Ik heb het ook niet gezien / gehoord tijdens de race.
Ik las het enkel bij de voorbeschouwing van onze Deense vriend.
hmm, had ik nog niet eens opgemerkt, nog maar even afwachten op bevestiging, thx.
Dat is geen antwoord op mijn vraag :)
En daarbij zie ik in Bini toch een potentieel mooie cap voor KBK en GW. Als ik hem i.c.m. een Welsford neem, die ik kan cappen in BdP en SP, is het in ieder geval het overwegen waard. Maar daarom wil ik weten waarom er DNS staat.
Kristoff komt in mn lijstje ook naar boven, maar bijna net zo oud als ik en maar 48 punten vorig jaar. Daarnaast skipt hij de enige koers waar hij zijn laatste deelname punten haalde (OHN). SP maar één van de laatste drie in de punten. Vroeger was het uiteraard een must-have voor EF. Dan liever iemand met een hoger plafond en misschien kans op 0.
Ik ben het helemaal met je eens dat die of/of vragen irritant zijn en nikszeggend. Maar het is hier meer speculeren op wat een goede parel zou kunnen worden toch? Tuurlijk is het ook leuk om het zelf uit te pluizen en er eentje te pakken maar ik verwacht alleen van de al veelvuldig besproken 500k renner een hoge pickrate. De rest is ook allemaal niet zeker toch?
een steekje laten vallen bedoel ik: ergens geen 3 of liefst 4 echt waardige kopmannen hebben.
Nou, ik heb dan nog wel 2 of misschien 3 renners in mn team die ik nog niet als kopman reken (vanwege rolverdeling in de ploeg), maar die mogelijk alsnog als kopman kunnen fungeren als het anders loopt. Je zou jouw argument ook andersom kunnen zien natuurlijk. Stel ik zet een Welsford of Thijssen in mn team, dan neem ik die mee voor twee koersen, met als rol reservekopman te zijn. Neem daarbij dat beide heren in 1 van die twee koersen een zeer matig track racord hebben de laatste 4 jaar. Dan ben je een plekje en 1 miljoen kwijt voor een beetje zekerheid via backup, terwijl de renner zelf, om verschillende redenen, helemaal niet zo'n zekerheid is. Het komt er dan voor je team maar net op aan dat die renner in die ene koers (of max 2) presteert. Dat vind ik dan een redelijke gok, met alle leuke alternatieven die ik op die plek in mijn selectie kan meenemen.
Dat is mijn keuze qua taktiek dit keer :P. Ik baseer alles puur op scorebordjournalistiek. Maar niet die van de meerdaagse koersen. Dat is toch een wat andere discipline. Ik zie wel waar dat op uitdraait :).
Een naam die ik eigenlijk nog helemaal niet heb zien langskomen is die van Neilson Powless. Gaf in een interview aan zich weer volledig te focussen op de Klassiekers na Parijs-Nice. Verwacht zelf een beetje het zelfde schema als 2023 dus:
- San Remo
- Dwars door Vlaanderen
- Ronde van Vlaanderen
- Amstel
- Waalse Pijl
- Luik Bastenaken
Heeft in 2023 al bewezen top 5 noteringen in het Vlaamse klassiekerwerk te kunnen rijden. Goed gestart in de Algarve met een 7e plaats in de tijdrit en algemeen klassement + in het najaar onder andere 6e in Klasikoa en 8e in Lombardije. Lijkt wel goed te zitten met de vorm. Stel hij wordt 2x 7e, 1x 10e, 2x 14e en 1x buiten de punten, heeft die toch al een punten totaal van 212 voor een speler van 1.5 miljoen. Moet die natuurlijk wel starten.
Edit: terwijl ik dit bericht typte zie ik dat een paar mede fanaten me al voor zijn geweest ;)
Ik overweeg oprecht om Van Aert niet mee te nemen.
Nog iemand?
Denk Kuurne tot sprint zal komen tussen Merlier en Philipsen.
Dan heb ik Pogi, MVP, Pidcock (Ardennen ook, zullen wel uitgenodigd worden giro), Merlier, Philipsen, Milan, Narvaez, Bennoot... en wat voor de ardennen en sprints.
En nu nog 3.75 miljoen voor 2 renners.
Ik denk misschien Wellens.
Of mischien nog een wissel (Meeus eruit voor goedkopere) en De Lie erin.
Dan heb ik nog steeds Pidcock en of iemand anders die tegen valt om mee te spelen (wisselen).
Indien in vorm zal hij op veel plaatsen kortbij zijn.
Maar dan moet ik Merlier of Philipsen laten vallen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.