Hoe gaat dat gedachte experiment dan met Van Gils als gehaalde 'gozer voor de Waalse klassiekers? Hoe was dan de reactie geweest na deze week?
Kun je dan niet net zo goed in Tulett investeren? Wellicht dat ze daar vervolgens als nog een ronderenner van maken, zoals dat ook met Vingegaard ging. Daar ligt nu eenmaal de meeste expertise.
Waarom er zo nodig iemand gehaald moet worden om in die twee koersen resultaat te rijden, begrijp ik in ieder geval niet zo goed. Ingehaald worden door ploegen met toenemende mogelijkheden, lijkt mij eerder reden om niet verder te spreiden in wat je wil. Zeker wanneer je aan Pidcock en Van Gils ziet hoe weinig dat op kan leveren in zo'n week.
Ik vind het wel mooi dat Nordhagen en Brennan daar hun kans mogen gaan als kopmannen. Terecht ook dat die laatste een leadout mee krijgt, met wat hij al heeft laten zien.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom er eerst meer kansen moesten zijn voor jonge renners en dat als ze ze vervolgens krijgen dat mager wordt genoemd.
In eerste instantie ging een groep jonge klimtalenten met elkaar op stap naar Romandie. Nu wordt talent Gloag weer de dupe en ja 't is goed, dat Brennan zijn landgenoot mee krijgt voor de sprintaankomsten en dat Uijtdebroeks even rust krijgt om te herstarten.
Maar nu gaan er twee klimtalenten minder mee en dat lijkt mij een verzwakking, omdat Loe van Belle ook heel snel niet meer kon volgen in de LBL.
Ja waarom niet in Tulett investeren, maar bij Van Gils heb je 't weer eens mis, want hij zat met een gebroken voet voorafgaande en daar had hij nog steeds veel hinder van. Daarom riep ook iemand, dat die wel de deuren gooien. Bij zijn team wel te verstaan.
Waarom zou de komst van Mas onze Tulett in de weg staan, of ben je bang dat Kooij dan niet blijft.
Brennan krijgt logischerwijs enkele renners mee, meer dan in Catalonië waar hij het enkel met Huising moest doen in de voorbereiding. Andersom had ik minder goed begrepen, ook al was dat wellicht oorspronkelijk het plan. Goed dat ze daar vanaf zijn geweken.
https://dnlbenson.substack.com/p/transfer-mechanics-all-the-latest
On the men’s WorldTour scene, the transfer market has picked up again after several quiet weeks. The main storyline is that Olav Kooij continues to be the central piece still on the board, and once he’s settled, a lot more dominoes will fall into place, especially when it comes to the next tier of sprinters.
Five teams were in the hunt for the Dutch sprinter back in March, but the latest information is that Ineos, Jayco AlUla and Tudor are out of the frame - for now - with Decathlon and Red Bull-Bora-Hansgrohe still in the hunt. It would not be entirely surprising if another squad came in with a late bid. A couple of years ago, Israel showed interest, and with Astana closing in on WorldTour safety, they might become a left-field option - especially given the fact that they have a budget, a lead-out train without a sprinter, and we’ve seen Mark Cavendish go there and generate success in the past. The agency behind that Cavendish deal is also the same group that manages Kooij.
A sticking point appears to be price, with sources indicating that the rider is looking for around 8-9 million Euros over the course of a three-year deal.
TVL 2,5milj per jaar geven aan Kooij met de toezegging dat hij in de komende 3 jaar 2x de Tour kan rijden. Laporte en WVA mee en 5 klimmers. Kan prima met de kwaliteit renners die ze hebben.
Brennan heeft reeds twee overwinningen in de WT behaald. Nordhagen maakt daar zijn debuut in een WT-rondje en heeft nog alles te ontdekken. Toptien zou voor die laatste een hele aangename verrassing zijn, met de ander mag je hopen op overwinningen. De verdeling qua ondersteuning is dus in lijn met de mogelijkheden van de kopmannen.
Even een beetje de Benson artikelen doorgespit, Valter heeft het goed bij TVL, Tulett en Gloag zijn 2 belangrijke jongens om te verlengen. Lijkt er ook op dat ze beiden willen blijven.
Kooij lijkt te vertrekken maar zou ook zomaar weer een verassende verlenging kunnen worden.
Benoot heeft eerder in het seizoen aangegeven graag te willen blijven maar dat was voor de aanbieding van Decathlon.
Thanks Dave! Ik moet ook maar een keer die Brit steunen.
Ik hou wel van die spanning rond Kooij. Is toch de grootste vis deze transferwindow. Je ziet voorlopig dat TVL deze jongen ook niet zomaar loslaat (zoals Dylan) en je ziet dat er rijke kapers op de kust liggen die gouden bergen beloven.
Hollandse identiteit daargelaten (dat boeit mij vrij weinig) hoop ik wel dat de ploeg bijvoorbeeld zo'n kop als Tiesj sowieso binnenboord houdt. Het zijn vast hartstikke lieve jongens op een verjaardag, maar Gloag, Tulett, Valter en consorten hebben echt weinig uitgesproken karakter.
Ja precies. Gloag en Uijdebroeks stonden op de rol en opeens zijn die twee erafgehaald en daar komen McLay en Van Belle voor terug.
McLay als sprintaantrekker en daar kan inkomen ivm Brennan, maar twee klimmers eraf halen maakt 't team niet sterker. En er is geen reden aangegeven. Dus zeg ik dat Gloag, die zij graag willen houden de dupe is. Want hij is nog veel aan bod gekomen toch.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.