Scorito Giro 2025

1 2 ... 73 ... 78 79
Koen0161
Nijmos
Wat zegt dat dan? Roglic is 50 uur thuis geweest. De rest zit hij in wedstrijden of op hoogte. De gi...

Gewoon als voorbereiding voor de tour

Nijmos
Koen0161
Gewoon als voorbereiding voor de tour

Roglic komt lekker een beetje warmfietsen? De uitslagen van Roglic in zijn voorbereidingskoersen voor de tour liegen er trouwens niet om. 

SonnySide
Behatzailea
Dat was ook de grap toch? 🤨

Dat klopt. Podcast zeggen allemaal wat anders en spreken zichzelf telkens tegen. Heb je heel weinig aan. 

Op Twitter staan leuke tips, met name een aantal kenners die het parcours mooi uitpluizen en analyseren

OneTrickPony
Nijmos
Wat zegt dat dan? Roglic is 50 uur thuis geweest. De rest zit hij in wedstrijden of op hoogte. De gi...

Dat laatste twijfel ik niet aan, maar professionele winnaars verkennen etappes. Heeft het invloed? Soms niet, soms wel, maar het komt allemaal nogal flierefluiterig op mij over.

Daarmee kán hij nog steeds een goeie pick zijn voor je Scorito natuurlijk. Kies vooral zelf, ik deel alleen maar een van mijn overwegingen en mijn teampje....

Laatst gewijzigd
Daan De Jager

Vine of McNulty ? Laatste twijfel heel de tijd staat Vine er al in maar de twijfel slaat toe

Scratzz

Team opstellen valt nog niet mee voor de 1e etappe.

Zou een Fretin/Moschetti dit kunnen of moet je al eerder kijken naar een Gee/Storer? Keuzes....

SonnySide
Scratzz
Team opstellen valt nog niet mee voor de 1e etappe. Zou een Fretin/Moschetti dit kunnen of moet je a...

Alle vier niet

MvdM

Kenners:

Heb graag wout erbij maar toch te veel twijfels. Wat vinden jullie van dit team?

Roglic, ayuso, tiberi, carapaz,ciccone,gee

Pedersen,groves,moschetti,strong,kanter,lonardi,firorelli

Pidcock,mcnulty,vine

Poole, frigo, scaroni,hoole.

Is dit team genoeg in balans?

Waterdrager
Scratzz
Team opstellen valt nog niet mee voor de 1e etappe. Zou een Fretin/Moschetti dit kunnen of moet je a...

Ik zou ergens daar tussen in gaan zitten😉

OneTrickPony
Scratzz

Ik denk dat ze allemaal niet eigen punten rijden, dus dan misschien Moschetti voor het geval dat Pidcock wint en Gee voor het geval dat iemand van zijn ploeg de eerste bergtrui pakt of Strong wint? Er van uitgaande dat je alle logische klanten al hebt opgesteld.

Laatst gewijzigd
Nijmos
OneTrickPony
Dat laatste twijfel ik niet aan, maar professionele winnaars verkennen etappes. Heeft het invloed? S...

Snap ik en iedereen maakt zn eigen keuzes maar we zijn hier voor de discussie toch?

We kennen roglic allemaal en hij is alles behalve een flierefluiter. Mij lijkt wat ontspanning heel gezond voor het presteren van Primoz. Denk je dat hij de vuelta elk jaar verkent?

OneTrickPony

Ik vond "lees vooral wat je wilt lezen" een beetje salty, maar misschien bedoelde je het niet zo.

Volgens mij hoort verkenning bij een goeie voorbereiding? Ik snap ook dat ze niet elke kilometer bestuderen, maar de mensen die hem opstellen moeten straks niet klagen als hij in de gravelrit een bocht mist of ergens in de bergen te vroeg aanvalt en instort...

Erik Verhoef

Zie opeens de naam Fiorelli veelvuldig opduiken

wat is zijn palmares?  behalve een eerste plekje waar mijn opa nog had kunnen winnen, ware het niet dat hij al 50 jaar niet meer onder ons is?

Wicked Wout
Erik Verhoef
Zie opeens de naam Fiorelli veelvuldig opduiken wat is zijn palmares?  behalve een eerste plekje waa...

Als je die naam 'opeens' ziet dan loop je een paar jaar achter in dit forum 😉

Maar zonder gekheid: nee, het is geen veel-winnaar, maar hij zit er wel vaak bij in de buurt. Kan een beetje sprinten, beetje klimmen, beetje van alles. Zit daarnaast bij een ploeg die veel aanvalt. En met dit parcours is dat dit jaar best lekker.

Nijmos
OneTrickPony
Ik vond "lees vooral wat je wilt lezen" een beetje salty, maar misschien bedoelde je het niet zo. Vo...

Ik bedoelde het zeker niet zuur of zout. Gewoon met je oneens dat het interview met roglic een argumebt geeft om zijn voorbereiding in twijfel te trekken of daaraan voor de verwachte punten van roglic gevolgen te verbinden

Koen0161
Nijmos
Roglic komt lekker een beetje warmfietsen? De uitslagen van Roglic in zijn voorbereidingskoersen voo...

Nee klopt, maar vind het te onzeker voor een 6,5 miljoen renner. Heb liever iemand die 100 procent focust op de giro, ookal is hij voor mij nog wel een van de betere berg renners

HaagseHaas
Erik Verhoef
Zie opeens de naam Fiorelli veelvuldig opduiken wat is zijn palmares?  behalve een eerste plekje waa...

Gewoon opvulling. Voor 500K gegarandeerd 50-100 punten omdat hij veel aanvalt en meesprint voor elk plekje en misschien kans op een keer een ritwinst als hij in de juiste aanval zit.

Zitvlees

Hoeveel sprinters nemen jullie mee?

Ik twijfel tussen 6 of 7 (geen Wout). Sprinter minder gaat ten koste van een ak man,daarvan heb ik er 8 (incl.piganzoli). 

Daarnaast Pidcock, m cnulty en 500k aanvallers.

Falonso

Last minute wissel doorgevoerd:

Uit:

• Van Aert (aanval/tijdrit)
  • Plapp (tijdrit/aanval)
  • Fortunato (klassement)

In:

• Magnier (sprint)
  • Vine (tijdrit/aanval)
  • Tiberi (klassement/tijdrit)

Magnier rijd waarschijnlijk niet uit, maar kan in de eerste 2 weken best veel punten halen. Vine heeft een goede tijdrit en kan in een paar ritten ook als aanvaller opgesteld worden. Tiberi spreekt voor zich.

Wat denken jullie hier van? Ga ik hier spijt van krijgen?

Blaagstra

Mooi hoor al die zekerheidzoekende interpretaties van de interviews. Denk je dat Rogla in z´n kaartenbak laat kijken? de man is de relativering zelve als ie niet od fiets zit, maakte op zn 21e nog roltrappen schoon en ziet alles als bonus in zijn inmiddels rijke wielerleven. De man vertelde Dumoulin ooit dat hij het wielrennerbestaan meer als een avontuur moest zien, ipv dat tergend stressvolle beklemmende bestaan hoe Tom het op een end ervaarde. Maar to the point voor het spelletje- wat zeker niet gerativeerd mag worden op dit moment-: Bora staat met 3 potentiele winnaars ad start en kan/zal de verhoudingen kunnen afwachten. Door zijn duidelijke seizoensdoelen, zie ik Roglic zelf op een end in de knechtenrol duiken en een Hindley/DFM de kopmanrol gretig innemen. 

Nijmos

Roglic als "nog wel een van dd betere renners bergop", Roglic als knecht.. het wordt tijd dat de Giro begint 

Erik Verhoef

denk ut niet....  denk aan die Vuelta waar hij Kuss de eindoverwinning niet gunde

Derailleurtje

Wat denken we hier van Baroncini, de goedkoopste UAE-man? Werd vorig jaar in de Vuelta 16e in een vlakke tijdrit van 12 km en 4e in de tweede vlakke tijdrit van 25 km.

Daarnaast eindigde hij als 10e, 6e en 14e in de drie etappes die Groves destijds won. In de overige sprints werd Baroncini 65e en en 20e.

Belangrijke kanttekening is dat UAE vorig jaar al snel niet meer voor de eindwinst reed. Sivakov werd uiteindelijk 9e en A.Yates eindigde als 12e. In de komende Giro heeft Baroncini natuurlijk Ayuso om voor te werken en is hij niet de enige UAE-man die ook zelf wat klaar zou kunnen spelen.

Over eventueel meesprinten kan ik niks vinden. Door zijn prijs en ploeg is het wel heel erg interessant als hij zich toch een paar keer gaat mengen. Wat denken jullie?

ChassePatateLaurens

Ik heb nog 1.500.000 over maar will graag Landa/Hindley als laatste renner toevoegen aan mijn selectie (beiden 2.000.000). Iemand een tip waar ik 500.000 kan besparen en de laatste renner kan toevoegen aan mijn team? Mocht iemand een andere rotte appel in mijn selectie zien dan zijn ook die tips welkom! 

Klassement: 

Ayuso

A.Yates

Arensman

S. Yates

Gee

Storer

(Pidcock)

(McNulty)

(Vine)

Sprinters:

Pedersen

Groves

Kooij

Magnier

Strong

Kanter

Vendrame

Overig:

Tarling

Affini

Poels

DerbertHijkstra
Derailleurtje
Wat denken we hier van Baroncini, de goedkoopste UAE-man? Werd vorig jaar in de Vuelta 16e in een vl...

Maximaal een opvuller voor de tijdritten, eventueel teampunten. Sprinten zie ik hem niet doen, want Yates is tweede kopman. Er zal altijd iemand veilig naar de finish gebracht moeten worden. Heb hem ook overwogen, maar uiteindelijk een upgrade gemaakt naar een andere UAE-er.

1 2 ... 73 ... 78 79

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.