Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 339 340 341 342 »
Raul Alcala

Dat is dus een bewuste keuze, geen rekenfout

 Begin je weer over de lelylijn? Die bijna 10 miljard overschrijding heeft niets met madlener van doen. En hij gaat niet bijlappen. Wees blij

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Oftewel,  boter op je hoofd 

Romāns Vainšteins

Lelylijn gat gewoon niet door, prima ook wat mij betreft. Ik geloof er evenwel geen snars van dat ze dat niet van tevoren hadden kunnen bednken, o wacht!, PVV'ers, nee dat hebben ze nooit zien aankomen.

Meer stuitend is het OV dat stadse/regionale bestaanszekerheidsknokkers verder richting de afgrond drukt, keiharde gebroken verkiezingsbelofte van alle partners behalve VVD.

 

Raul Alcala

Joh, dat project loopt al jaren, zaten ze nog oppositie bankjes 

Romāns Vainšteins

Alleen hadden PVV, BBB en NSC een megawaffel over bestaanszekerheid en de regio, ik had verwacht dat dat één van hun eerste punten was om geld heen te krijgen.

Raul Alcala

Dan hebben ze in ieder geval één overeenkomst met jou.

kraamhol
Raul Alcala
Dan hebben ze in ieder geval één overeenkomst met jou.

Je zit weer in je prikmodus Raul, en je prikt niet alleen naast de ader, maar je mist de hele arm. Neem de volgende keer het kontje, daar is meer oppervlak.

Raul Alcala

Mijn oog viel op de cactus in de hoek, die m'n rechteroog genadeloos hard prikte. Nu zie ik bijna niets, slechts wat onduidelijk vaag gezever van ene Raambol, oid?

kraamhol
Raul Alcala
Mijn oog viel op de cactus in de hoek, die m'n rechteroog genadeloos hard prikte. Nu zie ik bijna ni...

Ik dank god op m'n blote snik dat het niet je linker oog was, die is toch al zo zwak.

Raul Alcala

Lol. Heb je soms een oogje op me, of altijd?

kraamhol
Raul Alcala
Lol. Heb je soms een oogje op me, of altijd?

Ik hou je in de gaten, op een semi-gezonde manier.

Raul Alcala
kraamhol
Ik hou je in de gaten, op een semi-gezonde manier.

Freez modderfokker

kraamhol
Raul Alcala
Freez modderfokker

Ik had net even ezi aan de lijn (heb z'n nr eindelijk gevonden), hij vraagt of je kunt stoppen met die vids?

Raul Alcala

Alles kan, niks moet. M'n plan is te blijven toveren uit de hoge hoed.

Romāns Vainšteins

Die hoge hoed kan je dan mooi plaatsen over die gigalading boter op je hoofd.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Die hoge hoed kan je dan mooi plaatsen over die gigalading boter op je hoofd.

Romāns Vainšteins

Nog zo'n doodloper, met calimero komen aankakken.

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
Nog zo'n doodloper, met calimero komen aankakken.

Ok, een zandloper dan maar voor Calimero

Raul Alcala

Mooie kerel die Graus, van de PVV 

esims4.0
Il Leopardo della Primavera
"ik heb het niet verzonnen want ik heb het ooit eens ergens gehoord." Ja goed argument man. Ik heb o...

Ik meen serieus dat ik me bij je vorige reactie afvroeg waarom je die nu schreef. Want behalve wat algemeen gevit dat helemaal nergens betrekking op had, trek je alleen mijn cijfers over de afname van landbouwgrond in twijfel. Jouw eigen cijfers geven echter helemaal geen aanleiding daartoe, gelet op het verschil en mijn eigen onzekerheid over het tijdvak waarover het ging toen ik dit jaren geleden al hoorde. Het enige dat interessant is, is waarom je die cijfers natrok. Het meest waarschijnlijk is dat je die afname zelf ook wel wat veel vindt, en dat is precies het originele discussiepunt: SprintMaster probeerde de afname zonder enige kennis van feiten te bagatelliseren en beweerde ook dat die afname voor alle landen ongeveer gelijk is.

Raul Alcala

Jullie zijn inderdaad aan het mierenneuken over percentages. Voor de rest is het een ingewikkeld dossier. Eigenlijk nog niet echt in gemengd. Meng ik em nu met het Oekraïne dossier. Of was het nou de Oekraïne,  Leo?

 Die graandeal was ook al niet koosjer. Nu is wel de tijd achter onze boeren te staan.

Bij de onderhandelingen over het EU-lidmaatschap van de agrarische grootmacht zal het landbouwdossier een belangrijk thema worden. Tijdens een recent verkiezingsdebat op de campus van Wageningen University & Research zei WUR-docent en -onderzoeker Roel Jongeneel dat toetreding van Oekraïne tot de EU grote consequenties zal hebben voor het gemeenschappelijk landbouwbeleid (GLB). Volgens hem wordt het systeem van hectarepremie en directe inkomenssteun dan onhoudbaar.

Met toetreding van de Oekraïne zal het Europese landbouwareaal met 41 miljoen hectare groeien. Momenteel telt het Europese landbouwareaal 157 miljoen hectare. Aansluiting van Oekraïne betekent een toename daarvan met 26 procent. Hierbij moet wel opgemerkt worden dat door de oorlog met Rusland 5 miljoen hectare Oekraïense landbouwgrond in onbruik is geraakt door landmijnen en verwoestingen.

Vrees voor marktverstoringen

Boerenorganisaties waarschuwen ervoor dat Oekraïense landbouwproducten niet zonder overgangstermijn tot de quotum- en tariefvrij EU-markt mogen worden toegelaten. Recente importen van onder meer graan en pluimveevlees uit het land leidde al tot marktverstoringen in landen die direct grenzen aan het in oorlog verkerende land.

Een intensievere samenwerking met Oekraïne biedt agrarische ondernemers en bedrijven ook kansen in het land. Een van de voorwaarden waaraan het moest voldoen is het liberaliseren van de grondmarkt waardoor ook buitenlandse partijen daarin kunnen investeren. Dit is al een aantal jaren mogelijk en begin dit jaar nog verder uitgebreid.

Grond als inkomstenbron

Aan deze ontwikkeling kleven overigens ook negatieve aspecten voor Oekraïne. Sinds de inval door Rusland lopen de schulden van het land snel op en zoekt het naar inkomstenbronnen. Oligarchen en buitenlandse investeerders maken daarvan gebruik door grond op te kopen. Het Amerikaanse Oakland Institute, een sociaal-economische denktank, becijferde dat inmiddels 28 procent van het landbouwareaal in het land in bezit is van dergelijke partijen.

Grondtransacties in het land gaan vaak gepaard met corruptie, meldt het uit 2023 stammende rapport. Maatschappelijke organisaties, boeren en academici in Oekraïne eisen daarom opschorting van alle grondtransacties en het uitbannen van oligarchie en corruptie.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Raul Alcala

Zoals grootmeester Poeksel ooit eens zei 'patstellingen kennen we niet, ik ben bekend met de herdersmat'

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
'Ja, wat ik ook aangaf, die hubs niet laten bemannen door Oeganda zelf' Mooi dat je dat aangaf! Maa...

Deze had ik gemist van je. Door ja, vrijwilligers? Nee. De deal zal eerst zo moeten zijn dat je zwart op wit moet hebben op een Europese behandeling van die retourtjes, zeg maar, daar in Oeganda. Idem dat ze terug gaan naar moederland.

Ik zou een deel van de medewerkers van die hubs vanuit Brussel laten komen. Von der Leyen kan das vast wel schaffen. In combinatie met lokale bevolking? Ik weet niet hoeveel fte je daar nodig hebt.

1 2 ... 339 340 341 342 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.