Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 112 ... 215 216
Rroovers

Goedeavond, al onervaren Scorito speler zou ik graag jullie advies willen. Wil graag nog een wissel voor morgen maken. Wellens gaat er uit en ik twijfel tussen Healy en gregoire. Iemand tips?

BigMig
Rroovers
Goedeavond, al onervaren Scorito speler zou ik graag jullie advies willen. Wil graag nog een wissel...

Kijk voor welke koersen je een nog een kopman nodig hebt. Indien dit E3 en BP zijn, zou Gregoire een betere optie zijn. Verder heeft Healy in het verleden meer bewezen de inhoud te hebben om lange, zwaardere wedstrijden aan te kunnen. 

Laatst gewijzigd
Pim Todcock
Rroovers
Goedeavond, al onervaren Scorito speler zou ik graag jullie advies willen. Wil graag nog een wissel...

Mijn ervaring is dat je van wissels altijd meteen spijt krijgt :). Ik heb zelf beiden, maar Grégoire is beter in vorm en heeft wat ritten in het middenspel, hoewel hij in die ritten nog weinig bewezen heeft. Healy wordt pas interessant aan het eind. Voor morgen biedt dat uiteraard geen garanties, en kan Healy ook zomaar tweede worden. Vorige week waren Grégoire en Seixas iig beter.

Zelf heb ik totaal in paniek J Christen gebracht om het gaatje bij BP te vullen. Dan kun je die 30-130 punten morgen maar beter alvast in de tas hebben.

klaas drr

Iedereen krijgt zijn portie,  de tour was ook zo'n klaagzang vaak.  Als alles buiten een gouden beker of 90% huilen is, dan zou ik wat aan het verwachtingsmanagement doen.  Wat ergens eerder al aangekaart is dat veel mensen überhaupt geen cap of slechts 1 cap hebben in pn. Zeker na wegvallen app skjell en anderen. Ik wacht denk ik op een man in vorm in pn, die ook heuvels rijdt. En wissel hem erdan die zaterdag in. Strade heb ik genoeg kopmanmateriaal.

Puccini

Lastminute twijfel ik toch nog tussen Gregoire of Jorgenson. Specifiek met oog op Strade en MSR wie denken jullie dat beter presteert? Ik denk Jorgenson net iets sterker in Strade maar in MSR zou ik zeggen dat ie snelheid mist

Coureurs du Courage

Jorgenson is intrinsiek de sterkere renner, met een meer bewezen staat van dienst dan Gregoire. Getuige zijn 2x winst in PN en DDV overwinning + sloot aan ereplaatsen in zowel grote rondes als eendagskoersen. Daar staat tegenover dat Gregoire een wat betere sprint heeft en voor ieder plekje blijft rijden. Jorgenson wil veel makkelijker 'laten lopen' - wat voor Scorito onhandig is. Beide hebben vorm laten zien dit jaar.

Maakt de keus natuurlijk niet makkelijker. Kijk vooral waar je ze het hardst nodig hebt en wie je daar evt zou cappen. Of maak een keuze op basis van pickrate: Jorgenson zal minder gekozen zijn dan Gregoire. (43 VS 13 %)

Pim Schinkel

Zoals velen van jullie ben ik met Wellens en kung 2 kasseirenners kwijt 

En 1 voor PN met sjkelmose.

Voor PN als BP heb ik nog maar 2 renners over met Vingegaard en Vanquelin en pidcock plus Gregoire.

En bij AGR 3( mits sjkelmose fit is)

Zouden jullie bijvoorbeeld nu al een Jan Christen brengen voor een wellens omwille van het alvast op zak hebben van zekere punten.

Of geduldig wachten met wisselen omdat ik SB nog wel overleef met 5 renners aan de start vandaag en later ook een sprinter kan brengen die hopelijk BP en SP combineerd

Coureurs du Courage
Pim Schinkel
Zoals velen van jullie ben ik met Wellens en kung 2 kasseirenners kwijt  En 1 voor PN met sjkelmose....

Ik zou nu al wisselen; je gaat nauwelijks een renner vinden die zowel BP als SP rijdt én in beide kanshebber is. Een Jan Christen, Tibor del Grosso of Gregoire geven nú al kansen op punten en bieden straks een goede cap in BP. Voor PN zou ik me geen zorgen maken; veel teams zullen slechts 2 fatsoenlijke caps hebben. Daarvoor wisselen lijkt me onverstandig, te meer dat het een lastig te voorspellen rit is (vluchters of klassement?).

Pim Todcock

Voor mij heeft met Ayuso, L Martinez, Fretin PN misschien geen slechte invloed op de stand. Toch ben ik er niet blij mee. Ik ben het er niet mee eens dat het het veld aan potentiële renners vergroot. Uiteindelijk neemt toch iedereen Ayuso, Ving, Almeida, Skjelmose, DFM, Vauq, APP of LMar voor die race, nu misschien McNulty of Sivakov. Dat is een karig aanbod vergeleken met de shortlist van 80 lui die ik anders voor die paar plekjes had.

Daarnaast komen die namen al genoeg aan bod bij de andere Scoritospellen.

FrankN40

Nou ben benieuwd! Vandaag met ook mannen als healy en seixas aan boord voor de 3e koers op rij de topfavorieten aan boord. Denk dus dat de mensen met een vermeersch als 3e kopman vanwege ontbreken deze klappers weer met de punten er van door gaan :p

Hopelijk valt het nu keer de verwachte kant op.

Succes en veel plezier allen!

Pim Schinkel
Coureurs du Courage
Ik zou nu al wisselen; je gaat nauwelijks een renner vinden die zowel BP als SP rijdt én in beide ka...

Dank voor de tip!

Heb eventueel voor PN ook nog fretin en pithie waarbij misschien met name pithie nog kans heeft op top 20?

Wellicht vanuit de vlucht...

Ecko

Ik hoop dat Del Grosso heelhuids z'n bed heeft verlaten. Ik stel 'm nu op, Küng veel beterschap en tot volgend jaar wellicht. 

Maganor01

Over pech gesproken...

Wellens, Küng, Matthews, Paret-Peintre, Skjelmose ingeklikt, top!

Voor nu Küng/Matthews eruit voor Gregoire/Christen letsgo

Nicov11

Ik was eigenlijk van plan om Cosnefroy er later in te wisselen na PR, maar door alle uitvallers zit ik nu toch aan Christen te twijfelen. Veel kans op teampunten vandaag en rijdt ook BP (waar ik nog eentje nodig heb). Wat zouden jullie doen?

DennisdeMenniss

Vanochtend heerlijk wakker geworden. Naast Pogi wordt het vooral kiezen wie we een cap bandje gaan geven. Pidcock, Seixas of WvA maken hier de grootste kans. Toch lonken de Vermeerschjes en Gregoire ook naar me. Afgaande op de vorige 2 koersen kan ik C2/C3 er beter met mn ogen dicht in klikken. Dat was met 430 eigen punten en 1x 30 aan teampunten natuurlijk niet al te best. Veel puzzel plezier en succes vandaag luitjes.

Knireflih

Voor mij is het allerlastigste aan deze spellen dat ik ontzettende FOMo heb, maar ze natuurlijk niet allemaal kan kiezen.

Na het uitvallen van Küng, Wellens, Matthews neig ik ook naar een wissel. Maar ik ben al mijn koersen eens bij langs geweest, ik mis op dit moment alleen een plekje bij de Brabantse Pijl. 

Dus de ratio zegt dat ik nog even moet wachten met wisselen. Of ik dat ook echt ga doen is toch nog steeds de vraag:)

janstof

Waarom zou je een Wellens niet wisselen voor een Gregoire, Jorgensen of Del Grosse? Je pakt meer Koersen en de vraag is nog maar hoe Wellens terug komt en wanneer. Hij straat er nog maar voor 2 wedstrijden op, en de vraag is dan maar wat is zijn vorm?  Of verwachten jullie dat hij misschien WP of LBL gaat toevoegen ?  Daarnaast moet de helft van het deelnemersveld voor de BP nog bekend worden, is vaak ook last minute. 

Persoonlijk vind ik Jorgenson juist zeer interessant met de koersen die hij rijdt. In de 1e week van de Tour, met de heuvel ritten, zat hij overal bij. 

met zijn kwaliteiten is hij voor de Ardennen ook 1 van de favorieten, ookal mist hij de echte sprint soms ten opzichte van anderen 

Coureurs du Courage
Pim Schinkel
Dank voor de tip! Heb eventueel voor PN ook nog fretin en pithie waarbij misschien met name pithie n...

Bij mij wordt Fretin, helaas, C3 door wegvallen APP. Heb er geen fiducie in dat hij bij de top20 zit, zelfs niet met een vlucht. Pithie daarentegen zou vanuit een vlucht nog best in top20 kunnen eindigen, al is de kans ook daar klein. Mijn vermoeden is dat 300-400 punten scoren in PN al bovengemiddeld gaat zijn.

wessel2105

Ondanks dat hij maar 500K is heb ik uiteindelijk toch besloten om Kung te wisselen voor Seixas.

Ik had met F.Vermeersch of Gregoire wel prima renners in de ploeg maar echt cappen vond ik het toch net niet. 

Ook verhoogt het mijn extra budget naar 1.5 M wat me toch nog een extra wissel optie geeft straks ok evt toch WvA of Pedersen in te wisselen indien het echt nodig blijkt na MsR.

Aangezien de vorm van die jonge Fransman kon ik hem toch niet laten liggen. Ook denk ik dat hij naast WP en LBL de AGR er nog wel bij pakt na het uitvallen van Benoot.

Louis weet alles beter
ditisdavid
Het gaat mij niet om de individuele koersen die zijn toegevoegd, het gaat mij erom dat 20 renners pl...

Klopt, maar omdat het voor iedereen geldt, is dit de nieuwe moeilijkheid van het spel geworden. Wat mij betreft een leukere dynamiek dan te proberen overal zoveel mogelijk renners aan de start te krijgen. Ik heb alle pech gevallen in mijn team, inclusief P-N dus moet nu 1 of 2 wissels gaan gebruiken. Daar had ik 'rekening mee gehouden' door meer heuvelrenners te selecteren. Dus kan ik prima nu wisselen en blijft het spel nog steeds leuk om te spelen. Binnen de gestelde regels en varianten die voor iedereen gelijk zijn!

kciM

Dag iedereen,

Sinds korte tijd lees ik hier mee en dan maar ineens een profieltje aangemaakt. 

Uitvallers bij mij 'slechts' Wellens en Skjelmose. 
Heb Wellens daarnet maar ineens gewisseld voor Gregoire. Valt nog te zien of hij die 2 koersen haalt en dan nog in welke vorm natuurlijk. Geen tijd verprutsen. 

Succes vandaag! 

LucaCoppi
Nicov11
Ik was eigenlijk van plan om Cosnefroy er later in te wisselen na PR, maar door alle uitvallers zit...

Ik had precies hetzelfde plan maar nu twijfel ik ook. Laten we vandaag niet kostbare punten liggen als we Christen niet inbrengen? Daar heb ik fomo voor. 

bdebouwer

Persoonlijk zou ik alleen wisselen als je een kopman plekje wilt invullen.

We zijn bij race 3, en een gemiste c2 of c3 komt veel harder aan dan de max 130 punten (en waarschijnlijk veel minder) die je nu meegraait.

Verder kan er ook.voor Christen nog veel gebeuren met hem en zijn vorm tot de ardennen

Lamme Frans

Kung en Wellens kwijt en Skjelmose die PN niet doet. 

Voor Strade zit ik nog wel goed met Pogi, Healy, Gregoire, Vermeersch en Pidcock. Ik ben blij dat ik op het laatste moment toch Healy heb toegevoegd voor iets meer heuvel body in mijn team. Voor PN heb ik nog Vauquelin en Vingegaard, maar ik ben vast niet de enige die daar geen 3 kopmannen heeft na het wegvallen van Almeida, APP en Skjelmose. Skjelmose verwacht ik nog wel in het heuvelwerk. Dus ik denk dat ik het voorlopig allemaal zo laat.

Vergane Glorie
bdebouwer
Persoonlijk zou ik alleen wisselen als je een kopman plekje wilt invullen. We zijn bij race 3, en ee...

Hiermee eens...Ik wil echt Christen erin zetten, maar met pidcock, poga, seixas zit ik wel ok...Er hoeft maar één renner op zn bek te gaan komende week (en zoals de koersen verlopen is dat best realistisch) en dan moet ik echt het heuvelgedeelte met Hermans zien te redden.;)

1 2 ... 112 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.