Kun jij nu nooit eens kort en bondig op de ander reageren? Zo'n lang verhaal lijkt wel een rookgordijn waarmee je de ander wilt ontmoedigen het überhaupt te lezen. Een herhaling van de essentie die ik eerder noemde:
Ga hier nu eens in een paar regels gericht op reageren. Zinnen (in plaats van regels) durf ik al niet eens te zeggen want dan wordt het alsnog een A4'tje.
Discussies voeren in Twitter-lengte vind ik met alle respect nogal beperkend. Het geeft te weinig ruimte voor onderbouwing en nuance, met name in een aantal moeilijke topics die alhier ook behandeld worden. Ik ben niet van de stiel "Brexit hebben ze wel even goed geregeld die conservatieven, de sluizen blijven gewoon openstaan".
Bovendien plaats ik niet dagelijkse vele van dit soort grote verhandelingen en maak me nog minder schuldig aan herhaadelijk reproduceren van hetzelfde materiaal dat je zou kunnen typeren als 'zo, die moet echt een punt maken' of als 'die werpt weer een rookgordijn op'. Wil je het niet lezen want langdradig prima, even goede vrienden. Maar ik maak het verder zelf wel uit voor bijdrages ik wil leveren. Mijn stiel lijkt hier weinig mensen te irriteren of beeld ik me dat nou in?
Anyways ik heb mijn reactie al gegeven. Voor jou is Brexit blijkbaar een single-issue gedreven (immigratie) event en dat lijk je voor een waarheid aan te nemen. Ik zeg je dat het veel meer was met uitleg waar je eventueel op kan zoeken. Ik zou zeggen, doe eens wat moeite....
Dat je van anderen verlangd info in een voor jou behapbaar format aangeleverd te krijgen en zo niet er verder niks mee te doen is voor jouw rekening. Ik mag hopen dat je met andere dingen in het leven wel de tijd neemt om je breder te informeren over complexe problemen, dat je geluiden van anderen oppikt en die dan met enige onderzoekende geest staaft bij betrouwbaardere informatiebronnen. Of ben je van het type dat napapegaait dat [noem willekeurig bekend pilsmerk] slecht bier is omdat dat (al decennia) rond gonst in jouw directe omgeving en je met een smaaktestje ergens een keer bewijs hebt gezien dat het dan wel 'slecht' moet zijn.
Dan zal ik het zelf wel samenvatten:
1. De conclusie dat de Brexit de migratiecijfers in het VK heeft verergerd kun je niet trekken. Bovendien ging het om weerstand tegen de verplichte opvang, zoals nu in Nederland bij de gemeenten. Niemand heeft (denk ik) beweerd dat het door de Brexit makkelijker zou zijn om vluchtelingen tegen te houden.
2. Dat het VK ook (arbeids-)migranten nodig had gebruik je als kritiek op de Brexit. Opnieuw gaat het hier om het verschil tussen vrijwillig en gedwongen. En is die kritiek dus onterecht.
Je valt in herhaling omdat je geen grotere lappen tekst leest.
mbt 1:
"Verder suggereer ik niet dat de Brexit de miratiecijfers heeft verergerd, ik benoem vooral dat het conservatieve blok dat hiervan een punt heeft gemaakt en met Brexit tools in handen zou moeten hebben om het te beheersen c.q. terug te dringen niks hebben bereikt want dan zou daarvan ondertussen toch iets zichtbaar moeten zijn. Ik geef je strikt genomen notabene gelijk dat de directe link er misschien ook niet is. ""
mbt 2:
Ik heb in eerdere berichten zelf geen onderscheid gemaakt zoals jij dat nu ineens expliciet moet maken en volgens mij las ik niet veel direct daarover terug in eerdere discussie met anderen daarover. Ik heb je al gevraagd hoe ik het door jou ''gewenste immigratie'' dan moet interpreteren. Maar goed hier dan nog eens.
"Vraag ik me wel ineens af waar voor jou de grens van gewenste en ongewenste immiratie ligt? Is dat of iemand werkt of niet, of iemand belangrijk werk (zorg) doet of niet? Of het uitmaakt als iemand die werkt thuis culturele waarden van het thuisland in stand houdt? Of het uitmaakt of iemand een bepaalde religie heeft of niet? Of die zijn religie uitoefent of niet? Of het genoeg is als iemand zich gedraagt volgens de regels? Of dat de gedachten / ideeën van iemand moeten aansluiten met wat past in Nederland? En wat voor soort Nederland dan?"
Waardeloze minister...
Laten we hetzelfde kijken naar overlastgevende asielzoekers. Die moeten dan toch ook maar gewoo hun gedrag aanpassen, we kunnen daarvoor toch niet de vrijheid van een hele groep beperken. Er zijn immers ook enkele asielzoekers die zich prima gedragen.
Ofwel de hypocrisie van madje blootgelegd.
Misschien moeten we hem wijsmaken dat het een heel populair vervoermiddel is bij islamitische mensen...
Zelfs als ze niets doen, kunnen ze iets fouts doen. 😜 In 2022 werden er bij een uitbraak 1300 mensen besmet. Die 100.000 is een heel groot overschot.
Agema stuurt voorlopig geen mpox-vaccins naar Afrika (nos.nl)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.