Ik heb, net als veel mensen, de wissel Milan - van Aert op de planning. Maar Milan is in GW een grote favoriet en kan met Pedersen eventueel ook teampunten halen. Dit kan bij DDV en PR ook. Mogelijk voegt hij BDP toe.
Als ik dit naast het programma van WVA leg, met daarbij waar ik ze kopman maak, dan twijfel ik enorm. WVA doet MSR (maar daar heb ik genoeg alternatieven), GW en DV. (hier kun je ook Milan opstellen) bij PR en RRV haalt hij dan extra eigen punten. Echter heb ik bij beide ritten ook goeie alternatieven. Mocht hij E3 toevoegen of eventueel nog BP of AGR dan word het weer veel interessanter. Ik kan er namelijk ook voor kiezen om Vingegaard te vervangen door Stuyven (veel dezelfde ritten al WVA maar hij doet E3 ipv DDV en is daar een goeie kopman) of een Ganna (goed in vorm maar rijdt maar 2 a 3 koersen waar hij interessant voor is, geen E3). Andere goedkope opties zijn Teunissen(breed programma waar die overal top 10 kan halen, geen teampunten en kopman materiaal) of Pithie (in vorm en mooi programma).
Daarnaast zou ik Wellens ook kunnen wisselen, wat ik liever niet doe omdat hij mogelijk de BP nog kan rijden. De Lie rijdt een mooi programma en lijkt toch in vorm te komen.
Wat zouden jullie adviseren ?
ik zit zelf vooral aan Stuyven te denken omdat veel mensen hem niet hebben of niet zullen kiezen
Gegeven de opties die je zelf voorlegt zou ik voor Stuyven gaan (en dan beter nog voor gisteren 😉)
Overigens, hoe lijkt de Lie het toch goed te doen? Wordt 8e ofzo in een massasprint, iets wat ie altijd wel kan, en had de meeste moeite van alle sprinters om terug te komen. Voor mij eerder bevestiging dat het wederom erg moeilijk in de klassiekers voor hem gaat worden.
Prima weekend gehad, gestegen naar 97,7. Gisterochtend Godon ingebracht voor Wellens (om gebrek aan punten met Vinge en Onley goed te maken). Vandaag ondanks val van magnier en Philipsen toch nog verder gestegen dankzij Milan als 1e kopman en Lund.
Ik vond Milan erg matig klimmen, dus wissel hem vrijdag voor van Aert of Ganna. Zit voor in de Brabantse Pijl wat krap in mijn kopmannen, dus zou lekker zijn als Wout die nog toevoegt.
Stuyven en Ganna zijn prima, maar natuurlijk geen WvA. Als je hem deze week weer bezig ziet, dan is hij zonder twijfel de beste man in koers (ná Pogi en MvdP). Voor de grotere klassiekers zie ik hem dus wel weer podium rijden. MSR inclusief, al is dat wat meer een loterij.
Ondanks dat Milan vandaag levert, en hij in GW ook kansen heeft, zie ik ook een ploeg die veel minder aanwezig is. De voorbije jaren waren ze in de breedte supersterk en daar kon Milan op teren als afmaker. Door afwezigheid Pedersen, vertrek Stuyven, vormcrisis Skujins, Vacek die niet uit de verf komt, besef ik me steeds meer dat zij een minder blok zijn dit voorjaar.
Terwijl Visma een solide indruk maakt. Wordt zelfs gesprint voor een 2de plek in AK - tactisch sterk. Mijn ballen gaan op WvA en ik dank Milan voor de 300 punten.
Ik heb een dilemma. Eigenlijk wil ik tot het einde wachten met wisselen omdat ik vooraf bedacht had Healy en Evenepoel op het laatst erin te gaan wisselen. Maar ik heb eigenlijk een pleuris hekel aan die jenkstengel van een Evenepoel. Maar ik begin nu dus te twijfelen om voor Merlier te gaan ipv Remco. Ik kan de sprinter eigenlijk prima gebruiken en denk die heuvels wel op te kunnen vangen met alleen Healy erbij. Ik heb met seixas pogi gregoire en pidcock en in mindere mate vaqaulin en del grosso genoeg opties voor het laatst. Zeker als Wellens en Skjelmose wellicht nog fit raken. Zouden jullie wachten tot het einde of alvast wisselen voor de sprints met Merlier? Heb met Philipsen Andresen Fretin Meeus Milan ook een prima bezet sprintteam denk ik. Wat zouden jullie doen?
Nou, Merlier is nog niet fit toch?
Haha ja das achteraf altijd makkelijk.
De lie heeft volgens mij aangegeven dat zijn piek moet liggen rond DDV, RVV etc. Dus daar werk hij naar toe. Nu een 8e plek is prima in een sterk deelnemersveld.
Je hebt de koers zeker niet gekeken en alleen de uitslag? De Lie werd gelost op het minste of geringste heuveltje en heeft 3 ploegmakkers nodig gehad om hem terug in koers te brengen. Dat ging behoorlijk moeizaam. Pas toen er vooraan niet meer gekoerst werd, konden ze terugkomen.
Als dan al dat werk geleverd is, zou je verwachten dat ie meesprint om de winst. Plek 8 is verrre van dat, zeker in een ontregelde sprint waar 3 concurrenten uitgeschakeld waren.
Ik snap dat je blij bent dat hij eindelijk wat puntjes voor je verzameld, zeker als je hem gecapt hebt. Maar deze jongen gaat geen uitslagen rijden in de klassiekers.
Nu weer vizier op msr. C3 is daar nog de puzzel. Twijfel tussen WvA en del toro. Pidcock en gregoire ook wel kandidaten, maar 1e stelt toch te vaak teleur op belangrijke momenten en gregoire heeft denk ik nog seizoen nodig om met die mannen mee te kunnen. Alternatief is om lund c3 te maken omdat bij alleen ontsnappen van de grote 2 hij wel serieus kans maakt om sprint om plek 3 te pakken.
ik heb de koers van gisteren gemist, hoe zwaar had Milan het? Natuurlijk was zijn sprint erg sterk (met een geweldige leadout), maar daar twijfel ik ook niet aan. Ik twijfel meer aan het aantal koersen waarin hij nog in de gelegenheid gaat kunnen komen om te sprinten voor een overwinning of top 10 plek.
Optimistisch scenario; Voegt Brugge nog toe, IFF en DDV alle 3 in de punten en captain. > houden want must have
Minder scenario; Geen brugge, IFF en DDV zijn te zwaar voor hem dit jaar. > wissel naar VWA overwegen.
"Tenslotte was gister een zeer plausibele rit voor een wissel. Je wist dat dat veel mensen een hele lage score zouden halen, dus er waren met de juiste cap max 300 unieke punten op te halen. Dat is meer dan een noncap healy straks in 3 heuvelkoersen gaat pakken. De juiste caps waren ook nog eens relatief voorspelbaar."
Hier heb je helemaal gelijk in. En juist dat is nu mijn grootste kritiekpunt op Scorito. Op zaterdagochtend sta ik op het voetbalveld. Om dit spel goed te spelen, had ik nu tijdens de wedstrijd, in de kleedkamer of daarna in de kantine allerlei research moeten doen. Dat gaat gewoon niet. Of nou ja: het gaat wel, als je ervoor kiest om als een zombie op je telefoon te zitten in plaats van met je team bezig te zijn, maar daar heb ik helemaal geen zin in. Net zoals dat ChampCoach tegenwoordig vereist dat je (om het spel optimaal te spelen) iedere dinsdag en woensdag tussen 20.00 en 21.00u op je telefoon moet duiken.
Dus ja: iedereen had prima in kunnen spelen op de koerswijziging van PN. Maar dat Scorito het tegenwoordig vereist dat je iets moet op vrijwel iedere dag van de week, is voor mij reden om te zoeken naar alternatieven. Want het is gewoon shit als je vooraf alles uitpluist en dan een spel in de prullenbak ziet verdwijnen omdat je een kort tijdsblok iets anders te doen hebt.
Herkenbaar, mijn beste resultaten behoren ook tot het verleden door de komst van het nageslacht, zie mijn post op het voetbalforum, dat nageslacht relativeert ook wel weer een stuk makkelijker als scorito weer eens in de soep loopt.
Waarom is Healy a non-cap ? Ja op basis van de laatste Strade snap ik dat, maar toch niet op basis van zijn vorige seizoen, of heb ik iets gemist in zijn voorbereiding? Enfin hopelijk laat iedereen hem verder links liggen nu, en wordt ie 5e in luik en 6e in de wp en 10e in de Amstel. Gisteren zat de pech eens aan de andere kant (al had ik Philpsen ook maar niet gecapt en magnier wel gecapt) maar scoren Milan en Lund dikke punten. Milaan Sanremo weinig kansom in te lopen, wie maak je 3e cap is de hamvraag, voor nu Lund.
Je verwoordt mijn struggle erg mooi. Initieel Milan voor WvA gepland maar vanwege wegvallen van Wellens, Küng en Matthews nu erg dun voor E3.
Als WvA de E3 toevoegt dan alsnog prima wissel, anders ga ik het denk ik toch zoeken in een Ganna (mits hij E3 toevoegt) of Stuyven. Al heb ik bij die laatste nog niet echt een lekker gevoel gezien zijn berichtgeving tot nu toe.
Wil eigenlijk wel vóór MSR wissel doorvoeren want kans op punten voor WvA of Ganna daar is oneindig veel groter dan die voor Milan
Oh, Healy is prima capmateriaal. Met "noncap" bedoelde ik dat ik zn eventuele cappunten niet meereken. Healy cappen in LBL betekent bijvoorbeeld dat je dus automatisch een Pidcock, Pog of Evenepoel níet capt.
Niet in elke wedstrijd kan je de cappunten (volledig) toeschrijven aan een een renner, omdat je ze anders (grotendeels) wel met een ander uit je selectie haalt. Healy heeft hier in iig in LBL, waarschijnlijk ook in WP en in iets mindere mate in AGR last van.
Door de dunne bezetting bij BP is de kans wel best groot dat je moet gaan kiezen tussen Evenepoel en Healy als wissel lijkt me. Op basis van vorig jaar zou je kunnen zeggen dat Healy dan interessanter is dan Evenepoel.
Het is inderdaad de vraag wat voor spel je wilt.
Sowieso vind ik bij het klassiekerspel de rol van het internet afzoeken naar een obscuur interview waaruit blijkt welke koers iemand wel of niet rijdt veel te groot. Uiteindelijk is dit wel bepalend, omdat je niet onbeperkt kan wisselen en je dus vooraf toch grotendeels de juiste renners moet kiezen voor een Scheldeprijs of Brabantse pijl. Of je moet een meta-analyse gaan doen van de renners per ploeg en daaruit bedenken wie er dan wel of niet in die koersen aan de start zou kunnen staan, rekening houdend met blessures, vorm en wedstrijdprogramma's..
In die zin zijn de grote rondes veel eerlijker: je weet wie er starten en iedereen kan dan zelf puzzelen en de kwaliteiten van renners en het wedstrijdverloop inschatten, ipv de uren achter je laptop het verschil maken..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.