Ach, onze Leopardo z'n argumenten zijn weer eens op. Verdiept zich er niet eens in, vanuit z'n luie stoel.
En om dichtbij Leopardo te blijven. Waarom speel je toch steeds op de man? En telkens dat schuimbekken van je. Bij wijze van he.
Ik begrijp niet goed waarom je jezelf loopt te verdedigen. En waarom zou je het belachelijk maken als het misschien wel waar is? Israel gooit het in de ether. Propaganda? Misschien wel, misschien niet
Zo is dat. En als Hamas vandaag voor vrede tekent zijn dit soort discussies toch helemaal niet meer nodig?
Israël doet mee aan Songfestival, universiteiten worden niet meer bezet en halen de samenwerkingsverbanden met Israël weer aan. Geen pro palestina demos meer. IPT blijft zo heten en doet overal weer mee. We moeten alleen nog een nieuwe hobby vinden voor Leo en co. Maar dat komt ook wel weer goed.
Genesis: Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden.
Objectief gesproken is een land z'n gouden eeuw equivalent aan hoe er omgegaan werd met Joden. Spanje had veel Joden in haar hoogtijdagen. Ze zijn verjaagt naar ons land en wij versloegen die Spanjolen. Geen volk heeft meer bijgedragen aan de wetenschap dan het Joodse. Joden zijn massaal naar de VS gegaan en dit land verkreeg ook haar gouden eeuw. Israel is ondanks de interne politieke verdeeldheid een groot succesnummer. Als je Google Maps erbij pakt, kan je aan de hand van het groen de grens uittekenen.
"Absolutely not. It's not even written in the agreement," he said in response to a question on camera. "But we did say one thing – that we would forcibly resist a Palestinian state."
Bibi's reactie op de deal trouwens. Die heeft er blijkbaar ook weer een andere interpretatie van.. Dit stemt mij niet gerust. Ik heb zo'n vermoeden dat hij helemaal niet wil dat Hamas akkoord gaat. Anders zeg je dit niet.
Maak je om mij en m'n bronchitis maar geen zorgen soy boy. Ik red me wel. Practise what you preach geldt blijkbaar niet voor jou. Anderen de maat nemen wel. Al snap ik dat het niet leuk is om op je eigen tegenstrijdigheden gewezen te worden.
Good old Bert Koenders zei het gisteren ook al. Hij was erg verheugd met het plan, en hoopt dat Hamas accoord gaat. Ook hij zei (net als Netanyahu) dat er niets over een twee staten oplossing in het plan staat (net als dat de Westbank niet genoemd wordt (het gaat immers over Gaza) ) maar dat hij er voor zal blijven strijden.
Eigenlijk is de hele wereld voor dit plan, behalve Hamas (?), Leopardo en nog een paar hier.
Ik ben voor dit plan, met een paar kritische kanttekeningen. Weet je wie tegen dit plan is? Netanyahu.
Er staat in het plan staat overigens gewoon dat Gaza weer een eigen regering en land krijgt, wat dus een tweestatenoplossing betekent:
"This body will set the framework and handle the funding for the redevelopment of Gaza until such time as the Palestinian Authority has completed its reform programme (..) and can securely and effectively take back control of Gaza."
"Israel will not occupy or annex Gaza."
"While Gaza re-development advances and when the PA reform programme is faithfully carried out, the conditions may finally be in place for a credible pathway to Palestinian self-determination and statehood, which we recognise as the aspiration of the Palestinian people."
Tip: eerst een reactie posten met bijvoorbeeld 'test'. Deze wordt gepost. Daarna de reactie bewerken, dan hoeft ie niet meer door het spamfilter en kan je alles zeggen.
Test.
Nou, in dat geval vind ik die bot nog achterlijker dan ik hem al vond. Het doet dus feitelijk niks, behalve mensen irriteren.
Wat ik probeerde te zeggen, is dat ik ook voor het slagen van het plan ben, maar ik denk dat Netanyahu het op een opportuun moment op zal blazen. Als het vrede is zal het immers weer gaan over corruptiezaken en dergelijke.
Test
Als een plan wordt bekokstoofd door een fascist en een genocide plegende oorlogsmisdadiger, dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Bij wie niet, zou mijn vraag meteen zijn.
Maar blijkbaar staat de hele wereld te klappen. Ik snap dat ergens wel, want als alles helemaal volgens dit plan loopt, dan komt er heel misschien een beetje vrede.
Wat ik echter verwacht is dat, zodra de gijzelaars vrij zijn, Israel weer een stok gaat zoeken om mee te slaan. En dan met nog veel meer geweld alles uit roeit wat er in Gaza beweegt: mannen, vrouwen, kinderen, bejaarden. Dat ze niet heel lang daarna hetzelfde gaan doen op de Westbank. Met steun van fascist Trump. En een westerse wereld die nog te veel denkt als Vandienaartkraam. Die pas tot de conclusie komt dat het inderdaad genocide is als er geen Palestijn meer leeft. Die pas tot de conclusie komt dat het entische zuiveringen zijn als alle Palestijnen van hun grondgebied verdreven zijn.
En ja, waar moet die Palestijnse staat dan komen...
Volgens mij is niemand tegen dit plan toch? Goed plan. Kan me helaas voorstellen dat Hamas er niet mee akkoord gaat natuurlijk. En Bibi lijkt er toch ook al graag vanaf te willen zien gezien zijn opmerkingen over geen Palestijnse staat.
Tetten.
Fascist Trump. Daar begint het wel steeds meer op te lijken ja. Nu zit hij samen met die Halfbezopen Hegseth de militaire staf al te masseren om te doen wat zij willen of anders zwaait er wat.
De reactie erboven klonk niet heel pro plan, maar dat kan ook mijn interpretatie zijn. Verder helemaal met je eens. En er is ook altijd nog een kans op een gekkie (van welke kant dan ook) die over een paar jaar het vuurtje weer opstookt. Maar voor nu wel positief gestemd.
Maar het is toch gewoon ontzettend naief om te geloven dat dit akkoord gaat werken? Iedereen ziet toch welke koers Israel op dit moment volgt, wat voor kabinet er zit, wat voor leiders er zitten, en waar ze voor staan?
Een einde aan de oorlog betekent het begin van het leven van Netanyahu in de gevangenis. Dat gaat hij niet laten gebeuren. Het wordt hoog tijd dat we onze oogkleppen af doen, en iets verder uitzoomen. Want het meest realistische scenario is een versnelde voortzetting van de genocide en etnische zuivering in zowel Gaza als de Westbank zodra de gijzelaars vrij zijn. Waarbij de VS israel gaat steunen, en de westerse wereld 2 jaar nodig heeft om te beseffen dat ze er zijn ingetuind. Daar komen ze pas achter als de genocide is afgerond.
Maar gelukkig mag IPT gewoon in het peloton fietsen van sommigen. En moeten we gezellig liedjes gaan zingen met een of andere Israelische t€€f mee op het podium.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.