Kan iemand mij uitleggen waarom Pidcock zo een zekerheid moet zijn als captain in Omloop het Nieuwsblad? Hij kwam vorig jaar binnen in de groep nummers 3-34 als 8e, het jaar ervoor in de groep nummers 2-26 als 5e en het jaar daarvoor eindigt die als 18e met een aantal sterke sprinters en kassierenners voor hem. Ja hij heeft inderdaad een prima uitslag neergezet de afgelopen 2 jaar maar types als Laporte, Girmay, Stuyven, Trentin en De Lie kunnen dit toch ook allemaal en zijn prima 3e captains. Of zie ik nu iets over het hoofd?...
Zo zeker is hij niet. Maar je moet er 2 uit die groep he. Achter wva. De Lie en Laporte zijn ongeveer even duur. Je kunt bezuinigen door daarachter het met een van die jongens te doen. Maar dan moet je wel de goede nemen. En Stuyven en girmay (als hij rijdt) zijn nog steeds een stevige investering. Als je Trentin aandurft en het in Strade met Gregoire en Eetvelt wil proberen kun je natuurlijk fors bezuinigen. De kans dat dat misgaat en pidcock wel 2x top 5 rijdt lijkt mij echter aanzienlijk.
Die maakt het inderdaad nog extra lastig, heeft alleen geen 'bewezen' track record in het voorjaar, dus wat onzeker. Als die goed is en niet al te veel hoeft weg te cijferen voor Pogacar kan die best wel een aantal top 20 en/of zelfs top 10 noteringen rijden. Alle 3 of zelfs 2 van de 3 lukt budgettechnisch haast niet, tenzij ik in een hoger budget ga snijden, maar dan mis ik ook kopmannen en dat is dan waarschijnlijk weer niet zo handig. Iemand met een glazen bol voor dit soort keuzes zou mooi zijn.
Het gaat me meer om de plekken. Stel je neemt 4x UAE en 4x VLAB plus 3xADC, plus wat subtoppers die veel rijden (Girmay, Madouas, De Lie, etc.), dan kun je veel over houden qua geld voor weinig plekken als je in eerste instantie Merlier en Pidcock skipt.
Voor SP zie ik alleen Fretin als betrouwbare 500k optie. Anders kom je echt uit op B-sprinters als De Schuyteneer, Renard of Marit, of je moet gokken dat er iemand bij gaat komen.
De andere optie is om iemand te kiezen die meer dan 72 punten op eigen kracht haalt, al dan niet met teampunten.
Scheldeprijs gaat ook weer een loterij worden. Na mijn eerdere overpeinzingen ben ik namelijk geneigd Merlier links te laten liggen. Pidcock is mijn inziens onmisbaar bij de Omloop en MSR. De eventuele drie cap opties voor Merlier zijn BDP, GW en Scheldeprijs. Voor die eerste twee heb ik alternatieven genoeg. Scheldeprijs kan niemand op inspelen met het huidige deelnemersveld is mijn vermoeden.
Klopt helemaal, maar Meeus nogal wat concurrentie, die vind ik nog wat spannend. Wel schappelijk geprijsd. Groenewegen, zijn er echt mensen die hem overwegen? Ik zou hem voor 1,5 miljoen al niet kiezen en ze hebben hem geprijsd voor 2,5 miljoen.
Waarom zou je nog een renner erbij willen? Die renner maak je geen cappie dus wss selecteer je m vrijwel alleen voor SB. Je kunt beter een renner pakken die veel rijdt als je hem nergens cappie maakt.
Ik zat nu bij elke klassieker minstens 5 renners behalve deze. Dus ik wou toch overal minstens 5 renners hebben. Maar nu ik er zo over nadenk is het misschien inderdaad verstandig om een renner te kiezen die veel rijdt
Nouja dat hangt er maar vanaf. Als je al overal 9/10/11 renners hebt bij klassiekers als kuurne, e3, gent en de ronde. Wat verwacht je nog van die extra man die je meeneemt. Een verschilmaker voor 500k die 5e kan worden in de Brabantse Pijl, Scheldeprijs of Strade is meer waard dan een extra opvulling die 4x 18e wordt.
De mannen van UAE zijn toch allemaal wel interessant als ze samen met Pogi rijden. Pogi gaat er 50-100 km voor de streep vandoor. Ze hoeven dan alleen nog maar te volgen en een goede uitslag en dus punten halen op de streep. Voor de aanval van Pogi zullen ze toch niet al opgerookt zijn.
Nu nog het budget. Met de 7 duurste renners heb je weinig over om daarin te investeren. Voor nu gaat er zeker 1 mee, nu afwachten op de programma's van de knechten van Pogi... Voor volgend week zaterdag please.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.