Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 164 ... 391 392
Raul Alcala

Die malle moffen ook altijd.

Wijsgeer

Nu nog dezelfde vragen over de bombardementen van Israel op Gaza vanuit de PVV, en misschien komen we dan nog ergens.

Maar Jodenknuffelaar Wilders maakt zich drukker over het lot van Putin dan over het lot van Gazaanse kinderen. En blijkbaar vinden veel mensen dat een prima standpunt; gelukkig hebben we Brusselmans om het gevoel van machteloosheid van heel veel anderen onder woorden te brengen.

Raul Alcala

Dat jij je niet druk maakt over de daaraan gekoppelde gaslevering, verbaast me zeer.

Wijsgeer
Raul Alcala
Dat jij je niet druk maakt over de daaraan gekoppelde gaslevering, verbaast me zeer.

Ik wist niet dat je dat Russische gas ook daarvoor kon gebruiken....

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Daar ga je al. 

esims2.0

Ik zag nog even te denken aan die tegeltjeswijsheid 'Verbinding moet van twee kanten komen'. Stel dat ze in Den Oever waren begonnen en in Friesland te horen kregen: "Wy wolle jo Ofslútdyk net." Dat zou ook wat zijn geweest.

SprintMaster

Jammer dat Omtzigt zijn feiten niet op een rij heeft. Oorlogsvluchtelingen komen vooral per gammel bootje naar Europa omdat die route per vliegtuig dus juist is dicht gezet. Verreweg de grootste groep vind een plek in de regio. Van de Syriërs heeft Turkije er 3.6 miljoen, Libanon 1.5 miljoen en Jordanië 656 duizend. 

Il Leopardo della Primavera
Klootje Kriekeljon
https://nos.nl/artikel/2533217-internationaal-aanhoudingsbevel-tegen-oekrainer-om-nord-stream-sabota...

Dus omdat vermoedelijk één Oekrainer - waarvan we geeneens weten of ie banden heeft met de regering, of waarom ie het heeft gedaan - betrokken was bij de aanslag moeten we de relatie met Oekraine gaan heroverwegen? Ik vind het schromelijk overdreven.

Wat nou als die andere 5 Russen blijken te zijn? Of Australiers? Of Israeli's? Ook meteen de relatie met die landen (Rusland daargelaten) heroverwegen? Sowieso zou het vanuit Oekrains oogpunt een rare streek zijn: je benadeelt er je vrienden mee.

Laatst gewijzigd
esims2.0
SprintMaster
Jammer dat Omtzigt zijn feiten niet op een rij heeft. Oorlogsvluchtelingen komen vooral per gammel b...

Dan stel ik nogmaals de vraag: waarom weert Europa al die 'oorlogsvluchtelingen' als ze allemaal recht hebben om opgevangen te worden hier?

SprintMaster
esims2.0
Dan stel ik nogmaals de vraag: waarom weert Europa al die 'oorlogsvluchtelingen' als ze allemaal rec...

Daar ga je weer met je karikaturen ...

Europa weert geen oorlogsvluchtelingen. En nee, natuurlijk gaat Europa niet alle oorlogsvluchtelingen opvangen. Omdat ze dus voor het grootste deel in de regio worden opgevangen, mede vanwege een terugkeer als het herkomstland weer veilig is. Dat kun je zelf ook wel bedenken. 

Op basis van internationale verdragen kunnen ze asiel aanvragen in Europa en zal dat normaal gesproken gehonoreerd worden. 

Laatst gewijzigd
esims2.0
SprintMaster
Daar ga je weer met je karikaturen ... Europa weert geen oorlogsvluchtelingen. En nee, natuurlijk g...

Je zegt zelf dat de route per vliegtuig is dichtgezet. En het is overduidelijk dat de oversteek vanuit Afrika over de Middellandse Zee ook ongewenst is.

Klootje Kriekeljon
Dus omdat vermoedelijk één Oekrainer - waarvan we geeneens weten of ie banden heeft me...

Ah je valt daar over. Als de VS 3 maanden er voor al de Oekraïne waarschuwen niet die pijplijn op te blazen. En het gebeurt daarna alsnog, in hetzelfde scenario als voorspeld door geheime diensten. Tja. Dan is niks bewezen maar moeten we ook niet naïef zijn. Terecht dat er kamervragen gesteld worden, het is nogal wat. Los van het verhaal van energie en onze economie. Het is van een orde waarvan je bij Israël zou zeggen: wie denken die gasten wel niet dat ze zijn dat ze dat durven te doen op het terrein van een ander land? Als je consequent zou zijn that is. 

Klootje Kriekeljon

En ik vind dat Oekraïne voor een land dat zich verdedigt tot nu toe binnen de grenzen van het redelijke geopereerd heeft. Maar false flag operaties om het westen op meerdere manieren te beïnvloeden met hun betrekking tot de oorlog. Dat kan echt niet. 

Klootje Kriekeljon
Ah je valt daar over. Als de VS 3 maanden er voor al de Oekraïne waarschuwen niet die pijplijn...

Je doet nu vooral een hele hoop aannames, we weten vooralsnog niet wat er precies is gebeurd. Alleen dat het 6 man waren waarvan er 1 hoogstwaarschijnlijk een oekrainer. En als het daadwerkelijk vanuit de oekrainse overheid komt dan zal ik ook zeker zeggen 'hoe durven ze op het terrein van een ander', absoluut. Alleen tot nu toe is er geen enkel bewijs dat de overheid erbij betrokken is.

En even tussendoor; het is Oekraine, níet de Oekraine. Dat laatste impliceert dat het een streek is en geen land, en wordt door de pro-putin kant graag gebruikt om te doen lijken dat Oekraine slechts een Russische streek is. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
En ik vind dat Oekraïne voor een land dat zich verdedigt tot nu toe binnen de grenzen van het r...

Maar dat is dus nog lang niet vastgesteld. Ik geloof er ook niet zo in. Dat iets gebeurd op de manier hoe geheime diensten het voorspellen vind ik overigens ook niet zo gek; zij voorspellen de makkelijkste/meest logische manier, en als een beetje snugger persoon/groep zo'n aanslag voorbereid zit je al snel op dezelfde lijn.

Dus om nu al te stellen dat Oekraine false flags uitvoert slaat als een tang op een putin.. ehh varken. ;)

Laatst gewijzigd
esims2.0
Je doet nu vooral een hele hoop aannames, we weten vooralsnog niet wat er precies is gebeurd. Alleen...

Oekraïnse daders wil nog niet zeggen dat Oekraïne de opdrachtgever was. Dat onderzoek naar de aanslag op de Nordstream door onder anderen Nieuwsuur was volgens mij al een jaar geleden en eindigde toen met die conclusie. Volgens mij is het nog niet opgehelderd.

Klootje Kriekeljon

Dat klopt dat kun je nog niet stellen. Desondanks zijn de kamervragen en de timing n.a.v. Duitse internationale arrestatiebevel terecht nu. Want het stinkt, en daarom alle info die er is op tafel graag. 

Klootje Kriekeljon
Ik betaal er graag weer een winter duur gas voor. Kaart Rusland/Oekraine die bijgehouden wordt &nb...

Betaal je nog steeds graag meer voor je gas na dit nieuws trouwens? ;)

Ik vind de vragen overigens erg voorbarig en weer heerlijk sturend. Wellicht eerst het onderzoek en strafzaak afwachten zodat we kamervragen kunnen stellen met wat onderbouwing? Is maar een idee hoor.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Betaal je nog steeds graag meer voor je gas na dit nieuws trouwens? ;)   Ik vind de vragen ov...

Jazeker. Het is ook oud nieuws alleen met een toevoeging nu. Hup Ukraine. Alleen ook hier in oorlog gebeuren er aan beide kanten vieze zaakjes. 

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
En ik vind dat Oekraïne voor een land dat zich verdedigt tot nu toe binnen de grenzen van het r...

Zo is het maar net. De Duitsers zullen ook niet over één nacht ijs gegaan zijn 

We moeten er voor oppassen niet kritisch meer te zijn richting de Oekraïne. 

Laatst gewijzigd
esims2.0

SprintMaster
De groep 'gelukszoekers' is echt maar een kleine groep zoals al meermaals aangegeven.

Syp Wynia
Het is in de EU al lang bekend dat 50 procent van de ‘vluchtelingen’ geen geldig asielmotief heeft, maar afkomstig is uit veilige landen.

Raul Alcala

Op veler verzoek

Wijsgeer
Raul Alcala
Zo is het maar net. De Duitsers zullen ook niet over één nacht ijs gegaan zijn ...

De Duitsers durven helaas tegen niemand meer kritisch te zijn... heeft alles te maken met hun verleden. 

Ik vind een arrestatiebevel prima te billijken, maar dat hoeft niet meteen samen te gaan met allerlei "pro-Poetin kamervragen". 

Het is niet de vraag OF het masker van Wilders af gaat vallen, maar vooral WANNEER! Geert Milders bestaat niet, heeft nooit bestaan, en zal ook nooit bestaan. Het is een vriend van Poetin, en een vriend van dat andere foute regime. Het een vanwege het feit dat hij houdt van het aanwakkeren van anti-EU sentiment, het andere voor het aanwakkeren van de Moslimhaat. En met beide kun je behoorlijke groepen kiezers naar je toe halen, en in ieder geval een boel aandacht. Want een bekende marketing les: het maakt niet uit HOE ze over je lullen, ALS ze maar over je lullen.

esims2.0

Goh ik dacht dat die cijfers van Wynia wel even gekraakt zouden worden, maar ik lijk ineens op een schip met quasi-vluchtelingen te zitten.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wijsgeer
De Duitsers durven helaas tegen niemand meer kritisch te zijn... heeft alles te maken met hun verled...

1 2 ... 164 ... 391 392

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.