Natuurlijk wint Groves het van Aular in een vergelijking zonder context. Maar ik kan toch moeilijk mijn ogen sluiten voor zijn jaar tot nu toe. Dat vergelijk met 2023 gaat wmb ook maar beperkt op. Rijdt dat jaar in de giro in de eerste 6 etappes 4x top5, waarvan 1x winst. Dit hele jaar heeft ie welgeteld één keer top10 gereden: een 7e plek in Algarve, een half jaar geleden.
En dan nog het parcours als context, hij moet niet alleen z'n sprintbenen gevonden hebben, maar veel belangrijker nog, ook zijn klimbenen. Want er zijn meerdere erg sterke ploegen die er alles aan gelegen zal zijn om hem er af te rijden. Heb helaas ook nog van niemand gehoord of gelezen waarom het in die laatste koers zo beroerd was. Ik durf het niet aan iig.
Aular vind ik nou ook niet het type waar ik graag 2,5M voor neertel, maar in deze directe vergelijking schrijf ik m ook niet gelijk af.
Mhmmm, een groves in topvorm heeft die klim capaciteiten inderdaad, sluit me aan bij de reactie hierboven ook. Vorig jaar Giro bijv. vielen de klimbenen van groves me tegen, mede door blessure en minder goede voorbereiding
Nu dit jaar (waar ie veel slechter rijdt dan pre Vuelta anno 2023) is het maar zeer de vraag waar die staat, en wat voor voorbereiding ie heeft gehad. Die 100ste plek in Hamburg afgelopen zondag verraadt weinig goeds. Ik ga dan iig liever voor Aular. Nog liever voor Turner.
Klopt. Ook de rest van zijn voorjaar in 2023 was veel beter. Die groene trui in Vuelta viel toen echt niet uit de lucht. Dit zou nu echt wél het geval zijn. Daarnaast verlaat hij het nest volgend jaar.
Is het onmogelijk dat hij toch top is: zeker niet. Neem ik hem: hoogstwaarschijnlijk ook niet. Ga ik me dat beklagen als hij er 8x bijzit: zeker wel.
Durf Covi toch niet aan als sprint+ budget man. Ben nu uitgekomen op Jordan Labrosse. Upside van evt wit via Riccitello. Zeker de punchy aankomst in etappe 2 lijkt wel geschikt voor hem en als 7de sprinter is ie snel gebankt voor truipunten. Merk aan alles dat ik toch zeker 7 rappe mannen nodig denk te hebben, maar wil niet bezuinigen op de eerst 4, dus ben nu echt aan t struinen voor die overige 3. Wat denken jullie van Labrosse?
Ik kies dan toch voor Tronchon uit die 500k bak. Ook als 7de voorlopig. Heb jij dan ook nog Ivo erbij? Met Pogi zit de sprintopstelling dan wel vol en is er bv geen plaats voor een 3de (of 4de) Visma in de dagopstelling. Twijfel dus om er toch maar 6 mee te nemen. Aan de andere kant is 1 reserve waarschijnlijk geen slecht idee
Labrosse deed vorig jaar ook de Vuelta in een gelijkaardig team en mengde zich enkel in de punchy aankomsten. Dus idd in te zetten in bv 2 of 10 maar op de andere aankomsten zie ik hem niet mengen. Dat deed Tronchon vorig jaar wel in de Tour en hij is ook wel inzetbaar in rit 2. Hoop op een Russo-scenario.
Nog los van het persbericht- heel EF is mee om Richie te ondersteunen. Daarom ook vd Berg geschrapt die dacht voor eigen kansen iets te mogen doen. Die gaan allemaal in een treintje knechten en krachten sparen om de grote verlosser te helpen
Blijkbaar mag ik de link niet delen. Korte versie: Kim Andersen, sportdirecteur, geeft aan dat 3 weken inzetten op tussensprints/trui zowel fysiek als mentaal heel zwaar zijn geweest en dat ze dat niet nogmaals kunnen/ willen vragen.
Even wat quotes uit het artikel:
De Ronde was bijzonder zwaar omdat Mads Pedersen dag in dag uit enorm veel energie moest verbruiken om in ontsnappingen te rijden en de sprints te winnen die hij kreeg. De strijd om de groene trui was succesvol, maar vergde veel energie, zowel fysiek als mentaal, en de Deen wil liever niet nog eens zoveel energie hoeven te gebruiken.
...
Het is stressvol. We doen het rustig aan. We proberen een etappe te winnen, en dan zal hij ook proberen Mattias te helpen.
Mijn oog is inderdaad ook kort op Labrosse gevallen als budgetoptie. Ik ken hem verder niet bijster goed, maar op basis van zijn PCS lijkt hij het voornamelijk te moeten hebben van oplopende aankomsten. Mijn voorkeur gaat dan eerder uit naar een 'alleskunner' (voor zover je daarvan kunt spreken in deze categorie natuurlijk), dus iemand die ik ook kan opstellen in etappes met een vlakke aankomst. Dan kom ik eerder uit op een andere Fransman in de 500K-bak.
Heb even alle reacties gelezen en merk dat ik even een achterstand heb opgelopen. Deze week weer begonnen met werken en dan ligt de focus toch daar.
Enkele reacties:
- Snap de redenering van Coureurs m.b.t. Groves vs Aular. (Kleppers will be kleppers). Echter het ligt er denk ik aan hoe veel "gokjes" je verder nog neemt. Heb je ook nog een Vine/Almeida dan wordt wel een heel grote hap van je budget een risico. Wel alles of niets, maar weet niet wat voor jou het belangrijkste is. Voor mij is dat namelijk de winst in mijn subleauge en dan moet je dit soort dingen niet doen en is Aular gewoon safe.
- Turner zou een leuke toevoeging zijn, maar in de Giro vielen zijn sprints ook wel tegen..en daarna eigenlijk niets meer gepresteerd...vind het lastig.
- Eigenlijk moet je of Pedersen of Wout thuislaten is mijn gevoel. Dan is de balans beter, maar ik durf niet te kiezen.
- Labrosse is een leuke gok, maar is Henok dat niet minstens ook? En bij Astana weet je ergens zeker dat ze allemaal gaan sprinten. Wel allen beter dan Covi denk ik.
- Ook ik zit nu met een italiaan in mijn team...Fortunato zit er goed bij
- Ik nu een team heb met 3x Movistar en 3x Astana...het kan verkeren.
- Hopelijk krijgen we GC Kuss te zien......:)
edit: Trochon is een zeker ook nog een leuke gok!
Vanavond! Maar wat hoop je eruit te halen?
Enige waar ik toch naar had moeten luisteren de laatste 2x is Kees met zijn Narvaez en Pedersen verhaal (waarbij de laatste echt een goede analyse was). Dit klinkt onaardig, maar ze laten (in mijn ogen terecht) uiteindelijk ruimte voor wat kan en niet echte adviezen.
Alle podcasts die ik verder luister hebben het vooral over het "gevaar" brennan en Van Aert in één team.....ik deel die angst maar durf het voorlopig ook nog niet aan om er eentje te schrappen. Het toevoegen van Laporte heeft wel mijn zorgen dat Brennan in een slechte positie begint aan de sprint weggenomen....:) Dat is een plusje.
Bedankt !
Zat al de hele tijd in twijfel om hem niet te nemen maar kon afgezien van de zware Tour geen excuus bedenken om hem niet te nemen.
Het is een geweldige renner van wie we allemaal hebben genoten tijdens de Tour, wat een beest.
Nu met deze mededeling ga ik die 5 miljoen anders besteden.
edit: weet je wat zo grappig is? Had een team in gedachten 2 weken terug en via een hele grote boog en 100 potentiele namen ben ik zo ongeveer weer bij hetzelfde team als 2 weken terug 😁
Valt mee.
Had het hier al eerder geschreven, de bookies hadden er toen al namen op staan die nog niet bevestigd waren maar 95% klopt tot nu toe.
Dat bv. een Kuss dan maar 1,5 miljoen gaat kosten zit dan ook niet tegen.
Het is voor mij 50% bookies, 20% dit Forum, 20% van wat ik lees en luister op bv Touretappe en maar een heel klein stukje van mn eigen kennis en onderbuikgevoel.
Maar mn onderbuik heeft de laatste dagen wel een grote mond. Die zegt Roglic en Almeida beide nemen. 😂
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.