Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 198 ... 390 391
Romāns Vainšteins
Verwijderd
Raul Alcala

Toch mis ik de gum, in het geval van Leopardo zijn bijdrages de laatste tijd hier.

Romāns Vainšteins

Laten we even afspreken niet van alles te gaan rapporteren? Daarmee zetten we de redactie onnodig onder druk die echt wel wat beters te doen hebben.

kraamhol
esims2.0
Zo zeg je moet maar durven. Na alles wat hier de laatste tijd gezegd is. Je bent echt heel erg.

Wees blij dat je er nog bent, die grappen van je over een verdronken asielzoeker zijn ruim voldoende voor een ban. Just my 2 cents.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Laten we even afspreken niet van alles te gaan rapporteren? Daarmee zetten we de redactie onnodig on...

Nee hoor, ik spreek niks daarover met je af 

Romāns Vainšteins

Dan doen we het eenzijdig: ik spreek af dat jij niks meer rapporteert.

kraamhol
Romāns Vainšteins
Dan doen we het eenzijdig: ik spreek af dat jij niks meer rapporteert.

Raul is geen bruinbloesje

Raul Alcala

De eerste de beste die over m'n logge zweetlul begint, rapporteer ik direct.

Wijsgeer

Voor mij mag iedereen zelf weten waarom hij of zij op de meldknop duwt. Ik vind het alleen getuigen van een dubbele moraal als je zelf iedereen weg zet als kleuter of andere scheldwoorden, grappen maakt over verdronken vluchtelingen, maar vervolgens gaat huilen bij de redactie als het beestje een keer bij de naam wordt genoemd. 

En daar laat ik het maar bij.

Romāns Vainšteins

Maar als ik je alleen een logge zweetlul nóem?

Meer omvattend: het gaat niet helpen wanneer de redactie vanuit dit topic om allerhande wissewasjes huilmailtjes ontvangt, wat moeten ze daarmee? 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ja, maar dan is het hek van de dam. Dan zeg je de volgende dag dat ik uit m'n bek stink

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Logge zweetlullen stinken per definitie uit hun bek, dat zou dubbelop zijn.

Wel een leuke MC-naam, 'logge zweetlul in het huis, zet die ramen maar o-puh!''

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Precies, dan begeef je je dus op een hellend vlak. En dat moet je niet willen.

Il Leopardo della Primavera
Romāns Vainšteins
Maar als ik je alleen een logge zweetlul nóem? Meer omvattend: het gaat niet helpen wanneer...

Ach ik zat esims een beetje op stang te jagen, heb helemaal niks gerapporteerd, ben daar over het algemeen niet zo van. Het is maar het interwebs jongens.

Apart dat die 1-0 opmerking van jou soortvan weg is maar ik zie nog wel jouw naam in een soort grijstint? Bijzonder allemaal dat gemodereer opeens hier.

esims2.0

Ook wel zwarte zondag genoemd.

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
Ook wel zwarte zondag genoemd.

Tsja, was die spreidingswet nou maar doorgezet. Dan had je dit probleem niet gehad.

kraamhol
Raul Alcala
De eerste de beste die over m'n logge zweetlul begint, rapporteer ik direct.

Ikke joods, ventilatie.

Romāns Vainšteins

Tenenkrommend geknoei is het, wat heeft die hele Faber überhaupt al gedaan behalve bang kijken? Weet ze wel dat dat het haar pakkie an is?

kraamhol

Goed, ik heb jullie allemaal gerapporteerd. Viespeuken!

kleomantre
esims2.0
"Jij discussieert niet eens. Je hebt niet eens door hoe snel je dingen dropt die je ook aardig voor...

Ik ga me verder onthouden over de vetes die al dan niet uitgevochten worden. Dat zijn niet mijn battles. De boot is ondertussen vertrokken.

Waar ik nog wel even wat over kwijt wil. Ik heb geen pro-immigratiestandpunt. Ik schrijf beschouwend, brexit had veel meer gezichten dan immigratie waar jij het volgens mij aan wil hangen. Autonomie en het geld kunnen uitgeven aan je eigen inwoners is de kern. Onderdeel van autonomie is immigratie. 

Het pad met maatregelen dat ze kozen leidde tot een uittocht van migranten die meedraaiden in de maatschappij, maar die normaal net zo onzichtbaar en monddood zijn als mensen hier met een een laagbetaalde job. Gevolg sommigen van hen vulde toch een vitalere positie in in de maatschappij en dat werd door brexit pijnlijk zichtbaar. Door vergrijzing hebben ze daar net als hier in vele sectoren dringend behoefte aan verse arbeidskrachten. Arbeid die met name Oost-Europese immigranten komen leveren, maar ook andere immigranten/vluchtelingen. 

Maakt dat van mij meteen een pro-immigratie supporter? Ik zeg nergens wat ik er van vind. Immigratie is voor mij meer dan een job invullen die nodig is. Ik kan best leveren met minder welvaart en van mij hoeft de economische rat-race niet. Het is ook tamelijk oneerlijk als je bv kennismigraten subsidieert en bevoorrecht om de grote bedrijven te helpen. Ik ben niet dom, de BV nederland profiteert uiteindelijk en daardoor blijft voor het collectief de welvaart op peil. Maar bij dat jubelverhaal wordt niet omgekeken naar de persoon die opgroeit en geworteld is rondom bv Veldhoven [casus ASML]. Die ziet de lokale woningmarkt opgedreven worden door immigranten die met hoog salaris en grote belastingsvoordelen de huizen betrekken die vrijkomen. Je eigen volk, waar je als overheid zorgplicht voor hebt, wordt daarbij toch genegeerd. Extra wooneenheden creeeren, die je gewoon nodig hebt, kan om de een of ander reden wel tot 10 jaar duren. Dan vallen ook nog tal van projecten stil ook tussendoor.   

Over andere vormen van migratie heb ik volgens mij gedachten die zowel pro als anti zijn.

Laatst gewijzigd
esims2.0
kraamhol
Goed, ik heb jullie allemaal gerapporteerd. Viespeuken!

Je moet eerst reputatiepunten verdiend hebben, alvorens een rapportage in behandeling wordt genomen.

Romāns Vainšteins

'Immigratie is voor mij meer dan een job invullen die nodig is. Ik kan best leveren met minder welvaart en van mij hoeft de economische rat-race niet'

Heel mooi verwoord. Zeer veel arbeidsimmigranten doen hier werk wat NL'lers, om een heel palet aan redenen niet willen doen, snij flink in die (vaak overbodige en niet zelden smerige) economie en je hebt meer ruimte. Maar áls je ervoor kiest om dit in stand te houden? Leer dan leven met het feit dat er ook blijven en schep leefbare omstandigheden voor hen.

kraamhol
esims2.0
Je moet eerst reputatiepunten verdiend hebben, alvorens een rapportage in behandeling wordt genomen.

Geef eens antwoord, wie zijn 'we'?

Raul Alcala
kraamhol
Ikke joods, ventilatie.

M'n lul is net een zweetkeppel

Hoe is het met Maan eigenlijk op deze zonnige dag

Romāns Vainšteins

Mbt tot het werven van kennismigranten speelt er trouwens een ethisch, mogelijk gevaarlijk aspect. Wanneer je deze wegtrekt uit landen van herkomst zal dat de ontwikkeling aldaar laten stagneren met weer meer drang tot vertrekken tengevolge. Dat kan een versterekend effect opleveren.

Turkije is een voorbeeld daarvan, wie er maar goede papieren en liberaal is (gaat vaak samen) vertrekt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 198 ... 390 391

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.