Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 53 54 55 56
ProScoritoManager
floda
Morgen vlucht of toch sprint? Als de betere en  sterke klimmers ook wat mannen meenemen die op vlakk...

Soler heeft nog geen tijd verloren, vraag me af of Visma er happig op gaat zijn om hem minuten weg te laten rijden. In mindere mate geldt dit ook voor fortunato. Mannen als Frigo, Vine en Dunbar zie ik dan wel weer zitten. Vraag me van die laatste twee af waarom die in geen enkele voorbeschouwing genoemd worden. Of zou een renner als Vine te horen krijgen dat ie morgen rustig aan moet doen op oog met de TTT?

DKrikk
Mikkie tutorials
Wat te denken van Pidco k? Ik kan er geen pijl op trekken. etappe 1: 9e in de massasprint. Hij is go...

Bij de twee haarspeldbochten werd het peloton op een lint getrokken en vervolgens versmalde de weg ook. Vanaf toen zag je ze alleen nog enkele plekjes goedmaken, maar niet zomaar 10 renners nog voorbij steken. Pidcock zat gewoon te ver. 

nasibal
PeterPaprika
Zou een mooie toevoeging zijn aan Scorito, zou dan alleen wel voor 16-20 renners gaan. Dat zou echt...

Edit: ik haakte aan bij je grapje en ontdekte daarna pas dat je je grapje inmiddels al verklapt had. 

Laatst gewijzigd
BarryE1

Weet je wat een mooie nieuwe feature zou zijn? Een website! 

Limal
pirazzi
Vingegaard heeft nu ook de punten trui. Bij Eurosport zeiden ze dat de winnaar deze etappe 30 punten...

De kolom 'Pnt' die je bij de rituitslag op PCS ziet staan is hun eigen puntentelling om over de jaren en alle wedstrijden heen rankings te maken (PCS ranking ipv de volgens velen uit-balans zijnde UCI-ranking). Als je de gescoorde punten voor het Vuelta-puntenklassement wil zien moet je bij de rituitslag op het groene truitje klikken - zo kom je terecht op de algemene puntenstand; voor de op die dag behaalde punten moet je nogmaals klikken, op 'Today'.

pirazzi

👍

Barrygoal
ditisdavid
Waarvoor heb je in vredesnaam Foldager mee als je hem bankt in de rit die hem het beste ligt?

Toch een goede keus. vandaag weer een lastig te voorspellen etappe. wordt een mix van sprinters, AK en aanvallers. Soler laten ze denk ik niet rijden, dus die hou ik op de bank. Ga voor Küng en Fortunato als aanvallers

Hidde98

Hoe realistisch is de kans dat Vingegaard rood kwijt wilt vandaag en dus ook mannen dichtbij in het klassement laat rijden? Of zal Lidl te hard naar boven rijden dat ze geen gat van 5/6 minuten hebben voor de laatste 100km "vlak/licht aflopend"? Denk aan mannen/ploeg die evt ook wel de bollen willen & ritoverwinning:

• Frigo
  • Fortunato 
  • C. Rodriguez (Arkea)
  • Küng staat wel ver

ditisdavid
Hidde98
Hoe realistisch is de kans dat Vingegaard rood kwijt wilt vandaag en dus ook mannen dichtbij in het...

Gaudu moet 8 plekken voor Vingegaard eindigen om het rood over te nemen en we rijden in Frankrijk, Groupama gaat geheid controleren. Met Lidl erbij zou dat genoeg moeten zijn.

ProScoritoManager

Of Vini het rood kwijt kan spelen heeft Visma niet echt in eigen hand, dat gaat toch echt meer van Lidl-Trek afhangen. Maar als Vini die trui echt per sé kwijt wilt dan kan hij ook gewoon een paar plekken achter Gaudu binnenrijden. Moet de groep uiteraard wel groot genoeg voor zijn, maar dat is met dit parcours prima mogelijk.

'Nadeel' van op deze manier kwijtspelen ipv aan een vluchter is wel dat er een grote kans is om de leiderstrui morgen weer terug te pakken. Maar dan kan die trui in etappe 6 wel aan een vluchter gegund worden. Dat is ook veel meer een etappe waarin Visma zelf in de hand heeft wat er met de trui gebeurt.

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Was de blog voor het klassiekerspel al geopend?

floda

Vandaag verwacht ik lidl trek samen met movistar gaat doortrekken nadat veel sprinters eraf zijn en niet meer terugkomen. Dus kleine kans dat vlucht het haalt, maar ak mannen spelen heeft volgens mij geen zin. Mbt kwijtspelen rood, als ze ploegentijdrit winnen (wat nog maar de vraag is) dan zal het lastig worden omdat pidcock etappe 6 wil controleren. En 7 is sowieso voor ving. 

Fieljepper

Mooie rit wel vanuit Scorito perspectief. Drie mogelijke scenario's; Gereduceerde sprint, sprint met heel peleton en een vlucht. Praktisch geen gegarandeerde punten dus er kan best wat verschil gemaakt worden vandaag.

Ik neem waarschijnlijk Frigo mee om het vluchtscenario af te dekken maar wil daar zeker verder niet op inzetten. Met name de Sprintpool vind ik lastig vandaag, in twee van de drie scenario's pakt hij niets en kan je beter inzetten op truipunten. Maar als het wel een volle sprint wordt...

KV
DennisdeMenniss
Was de blog voor het klassiekerspel al geopend?

De Lie no-brainer!

KV
Fieljepper
Mooie rit wel vanuit Scorito perspectief. Drie mogelijke scenario's; Gereduceerde sprint, sprint met...

Massasprint is gewoon ondenkbaar met die bergen waar Lidl sowieso rap zal rijden om ten eerste (vooral) Philipsen te lossen en ten tweede het gat met de vluchters niet te groot te laten worden. Daarna zullen ze ook tempo moeten blijven rijden dus die sprinters komen niet meer terug. Dus behalve Pedersen, Aular, Gruel, Silva en mogelijks Turner zullen er geen sprinters meer bijzitten. 

Nijmos
KV
De Lie no-brainer!

Voor 750k neem ik hem mee!

RedDevil
ditisdavid
Gaudu moet 8 plekken voor Vingegaard eindigen om het rood over te nemen en we rijden in Frankrijk, G...

Precies dit. Denk dat we na de bergzone Groupama, Lidl en eventueel Movistar krijgen die ervoor gaan zorgen dat we gaan sprinten met een gereduceerd peloton. Zo'n kans op de leiderstrui krijgt Gaudu nooit meer.

Nijmos
KV
Massasprint is gewoon ondenkbaar met die bergen waar Lidl sowieso rap zal rijden om ten eerste (voor...

Ik neig hier ook naar, maar vooral omdat Philipsen zo slecht klimt. Als Philipsen een betere dag heeft en er wel nog bijzit, doet lidl echt geen vijf jassen uit om aniolkowski en co op achterstand te houden. Maar met Philipsen is dat natuurlijk wel de moeite waard. Het is echter natuurlijk niet uitgesloten dat in de 'groep Philipsen' ook een ploeg als Israël, ef, of cofidis alles geeft om terug te komen. Die bergen zijn hoog maar ook weer niet zo uitdagend. En meer dan 100km is ver. Een massasprint lijkt me onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten. Ik stel mijn sprinters wel op, met Pedersen als kopman.

Nijmos
KV
Massasprint is gewoon ondenkbaar met die bergen waar Lidl sowieso rap zal rijden om ten eerste (voor...

Ik neig hier ook naar, maar vooral omdat Philipsen zo slecht klimt. Als Philipsen een betere dag heeft en er wel nog bijzit, doet lidl echt geen vijf jassen uit om aniolkowski en co op achterstand te houden. Maar met Philipsen is dat natuurlijk wel de moeite waard. Het is echter natuurlijk niet uitgesloten dat in de 'groep Philipsen' ook een ploeg als Israël, ef, of cofidis alles geeft om terug te komen. Die bergen zijn hoog maar ook weer niet zo uitdagend. En meer dan 100km is ver. Een massasprint lijkt me onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten. Ik stel mijn sprinters wel op, met Pedersen als kopman.

Nijmos
KV

oli4g

Vingegaard en Gaudu gooien het zeker op een akkoordje dat die tweede rood kado krijgt vandaag. Zo kan de Deen de verplichte nummertjes overslaan en in zijn eigen pak rijden in de TTT. En wie weet is Gaudu wel eens dichtbij in de bergen als Vingegaard lek rijdt.

Guido Maltempi

Ik neig er ook naar om mijn slecht klimmende sprinters (Aniolkowski en helaas ook Foldager) op de bank te zetten.

Probleem is alleen dat ik (buiten Ving en Ciccone) geen betrouwbare trui- of teampunten beschikbaar heb als vervangers. Met Jorgenson + Küng pak je samen vrijwel zeker 8 punten voor rood, maar dat voelt wel heel minimaal. Ayuso staat met 6 renners in dezelfde tijd voor wit en zal die trui wellicht ook wel kwijt willen spelen voor de TTT. Dan waag ik misschien nog liever een gokje op sprinter Pidcock.

Iemand al iets kunnen vinden over wat er aan de hand is met Foldager? Dat is meer een puncheur dan een sprinter, dat hij gisteren in de laatste groep finisht is echt heel gek.

bdebouwer

Zo slecht klimt Aniolkowski toch niet? 

Verder vond ik de uitslag van Tim van Dijke gisteren wel meevallen. Slechts op 4 minuten. Zou zomaar kunnen dat die er vandaag wel weer bijzit. 

Groetemeule

Nou we gaan het weer zien vandaag, wie bovenaan gaat eindigen in de loterij die de Vuelta heet. Hopelijk gaat mijn man Ivo Oliveira eindelijk eens laten zien waarvoor ik hem gehaald heb.

Guido Maltempi
bdebouwer
Zo slecht klimt Aniolkowski toch niet? Verder vond ik de uitslag van Tim van Dijke gisteren wel meev...

Aniolkowski gisteren 174ste op dik 10 minuten, dat lijkt me geen goed voorteken. En Foldager is ziek geweest:

Jayco Dane Anders Foldager hasn't been at his best since the start of the Vuelta. Now he tells more about what went wrong.

- I've been a bit sick leading up to the Vuelta, so it was perhaps expected that I was a bit below par. But hopefully it will get better every day that passes. It wasn't completely miserable yesterday, even though it might have ended up looking that way. Hopefully it will be even better today.

What is the plan?

- First of all, I just have to survive the climbs, and from there it's a bit more straightforward. If I'm in the final, I'll do the sprint, and otherwise I just have to go through.

1 2 ... 53 54 55 56

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.