Vauqelin, is natuurlijk punch.
Daarnaast zou hij ook nog wel een aardig AK kunnen rijden. Verwacht zolang hij de eerste 10 dagen goed aankomt op de punch etappes dat hij voor een goed klassement gaat.
Maar 4 vluchters is alweer rijkelijk veel, hoeveel kun je er per keer opstellen ?
Wat betreft de punch etappes: ik zie er meerdere met een een paar korte steile heuveltjes vlak voor het einde, maar dan een vlakke sprint. Dan moet je dus geen springveer hebben (type Woods), maar iemand die het heuveltje overkomt en dan kan sprinten (type Matthews). Zie ik dat goed en zo ja, wie zouden dat dan zijn? Uiteraard mvdp en v aert
Klopt, maar dat was altijd als de Tour zijn hoofddoel dat jaar was. Nooit na een Giro. Hij heeft 1x eerder twee rondes in één jaar gedaan (in de afgelopen 5 jaar) en dat was vorig jaar de Vuelta na de Tour. En dat ging goed.
5 sprinters kan best moeten ze wel blijven zitten.... Mijn record is geloof ik 5vd6 sprinters naar huis in de vuelta. Maar valpartijen in de tour is gebruikelijker, ik neem het risico niet. Vorig jaar Pedersen naar huis daarvoor Carapaz in etappe 1. En ook ooit izagirre en Valverde in de regenschijtrit in nederland geloof ik, kan me ook een valpartij met Ewan en Sagan herinneren. Dan ben je dus wel klaar mert je poutlje ?
Dat is wel een grote gok dan denk ik. Merlier op papier de snelste, Philipsen grootste kandidaat voor groen (in mijn ogen) met Milan op twee.
Als je voor één gaat, dan zou dat in mijn ogen Philipsen moeten zijn. En dan vervang je Merlier door een 1,5 miljoen sprinter en twee 1 miljoen sprinters, die dan alledrie top 12 zo'n beetje moeten rijden.
En dan hopen dat Milan niet uitrijdt of slechter is dan verwacht en niet meespeelt om Groen.
Al heeft Merlier ook weer geen mega resultaten in grote rondes zie ik nu. Vorig jaar natuurlijk een goede giro met 3x 1e en 2x top 10 (plus plek 3 in groen) en een keer 2x 3e in de Vuelta en in de enige Tour die hij reed (en uitviel) won ie 1 rit en werd ie een keer 7e. Al heeft ie dit jaar de potentiële bonus van de teampunten met REV.
Philipsen is natuurlijk al 4 seizoen een garantie op punten in de Tour.
De helft van deze jongens zijn leuk voor de kleinere koersjes maar komen gewoon tekort als puncheur in een grote ronde. Zullen zoals altijd weer veel klassementsrenners in de toptien/topvijftien worden in de heuvelritten in week 1.
Kan me hier volkomen in vinden.. vind 3,5-4 miljoen wel kneiter duur voor een 2e topsprinter die vermoedelijk 4-5x aan sprinten toe komt. Tevens kun je die centen ook wel beter verdelen over andere renners zodat je wat meer de dagselecties kunt vullen. Met 2 topsprinters zul je namelijk niet snel nog meer dan 2-3 andere sprinters meenemen. Met een "goedkoper" sprintteam kun je er zeker 5-6 meenemen wat toch weer een extra plekje oplevert. Je kiest dan wel voor kwantiteit in plaats van kwaliteit.. in dit geval geef ik zelf de voorkeur aan kwantiteit.
De, ik neem 1 topsprinter mee, tacktiek is zeker te verdedigen maar dan zijn die sprints toch best nerveus als hij 1-2 keer niet sprint of uitvalt dan kun je meteen een streep door je TourScorito trekken. Natuurlijk als je de juiste keuze maakt en hij win 2-3 keer dan kan het zomaar een bekertje betekenen als je dan weer de punten van een 2de sprinter opvangt met de correcte andere keuzes (wat een grote als is)
Ik durf het alvast niet aan en start waarschijnlijk met de 2 topsprint belgen.
IPT kan toch maar 1 ding na het zien van de sprints van Stewart in de Dauphine? Ackermann tschuss en alle ballen op Jake. Die gaan echt niet met 2 sprinters van start.
De 1 topsprinter mee ga ik ook toepassen nadat in de Giro meer dan mijn halve AK team is uitgevallen en ik 7 sprinters meehad waarvan 2 niks presteerden. Nu met slechts 5 sprintersritten gaan er alsnog 6 man mee, maar qua budget niet teveel aan vuilmaken.
Ik ook. Ik vind het wel meevallen hoe tricky dat is. Vroeger waren dat soort renners misschien een musthave, maar nu zijn die team punten al dusdanig ingeprijsd dat ik het zeker geen must vind voor die prijs.
Maar ga je die dan ook opstellen in de sprint ritten?
En zoja zijn daar dan geen betere alternatieven voor? (Zeker als hij geen groen heeft).
En kan Nys niet diezelfde rol spelen, waarbij je ook nog een goede puncher hebt?
Verwacht jij dat Milan de meeste (en dan met name de eerste) ritten gaat winnen? Zo ja; dan meenemen. Ik heb zelf de verwachting dat het Merlier gaat zijn en neem dus een 500k man van SQS mee. Kan ik dan ook meteen in de TT inzetten terwijl ik bid tot de Evenepoel goden.
Zelf zou ik weer niet risisco afvangen maar eerder de pijn nemen. Van Milan verwacht ik zelf het minste dus daarom neem ik hem niet mee. Dan volg ik ook liever met de knechten dat gevoel dan dat ik het alsnog half ga aanpakken door dan weer een ploeggenoot mee te nemen om mijn onderbuikgevoel mee af te kopen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.