Staat Ciccone er bij jullie met zekerheid in of er met zekerheid niet in? Ik vind 3,5 miljoen wel erg knetterveel voor iemand die nog nooit een deftig klassement heeft gereden. Volgens mij is minstens 1,5 miljoen al wat je betaald vanwege het teamgenoot zijn van Pedersen. Hij is natuurlijk op dit moment in vorm maar de keren dat hij voor een klassement ging kwam hij zichzelf in de 3e week telkens tegen. Als je puur naar het klassement kijkt zie ik er zat die gelijkwaardig of beter zijn over 3 weken. Vraag is dus meer of je verwacht dat Pedersen hem een extra shitload aan punten gaat opleveren om zijn prijs te rechtvaardigen. Als het daar om te doen is wacht ik liever even de prijzen van teamgenoten af.
Ciccone is zichzelf vooral tegengekomen in de derde week door drie van de vier keer dat hij voor een klassement ging op zijn snufferd te gaan en daardoor uit te vallen. Vind het absoluut geen zekerheidje maar hij heeft wel echt veel pech gehad als klassementsrenner.
Ciccone is inderdaad erg duur voor zijn resultaten in het verleden. Maar hij kan aankomen, sprint altijd mee, was goed in vorm. En door Pedersen kun je hem eigenlijk bijna altijd wel opstellen voor minimaal 6 punten. Gaat vol voor een klassement, in dit veld is top 4/5 zeker realistisch.
Aan de andere kant, hij is duurder dan Carapaz die een veel meer bewezen track record heeft (die staat er bij mij dus ook gewoon vast in).
Ik vind Ciccone met 3,5M ook wel goed geprijsd. Voor 3M gaat ie sowieso mee en voor 4M issie te duur. Nu is het een twijfelgeval. Ik ben wel fan van de renner, dus bij mij krijgt ie voorlopig het voordeel van de twijfel.
Ik vind Ciccone gezien zijn Vorm en team ten opzichte van Vingegaard, Jorgenson ed. ook wel goed geprijsd. Ik zou eerder stellen dat Bernal, Pidcock en Carapaz een half miljoen te goedkoop zijn dan dat Ciccone te duur is.
Dat was ook mijn gedachte over Cicco ja. Overigens vind ik Jorgenson ook erg duur (met de ingebouwde extra zware Visma-taks kan ik het begrijpen, maar toch een groot bedrag voor een renner met een grote-ronde-met-ziekte in de benen en geen bewezen track record voor meerdere grote rondes in een jaar. Ayuso vindt ik ook nogal prijzig. Wel allemaal hun eigen mogelijke grote upsides natuurlijk. Maar toch vind ik dat altijd lastiger te beoordelen. Zo'n Del Toro voor 1,5 miljoen heeft dan nog een prijsje dat je zegt: vooruit dan maar. Met zo'n groter bedrag voelt het toch sneller als een dure gok. Al denk ik dat Ciccone een wat 'veiligere' keuze is. Ik zie z'n behaalde punten niet zo snel door het dak schieten, maar ik denk ook niet dat hij heel erg teleur kan stellen, zolang hij niet dnf't.
Maar wat hierboven al genoemd wordt: wel prima geprijsd. Er zijn genoeg klassementsrenners die voor hun prijs zeker het overwegen waard zijn om wat keuzes te moeten maken. Maakt de puzzel wel leuk.
Ja en als aanvulling hierop:
vorig jaar Vuelta waren Almeida en Yates de kopmannen en pakte het geweldig uit om ze allebei thuis te laten.
Over het algemeen is het een rommeltje bij de UAE-kopmannen als de Grote Leider er niet is.
En als aanvulling hier op: Almeida en Yates hadden toen beiden een volwaardige Tour er op zitten (4 & 6 AK, in een wederom door Visma zwaar gemaakte Tour). Daarbij stond Almeida 'gewoon' tweede van de serieuze AK mannen (Benno dus even niet meegerekend) op het moment dat hij nog niet geveld was door corona.
Ik heb de jonkies van TPP bijna altijd mee gehad en dat is ook bijna even zovaak leuk uitgepakt. Gelukkig zijn ze ook altijd zodanig geprijsd dat het ook een keertje tegen mag vallen, dus bij mij gaat ie gewoon weer mee. Maar om nou te verwachten dat ie Onley z'n overpresteren in de Tour wel even gaat herhalen gaat ook wel weer een beetje ver vind je niet?
Zeker. Maar... ik had Poole altijd hoger zitten dan Onley, en bij Picnic lijken ze het juiste sapje gevonden te hebben. In ieder geval valt er veel goed op dit moment, zelfs een Casper van Uden die een sprint wint enzo. Is mijn gevoel dus, en Poole gaat zeker mee, tenzij ze gaan communiceren dat ie een serieus virus heeft ofzo.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.