Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 79 ... 108 109
Jommelb

Tot nu toe stond S. Yates eigenlijk vrij vast in mijn team. Met het idee dat hij vorig jaar op dezelfde manier voorbereidde en toen wel echt goed was. Maar net nog eens de 'prelude' van onze Deense vriend Axelgaard gelezen en die maakt wel het punt dat de gebroeders Yates niet persé het meest duurzaam zijn. En het zwaartepunt ligt wel duidelijk in de laatste week. Dat vind ik wel een goed punt en laat me toch wel twijfelen. 
Benieuwd wat jullie ideeën daarover zijn!

Thomzie

Vlasov - Thomas - Carapaz - Mas - Gaudu

Wie van de 5?

Laatst gewijzigd
Poffermeloen

Team is af denk ik. Wat denken jullie hiervan!? 

AK

Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, A Yates, Rodriquez, Almeida, S Yates, Buitrago, Martinez   ( 9)

SP

Philipsen, Pedersen, De Lie, Coquard, Cavendish, Gaviria, Van den Berg, Mozzato (8)

AAN

Bettiol, Kragh Andersen, Geschke.

 

Ben benieuwd wat jullie hiervan denken! Dank alvast voor de tips en feedback. 

RappeEddy
Thomzie
#1952
Vlasov - Thomas - Carapaz - Mas - Gaudu Wie van de 5?

Vlasov wat mij betreft

NielsH97
Jommelb
#1951
Tot nu toe stond S. Yates eigenlijk vrij vast in mijn team. Met het idee dat hij vorig jaar op dezel...

Waar is dit van Axelgaard te lezen?

mentsjov
Poffermeloen
#1953
Team is af denk ik. Wat denken jullie hiervan!?  AK Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, A Yates,...

Ik denk dat jij meer budget hebt dan ik.

Stoempen24

Na veel puzzelen en 10 verschillende versies zit ik nu hier op (500.000 over): 

GC (8): Pogi, Roglic, A Yates, Rodriguez, Jorgenson, Almeida, Carapaz, Buitrago

Sprint (8): Philipsen, Groenewegen, De Lie, Bennett, Coquard, M van den Berg, Mozzato 

Hunters (4): Ciccone, Gee (beide misschien GC), Bettiol, van Gils

Uiteindelijk een vrij gebalaceerd team, sterk in de echte sprint etappes, en 11 mogelijke GC kandidaten voor de klimmen waardoor ik kan spreiden als er renners wegvallen.

 

Waar ik nog over twijfel:

  • Kan de 500k gebruiken en spelen met Carapaz' positie, bijvoorbeeld Vlasov, P Bilbao, S Yates, of zelfs Pidcock. Pidcock kan je Scorito wel echt maken. En heb met Gee en Ciccone back-ups voor de GC posite. Wat denken jullie?  
  • Mohoric meenemen, in plaats van Bettiol of van Gils, voor de gravel etappe en andere ontsnappingskansen? 
  • Is Van Gils een goede 9e man in de echte sprintetappes?

Laatst gewijzigd
Harderijder
NielsH97
#1955
Waar is dit van Axelgaard te lezen?

Dezelfde Axelgaard die voor deze Tour Jonas als favoriet boven Pogacar zet?

Maarten Koning
RappeEddy
#1949
Ook al meermaals gemerkt bij vorige spellen, maar toch, blijft verwarrend en aangezien ik geen prof...

Ja zeker, je pakt alles wat je voorhanden hebt en maakt op basis daarvan een afweging. Bij deze rit heb ik voornamelijk gedacht aan renners die de Waalse voorjaarsklassiers intrinsiek goed aankunnen. Daar hoort natuurlijk ook altijd een Pogacar bij maar die mag je bijna altijd wel opschrijven.

Jommelb
Harderijder
#1958
Dezelfde Axelgaard die voor deze Tour Jonas als favoriet boven Pogacar zet?

Staat op de site van TV2. Ff googelen op zijn naam en TV2, dan vind je het wel.
Ik snap deze opmerking wel, maar hij geeft altijd aan dat hij rangschikt op winstpotentieel en niet persé op kans dat hij wint. En dan vind ik het niet heel gek dat hij Vingegaard op 1 zet (en wat chauvinisme natuurlijk).

Blundy
NielsH97
#1902
Er wordt 1 renner te weinig genoemd, Gaudu. Zie hem toch wel weer komen bovendrijven in de tour.

Ik vond hem er gisteren bij de ploegenpresentatie niet zo afgetraind uitzien als voorheen. Hij rijdt eigenlijk ook sinds het Baskenland van vorig jaar geen uitslagen meer in grote koersen.

rodelantaarn1
Stoempen24
#1957
Na veel puzzelen en 10 verschillende versies zit ik nu hier op (500.000 over):  GC (8): Pogi,...

Zou ik eerder voor S Yates of Pidcock gaan ipv Carapaz. Voor Pidcock heb je ook al een Van Gils en Bettiol mee, dus uiteindelijk zou ik S Yates erbij nemen. 

Nederlandsche

Zelfs al pakt Vingegaard geel, gaat hij Scoritotechnisch niet veel punten pakken, Roglic in de eerste week in ieder geval al meer.

Scoritop
Nederlandsche
#1963
Zelfs al pakt Vingegaard geel, gaat hij Scoritotechnisch niet veel punten pakken, Roglic in de eerst...

En als die de gehele Tour in het geel rijdt? 

Aanklampen

Mijn team..

  • Pogy
  • REV
  • Rogla
  • Mas (rijdt zonder druk)
  • Martin (zal veel aanvallen, met Traksel gesproken)
  • Bilbao (heel slimme renner)
  • Almeida (rijd top 5)
  • Carlos Rodriguez
  • JP 
  • Dylan (Overmacht NK)
  • Demare (goedkoop, sterke trein)
  • Kristoff (levert altijd)
  • Thijssen (hoge topsnelheid, goed in positioneren)
  • Marijn (€ 1m, no-brainer)
  • Danny (Gaat meesprinten als hij er zit)
  • Cort (geboren winnaar)
  • Abrahamsen (beest)
  • Williams (Gee gaat moelijk vrijheid krijgen, De Gendt syndroom)
  • Bettiol 
  • Matje (2x winnen in overgangsetappes) en teampunten is genoeg

 

 

Aanklampen
NielsH97
#1902
Er wordt 1 renner te weinig genoemd, Gaudu. Zie hem toch wel weer komen bovendrijven in de tour.

Succes met hem.. Heb je hem zien rijden de afgelopen maand... Die lijkt Pinot syndroom te hebben overgenomen... Ligt ws ook deels aan ploegleiding.

Aanklampen
FrankSteenbergen
#1879
Wie is de laatste man voor Philipsen? Dillier? Rickaert? Ghys? Ik kom er niet uit, haha

Dillier? Serieus... Hoe vaak heb jij Dillier aan het werk gezien... 

 

Misschien de laatste man als je Philipsen dan als eerste man inschat. Dillier is de breakaway killer

nasibal
Nederlandsche
#1963
Zelfs al pakt Vingegaard geel, gaat hij Scoritotechnisch niet veel punten pakken, Roglic in de eerst...

Dit vind ik een boude uitspraak. Dat je Vin deze Tour niet veel punten ziet pakken kan, maar stellen dat áls hij het geel pakt hij dat nog steeds niet doet is dapper. 

Als Vin het geel pakt dan is hij dus in orde en fietst hij bij de besten. Met toch wel in ieder geval een etappe of 10 waarin hij opstelbaar is gaat hij dan dus ook een hoop etappepunten pakken. 10 * gemiddeld 8e zijn al 260 punten en daar komen alle trui en team (Wout, Jorg?) -punten nog bij op. 

 

Laatst gewijzigd
Scoritop
nasibal
#1968
Dit vind ik een boude uitspraak. Dat je Vin deze Tour niet veel punten ziet pakken kan, maar stellen...

Yes! Nasibal 1 dag voor deadline alle teampjes overhoop gooien! #paktpopcorn 

RappeEddy
Scoritop
#1969
Yes! Nasibal 1 dag voor deadline alle teampjes overhoop gooien! #paktpopcorn 

uitgelogd op werk en achterover leunen  

Valvuillerdemoz
nasibal
#1968
Dit vind ik een boude uitspraak. Dat je Vin deze Tour niet veel punten ziet pakken kan, maar stellen...

Gelukkig Nasibal, je bent er nog. De helft hier is de weg kwijt en de andere helft heeft allemaal hetzelfde team. Gee, Ciccone, Van Gils en Bettiol een 100% pickrate.  Talk some sense into us!

Maarten Koning
Aanklampen
#1965
Mijn team.. Pogy REV Rogla Mas (rijdt zonder druk) Martin (zal veel aanvallen, met Traksel ge...

Ik vind Almeida top 5 opzich ook wel gewaagd. Wordt een keer derde in een zwak bezette Giro met drie tijdritten en 4e in Vuelta die ook niet overloopt en ook al even geleden is. Hij is wel in vorm maar ik moet het nog zien in dit veld over 3 weken.

Niet dat ik en 98% van de anderen hem niet meenemen hoor. Hij zit er gewoon bij

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Wat doen we morgen, volle bak AK of deels splitten en mannen zoals een Vingegaard, Mas, Jorgenson, Rodriguez, Gall, Gee, Ciccone, Bardet, Hindley etc thuis laten en invullen door renners zoals Bettiol, Lapeira, Pedersen, Aert, Poel, Williams, Gils, Matthews, Poels e.d.?

Behatzailea

Opeens zit ik met SKA in mijn team. Eigenlijk alleen vanwege de truipunten van JP. Ik zal hem in de ITTs natuurlijk sowieso inzetten en dan de etappes waar je JP verwacht (maar dus wel kans op 0 punten) en dan etappe 18/19. VDP is er dan al wel klaar mee ivm OS, denk ik. Wat denkt dit forum? Of is truipunten voor de groene man sowieso een beetje overrated? En kan de Franse kampioen ook gewoon etappes 18 en 19 ingezet worden?

Laatst gewijzigd
nasibal
Valvuillerdemoz
#1971
Gelukkig Nasibal, je bent er nog. De helft hier is de weg kwijt en de andere helft heeft allemaal he...

+ Landa neem ik aan? :)

1 2 ... 79 ... 108 109

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.