ronde zou dat alleen in 17 misschien kunnen gebeuren. 20 is hij er ook zeker niet bij. 4 a 5 kansen zou ik zeggen ja.
Kanttekening is wel dat het alles of niets was: 1x 2e en 1x 3e, maar ook heel vaak buiten de top 10. In dit veld van dit jaar zit dat hoge plafond er normaal gesproken echt niet in en daj is 2x 5e en 2x 14e opeens toch wel wat schamel.
Het zou kunnen werken, maar Girmay biedt toch niet die zekerheid. Kan ook 3 weken lang een onzichtbare ronde rijden, zou ook niet voor het eerst zijn. Ik zou hem niet als mijn kopman willen.
Dat was wel een wat meer selectieve rit met de nodige heuvels en vervolgens een behoorlijk oplopende sprint. Groenewegen, Bauhaus en Wærenskjold misten zodoende ook de sprint in die etappe (oké, Groenewegen zat er nog wel bij maar ontplofte in de slotkilometer volledig en viel buiten de punten). Als die rit een dealbreaker is weet ik niet hoe je je sprintteam rond hoort te krijgen.
Etappe 17 is trouwens ook heel veel makkelijker dan etappe 8 vorig jaar, dat zou gewoon een sprint van een volledig peloton moeten worden.
Je kan "hopen" dat ze Ackermann niet meenemen maar doordat ze Stewart nu nog geen prijs gegeven hebben, zal hij in dat geval ook zeker 1,5m zijn. Met Ackermann erbij is het voor mij ook een no-go (want zal dan ook niet voor 500k op te pikken zijn).
Ik verwacht nog een sprinter bij Arkea, Astana, Cofidis, EF, Groupama, Total en wellicht AG2R (edit: Tudor ook nog). Genoeg te kiezen dus straks. Zou mooi zijn als de mindere goden in dat rijtje een prijskaartje van 750K krijgen, al vrees ik dat de stagiair gewoon overal 1M op gaat plakken. Meer dan dat zal het toch niet worden, m.u.v. wellicht MvdB en eventueel Kanter (al verwacht ik die laatste niet op de startlijst).
Voorlopig neig ik in mijn team naar één topsprinter aangevuld met 6 sprinters van 1M of minder. Waarbij ik dit op de vorige pagina wel een grappige quote vond:
Ik had exact dezelfde gedachte, maar volgens mij bedoelen we het inhoudelijk precies andersom 🙃
Bedoelde vooral dat Scorito slim gewacht heeft om te kijken of Ackermann al dan niet meegaat, want Stewart staat al lang op de startlijst en ze konden hem dus al voor bv 750k erop gezet hebben.
Een extra knecht van SQS vind ik vooral nuttig in de ritten tem etappe 10, ik zou persoonlijk voor Vansevenant of Schachmann gaan gezien een kleine kans op eigen punten in punchritten of ITT. Die lieten wel niet echt goede vorm zien, maar dan kan je ook over VPP zeggen.
Gaat Abrahamsen weer een tour rijden zoals vorig jaar? Of is zijn puntenpotentieel wat lager nu de aangewezen sprinters Wærenskojold en Fredheim zijn? Merk dat ik bijna alle Uno-X overweeg, maar ben een beetje bang dat het moeilijk voorspellen is wie welke dag gaan aanvallen. Vorig jaar met THJ ook veel opstelfouten gemaakt...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.