Wordt een beetje gestoord van mijn eigen getwijfel.
zit zoals velen door ontbreken van kung en wellens dun in mijn kasseien mannen, daarnaast door wegvallen lund en waarschijnlijk fretin krap in bdp en sp. Tot slot onzekerheid over agr omdat er nog zo weinig namen bekend zijn.
Heb nu aantal mogelijkheden:
Milan > laporte en later REV of healy of skjelmose erin
Nadeel laporte zal alleen in e3 kopman zijn, voordeel teampunten wout/brennan
Milan& magnier> pedersen & groenewegen
nadeel: sprintkoersen zijn onzeker net als pedersen op kasseien, missen punten magnier voordeel 2x c2 in sprint en pedersen voor 5 koersen
Milan & kung> pedersen &hofstetter zie vorig scenario 1 koers extra
Milan & MAgnier> pedersen, skjelmose
voordeel kopman agr en pedersen, nadeel geen sprint captains
niet kiezen voor morgen betekent automatisch ook geen kopmannen pakken in SP. Kortom nog onrustige avond vol getwijfel. Advies welkom
De weersvoorspellingen voor morgen zijn wel al serieus verlaagd tov begin van de week. Wind nog stevig aanwezig maar regen zeer beperkt tot geen. Bijna elke ploeg heeft een sprinter mee (ook al zijn het bijna allemaal b sprinters) en ik zie echt heel weinig vrijbuiters/tempo beulen aan de start (F Vermeersch kan, maar met wie gaat die op pad dan? Een oude rakker van Quick Step?). Scenario sprint lijkt me echt onvermijdelijk. Ikzelf heb nog 1 vallabele cap. Dan is toch wel echt de vraag of een Groenewegen toch niet een goeie wissel zou zijn? In een gunstig scenario 2 x 3de plaats met cap 2 = 400 ptn (ja I know is een gunstig scenario, althans voor schelde want in Brugge zie ik buiten JP echt geen betere sprinter). Alternatieven zijn 2 wissels Ardennen. Ik heb er sowieso 1 nodig (met name voor Amstel dus ik neig uiteindelijk toch naar REV), 2 eigenlijk niet echt nodig (Pid, Seixas etc aanwezig). Dus 1 wissel nog te gebruiken eigenlijk. E3 is ook krap, optie Laporte kan hier (met Wellens uit). Cap hem daar op plaats 2, als ie in ook weer gunstig scenario 3de wordt 200 ptn. Daarna geen cap meer, kan nog wat sprokkelen en richting de 300-350 gaan? Optie Pedersen heb ik laten varen want in die optie kan ik REV niet brengen (wel Del Toro maar die rijdt vooralsnog Amstel niet dus dta is een probleem). Tja is Groenewegen dan toch niet de aangewezen wissel?
Goedemiddag, ik zit te twijfelen met de wissels.... Ik zit te denken aan Wellens en Pidcock voor Pedersen en del Torro. Kan ik Pidcock er voor de heuvels weer inwisselen of Wellens en Milan voor Pedersen en Skjelmose? (hou ik Pidcock over voor de heuvels en kan ik Evenepoel er nog inwisselen).
Wissel-twijfel-galore mayhem. Proberen juist in deze (en SP) koers verschil te maken door Groenewegen in te wisselen... pro's: denk dat weinig hem erin zullen wisselen, cons... hij pakt enkel die koersen en ook Dylan kan gewoon er af waaien morgen.
Rex? Een verschilmaker zoals Lamperti ook is/was. Rijdt nog GW en RVV, waar hij misschien nog wat teampunten sprokkelt en in eerste koers ook top-20 kan rijden. Con: hij rijdt wss niet of in dienst voor Merlier in SP, maar... als Merlier nog geen pannenkoeken bakt, dan zouden ze Rex weer kunnen gaan spelen. High risk, high reward...
De totaal bleke pick Hoffstetter? Kan zomaar beide koersen top-10 finishen, maar heeft ook concurrentie van Kogut binnen zijn team.
Lamperti heeft een pracht programma, en omdat ik nog wat vlees op de botten mis in E3 een kanshebber. Echter kunnen ze morgen ook Mihkels uit gaan spelen, heb je er geen reet aan, en SP doet EF niet aan mee. Turner precies zo'n zelfde geval. Jeukt om te picken, mooi program nog, bijna niemand zal hem hebben en kan een top-5 rijden in een van die koersen die ie rijdt. Maar zijn vorm is nog niet echt superduper.
Ik wil dit met één wissel afdoen, maar de keuze om RvB te ditchen en daardoor meer wisselkeuze te hebben is ook nog aantrekkelijk. Hier dus nog geen knoop gehakt...
Net alsnog besloten Groenewegen erin te wisselen. De man in vorm en heb morgen en in SP hoe dan ook een sprinter nodig. De rest is voldoende afgedekt en ik hou nog een wissel over.
En nu maar hopen dat hij morgen gewoon blijft doen wat hij de afgelopen twee ritten deed.
Ik zit toch echt te twijfelen om voor morgen toch een wissel door te voeren. Heb er namelijk nog.
Laurenz Rex staat voor mij nu het hoogst om mn lijstje. Hij heeft nog een mooi programma war hij best wat punten kan scoren. Is in vorm en ik denk dat de kans groot is dat hij Merlier gaat vervangen in de Schelde prijs.
Voor nu heb ik Philipsen, Crabbe, Fretin en Vermeersch
Hoe denken jullie hierover?
Waar haal jij de odds vandaan? Ik kijk namelijk voornamelijk op Toto.nl, omdat ik daar een account heb en ze vaak niet veel verschillen van anderen. Het lijkt er op alsof ze de RvB overslaan, want zie alleen RVV, PR en de Tour er tussen..
ook een rondje op de eerste pagina van Google heeft me niet verder gebracht, dus ben wel benieuwd.
Ik wacht toch nog even tot morgenochtend, maar durf de gok wel te nemen met Laurenz Rex. Zal in een sprint niet veel onderdoen tenopzichte van Groenenwegen, Hofstetter of Lampertie.
Als het een waaier etappe wordt dat zie ik hem ook meer vooraan zitten. Al met al denk ik dat hij z'n punten wel gaat opleveren
Ik heb precies hetzelfde probleem: JP, Fretin, Crabbe & Vermeersch. Ergens geruststellend om in ditzelfde schuitje te zitten, ergens de vraag of we moeten wisselen die ik hier vaker lees. Ik heb reeds een wissel verbruikt voor Jan Christen vóór SB ipv Wellens.
Ik ben gaan rekenen: breng ik morgen Groenewegen (ipv loze Christen) en maak ik hem C2 in RvB en SP kan ik max 500 punten verdienen. Dat lijkt me erg optimistisch, maar 300-350 punten zou best realistisch kunnen zijn. Dat is nog steeds een forse hoeveelheid punten.
Dit gaat natuurlijk wel ten koste van een geplande wissel. Ik wil eigenlijk Mads inbrengen & voor de heuvels een REv. In principe heb ik voor alle koersen voldoende bezetting behalve BP en AGR. Ook hier weer gaan rekenen: Mads levert gemiddeld wel een p6 in elke koers dat hij start en dat is zo'n 300 punten. Daarbij cap punten niet meegenomen, dus dan gaat hij er ruim overheen. Voor REv zijn de punten vooral in AGR te verdienen. Bij LBL acht ik hem minder in staat en WP is sprokkelwerk. Zou hem alleen cappen in AGR en dan is zijn max 250, want maak hem geen eerste kopman. Logischer is zo'n 190 punten. Tel daar een 40 punten en 60 punten uit de andere 2 koersen bij op en ik kom 290.
Natuurlijk snap ik dat ik nu in het voordeel van een wissel aan het rekenen ben, maar wil vooral met jullie delen wat het doet als je zaken gaat rekenen. Dus ik denk dat ik mijn heuvelwissel opoffer, deze week ook Mads breng en gewoon lekker all-in ga. De dood of de gladiolen.
De enige koersen waarin ik momenteel nog dun bezet ben, zijn BdP, SP en BP. Ik overweeg om Wellens & Vingegaard te wisselen voor Groenewegen & Del Grosso.
Daarna houd ik nog één wissel over voor de heuvels en zit ik daar qua caps ook goed.
Iemand in hetzelfde schuitje en/of heeft iemand misschien een betere optie dan Del Grosso voor maximaal 2 miljoen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.