Het misschien ooit grote politiek-topic

1 2 ... 227 ... 247 248
Wijsgeer
kraamhol
#5630
Dit is heeeel slecht nieuws, een aparte buslijn. Ik heb wel een andere oplossing: die antisemieten u...

Ik zou ook niet voor een buslijn gekozen hebben, maar voor een speciale treinverbinding...

Raul Alcala
Raul Alcala
#5646
Ik verantwoordelijk voor het bar en boze klimaat, want populist. Mn complimenten voor je analyse kra...

Ik pis onder de douche, bewust als ik ben en ik eet alleen bij de Chinees en snackbar. Geen afval voor Raul 

Raul Alcala

Oh ja, en ik schijt in de bek van wijsgeer. Scheelt ook 2x per dag doortrekken 

Romāns Vainšteins

Verheldering: ik schaar de Rebellion acties en die van bijv boeren in 1 categorie. Ik twijfel niet aan de intrinsieke oprechtheid van degenen die er de moeite voor nemen, die zijn ECHT begaan met hun missie en visie. Mijn persoonlijke voorkeur staat daar los van, deze erin mengen vervuilt totaal de discussie. Waar je wel naar kijken mag is de uitvoering: asbest in de fik zetten of bij bewindslieden met fakkels op de oprit gaan staan is iets anders dan met superglue op de aars op A10 zitten.

Dat van de Joodse gemeenschappen in verschillende steden: henzelf komen nogal 'sektarisch' en wereldvreemd op me over, type Jehovah, Mormoon, Dragqueen, Klederdrachtmoslim, etc etc. Helemaal in het eigen wereldje. Dat neemt niet weg dat zij allemaal met rust gelaten moeten worden. Ik heb niets met anderen op straat lastigvallen en vind dat strafbaar ook.

kraamhol

je begint inderdaad bijna ezethebase te missen.

Romāns Vainšteins

En hier communiceren als een 15 jarige frustopuber maakt je niet cool Raul. Laat je niet zo lokken door Wijsgeer die dit heel goed kan.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
kraamhol
#5642
Ja je had het erover zijdelings, maar geen link toch? Geer heeft geen enkel besef in het israel gebe...

Wat de Joden in die wijken zouden moeten doen is eens afstand nemen van hun moordende broeders daar in Israel. Als die Joden daar in het midden oosten hun best gaan doen om tot vrede te komen en te stoppen met hun daden die ik op genocide vind lijken, dan weet ik zeker dat 99% van het zogenaamde "antisemitisme" ook weer gaat verdwijnen. Of denk je nou werkelijk dat die "pro-pallies" antisemieten zijn, die het joodse volk haten vanwege hun grote neuzen?

Maar ik heb natuurlijk geen recht van spreken, want ik heb geen enkel besef van het "israel gebeuren". Daarvoor moet je waarschijnlijk pijpkrullen hebben, een keppel dragen en je snikkel ontdaan hebben van het voorste stukje vel...

kraamhol
Romāns Vainšteins
#5653
Verheldering: ik schaar de Rebellion acties en die van bijv boeren in 1 categorie. Ik twijfel niet a...

Mwoah, rebellion wil een betere wereld, boeren willen vooral kampcommandanten blijven.

Raul Alcala

Terwijl je eerder aangaf geen Jood te kennen. Voor kennisgeving niks meer dan dat

Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5655
En hier communiceren als een 15 jarige frustopuber maakt je niet cool Raul. Laat je niet zo lokken d...

Ik wil helemaal niet cool zijn. Dat is niet vet

kraamhol

kleomantre
kraamhol
#5643
Dat is jammer. Want als er al een allesoverheersend topic is, die alle politiek, alle levenswijzen g...

Als je enkel maar wat roept of wat gaat slopen omdat eens lekker voelt dan ben je een wappie. Ik heb alleen niet de indruk dat de gemiddelde ER-actie is ingegeven door wappies. Ik twijfel wel aan hun effectiviteit. Ik weet soms zelf niet wat ik nou mee aan moet. 

Het is ook zo complex, elke mens profiteert van welvaart en vooralsnog staat bijna elke vorm van welvaart synoniem aan een mate van vervuiling. Iedereen draagt dus z'n steentje bij en kan er met recht op aangesproken worden, maar het is natuurlijk ook van de zotte om een stap richting de dark ages te verlangen. Dus wat is acceptabel, wat kan de aarde verdragen?

Weet dan niet of je het moet aanvliegen via de gewone man/vrouw. Via de politiek of indirect de politiek onder druk zetten via de gemiddelde man/vrouw, inzetten op lichtende voorbeelden of de grotere kwade geniussen in scope zetten en houden. Uberhaupt al of je via irriterende of positieve acties moet doen.  

Mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat mensen die hun ziel verkopen om de wereld te verpesten al veel te lang wegkomen met veel grotere misdaden dan de wietkwekerijen waar de politie op jaagt. Ik stoor me aan de non-prio voor witteboordencriminaliteit waar milieuvervuiling een wezenlijk onderdeel van is en het kunnen leegzuigen van anderen voor het gewin van een klein groepje mensen die het 'gemaakt' heeft. Maarjah, zou ook zomaar kunnen dat het beperkt effectief is om via het recht met gestrekt been overal op in te vliegen en dat het beter is om andere businessmodellen rendabel te maken waardoor de zielverkopende bestuurder via zachte dwang vanzelf tot koerswijziging overgaat.

Anderzijds zie ik wel dat de mens zo langzaam tot verandering overgaat en zo krachteloos systemen omver kan werpen dat het tegen de tijd dat het echt precair wordt pas volledig door gaat dringen. Of we dan technologisch gezien nog tijdig genoeg de omslag kunnen maken waag ik te betwijfelen. Waarschijnlijk zijn er al talloze levens vergaan in de minder ontwikkelde delen van de wereld door oorlogen, droogte en natuurgeweld. Gezien wat we als mensen elkaar allemaal aandoen en hoe we ons als organisme manifesteren kun je je afvragen of je het allemaal wel zo erg moet vinden wat ons in de toekomst gaat overkomen. 

Raul Alcala

Zeg Kraam, is de Joodse gemeenschap een sektarische?

kraamhol
kleomantre
#5661
Als je enkel maar wat roept of wat gaat slopen omdat eens lekker voelt dan ben je een wappie. Ik heb...

Een omslag mbv technologie gaat er niet komen, want het is precies de technologie die aan de basis staat vd downfall. En ja, eens, de downfall is zeker niet erg, de pest is dat het eerst de zwakkeren treft, en dat het besef het grootst is bij diegenen in normaalland. De wokkies leven vrolijk verder, een tijdje nog, en dat trek ik slecht.

Klootje Kriekeljon
kraamhol
#5647
Misschien tijd om jezelf eens te gaan rapporteren?

Zie jij nou eerst deze naam maar eens een paar jaar vast te houden. 

kraamhol
Raul Alcala
#5662
Zeg Kraam, is de Joodse gemeenschap een sektarische?

Tuurlijk niet, het is een prachtige gemeenschap. Maar het is een breed spectrum, en aan het einde daarvan zitten ook tyfuslijers natuurlijk.

kraamhol
Klootje Kriekeljon
#5664
Zie jij nou eerst deze naam maar eens een paar jaar vast te houden. 

Hou eens op met dat gehuil joh, draag wat goeds bij hier in dit topic of tief op.

Raul Alcala

Doe eens aardig tegen klootje. Is een topgozer

Klootje Kriekeljon
kraamhol
#5666
Hou eens op met dat gehuil joh, draag wat goeds bij hier in dit topic of tief op.

Oei, dat knopje vond ie niet zo leuk.

Wijsgeer
kleomantre
#5661
Als je enkel maar wat roept of wat gaat slopen omdat eens lekker voelt dan ben je een wappie. Ik heb...

Mooi betoog Kleo. En ik ben het met je eens als het gaat om die witteboordencriminaliteit.

Het is een heel lastig spel. Ik sta volledig achter de doelen van XR. Maar ik ga niet mee dat we dan meteen terug zouden gaan naar de dark ages, middeleeuwen of zelfs stenen tijdperk. Dat is vaak de populistische tegenreactie, om niet te hoeven luisteren naar hun boodschap. 

Mensen zijn net als dieren gemakszuchtig. Waarom achter een prooi aan lopen als je ook gevoerd kunt worden? Van dit principe wordt handig gebruik gemaakt. We maken dingen die de mensheid "gemakkelijk" vindt, we maken ze eraan verslaafd, we verdienen er snel geld mee. En als men erachter komt dat dit gebeurt op de pof van moeder natuur, dan kunnen we niet terug omdat we de mensheid aan de tepel van het gemak gehangen hebben.

Kijk naar de E-bike: vroeger een fiets voor bejaarden, tegenwoordig voor iedere Nederlander van 12 jaar en ouder. Handmatige km's vervangen door elektrische. Maar waarom is het zo moeilijk om daar maatregelen tegen te nemen? Precies, omdat iedereen zijn of haar kind op zo'n ding heeft gezet, en ze er zelf ook op zitten.

Zelfde met vliegreizen. Veel te lang veel te goedkoop geweest. Henk en Ingrid hangen inmiddels aan het infuus van de goedkope vliegreizen. Maar stel je voor dat tickets dubbel zo duur worden om de milieuschade te compenseren? Nee, dat pikken Henk en Ingrid niet, want hun primaire levensbehoefte om op vliegvakantie te gaan wordt ze afgepakt.

AI, socials, crypto: exact hetzelfde verhaal. Ontzettend milieubelastend, maar inmiddels zo ingeburgerd dat we niet meer terug kunnen. Prijsverhogingen of beperkende maatregelen hierop staat "het volk" niet meer toe, omdat iedereen daar last van heeft.

En wie zijn de grote winnaars? Precies, die witteboordencriminelen. Die dit spelletje donders goed doorhebben, maar dit kunnen spelen dankzij het neoliberalisme, hun lobbywerk, en de overmatige aandacht voor tasjesdieven.

kleomantre
Wijsgeer
#5656
Wat de Joden in die wijken zouden moeten doen is eens afstand nemen van hun moordende broeders daar...

@Wijsgeer: Allemaal leuk en aardig, maar sinds wanneer moeten zomaar wat mensen met een ethnische achtergrond (misschien van vele generaties terug) bewust openlijk afstand nemen van een criminele idioot die z'n hachie (vervolging voor corruptie) probeert te voorkomen door vadertje bommentapijt te spelen, enigzins opgezweept door een stel malloten om hen heen waar hij wel mee in zee moest, enkel en alleen omdat die mensen een verre en misschien wel vage ethnische band delen met die idioot in een ander land. 

Ik vind dat regelrecht absurd. Enkel die in die gemeenschap verkeren in London en zich openlijk vóór dit soort gedrag uitspreken omdat ze zich nog zo verbonden voelen zou je er op aan kunnen spreken. Ik heb geen idee van de verhoudingen, ik ken de gemeenschap niet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de Joodse gemeenschap zich nou zo (en masse) schaart achter de leiders in Israel. In Israel zelf wemelt al van de tegenstanders en voldoende progressief ingestelde types.    

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Wijsgeer
#5474
Overigens, Simsalabim, in het kader van de kwaliteit van de onderzoeken van Jaspers: daarover zijn d...


https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/06/left-laser-zou-voor-bnnvara-naar-de-vs-gaan-maar-kon-niet-leven-met-de-restricties-a4864823

 

I beg to differ.

 

Raul Alcala
kleomantre
#5670
@Wijsgeer: Allemaal leuk en aardig, maar sinds wanneer moeten zomaar wat mensen met een ethnische ac...

❤️

Niet dat Wijsgeer van welke moslim dan ook vraagt afstand te nemen van Hamas. Z'n trukendoos is zo lek als een mandje 

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#5636
Maar zoals je ziet Kraam,  dat soort nieuws boeit romans en leopardo niets. Ze liegen liever da...

Ik heb hier al vaak genoeg wat over gezegd. Dat jij dat niet kan onthouden in je puberbrein is niet mijn schuld. Nogmaals: geweld, discriminatie, racisme, etc, is NOOIT goed. 

Wijsgeer

@Kleo,

Toch heb ik ook in Nederland heel lang waargenomen dat het CIDI, die zich presenteert als belangenbehartiger en vaak spreekbuis van de Joodse gemeenschap in Nederland, de aanvallen op Gaza steunt. Ook al vallen er aan de andere zijde bovenmatig veel burgerslachtoffers, sterven er dagelijks kinderen bij de aanvallen, is geen journalist in dat gebied veilig, worden hulpverleners gedooden wordt het hele land aan puin geschoten en uitgehongerd.

En ik vraag me eerlijk gezegd af welke Joden antisemitisch bejegend worden en bang zijn. Zijn dat de mensen die gewoon met een spijkerbroek, t-shirt en baseball petje naar de campus gaan, en op geen enkele wijze hun joodsheid laten blijken, maar toevallig Polak of Cohen heten? Of zijn het juist die types die hun afkomst aan de hele wereld laten zien, door hun maffe keppel, rare kapsels en dito kleding? En zich waarschijnlijk vertegenwoordigd voelen door het CIDI en haar standpunten. Of zelfs het CIDI als hun spreekbuis hebben.

Voor mij persoonlijk maken de optredens van Joodse belangenorganisaties hier het steeds lastiger om onderscheid te maken tussen (voor mij) "goede en foute" Joden. Zeker ook omdat je het tegengeluid vanuit die gemeenschap eigenlijk nooit hoort in de media. Als ze praten over het stoppen van de oorlog, dan is het vooral om de gijzelaars vrij te krijgen; het argument van het stoppen van bloedvergieten aan de andere kant hoor je niet of nauwelijks.

En dan doen de bijdrages van Kraam en Alpaca met hun gescheld mijn gevoelens jegens deze gemeenschap geen goed...

EDIT: En ik vraag ook de moslims om afstand te nemen van Hamas en haar daden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 227 ... 247 248

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.